ایران از سامانه ضد موشکی “۱۵ خرداد”  رونمایی کرد و آن را “پیشرفته ترین” خواند

ایران از سامانه ضد موشکی “۱۵ خرداد”  رونمایی کرد و آن را “پیشرفته ترین” خواند

رژیم ایران اعلام کرد که به طراحی و تولید یک سامانه پدافند ضد موشکی موفق شده که قادر است همزمان، شش موشک برای خنثی کردن حملات دشمن شلیک کند. حکومت، این سامانه را “پیشرفته ترین سامانه پدافندی” توصیف کرده است.

سپاهی امیر حاتمی وزیر دفاع رژیک گفت: «جمهوری اسلامی روز به روز به توان دفاعی برای تأمین امنیت ملی و دفاع از منافع ملی خود می‌افزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمی‌گیرد».

وزیر دفاع، طبق معمول در حکومت ایران، ادعا کرد که همه مراحل طراحی و تولید این سامانه ضد موشکی در داخل ایران و توسط متخصصان محلی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود:  این سامانه می‌تواند اهدافی نظیر جنگنده و پهپادهای مهاجم را در برد ۱۵۰ کیلومتر شناسایی و تا برد ۱۲۰ کیلومتر ردگیری نماید و توانایی شناسایی اهداف پنهان‌کار در برد ۸۵کیلومتر و درگیری و انهدام آن‌ها را تا برد ۴۵کیلومتری دارا می‌باشد.

خبرگزاری بلومبرگ ده روز پیش خبر داده بود که به دستور پرزیدنت پوتین، روسیه از فروش سامانه های پیشرفته ضد موشکی از قبیل اس – ۴۰۰ به ایران خودداری ورزید.

پاسدار حاتمی گفت:  سامانه پدافند هوایی “۱۵ خرداد” قادر است۶ هدف را به‌طور همزمان شناسایی و ردگیری نموده و علیه۶ هدف عملیات شلیک و انهدام را انجام دهد. از دیگر ویژگی‌های بارز این سامانه سلاح قابلیت تحرک‌پذیری آن می‌باشد، به‌گونه‌ای که زمان حاضر به جنگ و عملیاتی شدن آن کمتر از ۵ دقیقه است.

4 دیدگاه‌

  1. بهترین سیستم پدافند ضد موشکی بالستیک دنیا سیستم טיל חץ یا ختس به معنای پیکان است که در ناتو با نام آرو یا arrow weapon system شناخته میشود که تولید اسرائیل است و بنابر گفته آگاهان نظامی هیچ سیستمی در دنیا توانایی این سیستم را ندارد حتی سیستم پدافند هوایی پاتروت آمریکا به اندازه ختس کارایی و دقت و قدرت در رهگیری و انهدام اهداف مهاجم را ندارد . از زمانی که در اسرائیل טיל חץ شروع به کار کرد عملاً حمله های موفق موشک بالستیک ایران بر علیه مواضع اسرائیل غیر ممکن شده است و جالب است بدانید که مرکز تحقیقات راهبردی ارتش آمریکا که دارپا نام دارد و در زمینه تولید تسلیحات پیشرفته سری همیشه پیشرو بوده است و پنتاگون برای خرید این سیستم از اسرائیل درخواست داده است تا از آن برای حفاظت از خاک ایالات‌ متحده استفاده کند و این برای اولین بار در تاریخ آمریکا خواهد بود که از تسلیحات یک کشور دیگر در خاک آمریکا استفاده شود و آمریکا درخواست خرید آن را داده است . این یک موفقیت بی نظیر برای اسرائیل و دانشمندان اسرائیلی و ملت اسرائیل خواهد بود . حال بگذارید جمهوری اسلامی با این اسباب بازی هایی که فقط جنبه تبلیغاتی و ماکت دارد در رسانه ها لفاظی و سخنرانی کند به قول استاد منشه امیر کسانی ازخود تعریف میکنند که چیزی در چنته ندارند و در عمل ناتوان هستند ، در حالی که اسرائیل بدون تبلیغات و در سکون سیستم پدافند هوایی خود را ساخته و از آن استفاده میکند .

    • اولا که ختس یاارو بهترین نیست چون رادار پاین اپل اسراییل که از روی رادار سامانه تاد درست شده المان های کمتری دارد.
      درضمن ارو در کلاس تاد است نه پاتروت. ارو۳ که اخرین ورژن این سامانه هست برای برد بلند است همچون تاد نه برد کوتاه مثل پاتریوت یا فلاخن داوود.در مورد عیرممکن بودن هم نظر به شکست هایی که بوده و اینکه این سامانه برای موشک.های جدید ایران با کلاهک های جداشونده اطمینان پذیر نیست.
      هیچ سامانه ایی هم در دنیا صددرصد نیست. گنبد اهنین که سامانه کاست بنفت و ضد راکتی و ضد خمپاره ایی هست موفقیت بالای هفتاد درصد داشته انهم برعلیه راکت قصام و دربرابر فجر۳و۵ بارها از رهگیری عاجز بوده.
      و نکته. اخر وقتی میگن امیر..یعنی ارتشی نه سپاهی
      گرچه فکر کنم از نظر شما همه ما بسیجی و.سپاهی هستیم که البته ایرادی هم نداره و.افتخار میکنیم

Comments are closed.