خبرنگار روزنامه آلمانی بیلد: محمد جواد ظریف هم از نابودی اسرائیل و هم از اعدام همجنسگرایان پشتیبانی می کند

خبرنگار روزنامه آلمانی بیلد: محمد جواد ظریف هم از نابودی اسرائیل و هم از اعدام همجنسگرایان پشتیبانی می کند

یک روزنامه نگار پرنفوذ آلمانی، که همراه با هایکُ ماس وزیر خارجه آن کشور به تهران رفته بود، در حساب توییتر خود نوشت که محمد جواد ظریف در پاسخ به دو پرسش او، اسرائیل را کشور متجاوزی دانسته که قابل نابودی است و در همان هنگام از رفتارهای رژیم در آزار رسانی به همجنسگرایان و حتی اعدام آن ها جانبداری کرده است.

این پرسش و پاسخ روز گذشته (دوشنبه) هنگام برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزیران خارجه ایران و آلمان در تهران انجام گرفت.

روزنامه نگار آلمانی که پل رُنژِمِر نام دارد به ماموریت از روزنامه پرتیراژ “بیلد” به تهران فرستاده شده بود. او در توییتر خود نوشت که در آن کنفرانس مطبوعاتی، دو پرسش را به صورت کتبی از ظریف مطرح ساخت.

پرسش نخست آن بود که “شما درباره حق موجودیت اسرائیل چه می گویید”. ظریف بی آن که به طور مستقیم به این پرسش پاسخ دهد ادعا کرد که اسرائیل عامل اصلی تنش و توطئه در منطقه است و ایالات متحده از این رفتارهای اسرائیل جانبداری می کند. با آن که وزیر خارجه ایران به طور صریح به پرسش روزنامه نگار آلمانی پاسخ نگفت، ولی از جواب غیرمستقیم او می توان حدس زد که از شعار “اسرائیل نابود باید گردد” جانبداری می کند.

پرسش دوم خبرنگار آلمانی آن بود که ظریف با آزار همجنسگرایان در ایران و حتی اعدام آنها چگونه برخورد می کند؟ در این زمینه نیز وزیر خارجه حکومت ایران به پاسخگویی غیرمستقیم پرداخت و از جمله گفت که هر کشور و هر جامعه موازین اخلاقی ویژه خویش و قوانین خود را دارد و در این چارچوب، برخی رفتارها مجاز و برخی دیگر ممنوع است و قوانینی وجود دارد که باید رعایت و اجرا شود.

روزنامه نگار آلمانی نوشت که این شیوه پاسخگویی، عملا نشان می دهد که ظریف نیز از اعدام همجنسگرایان و یا آزار دادن به آن ها جانبداری می کند.

حکومت ایران همیشه در پاسخ به اعتراض های جهانی در مورد ستمگری رژیم و پایمال سازی حقوق انسانی، اعلام می دارد که خود را نسبت به هنجارهای بین المللی و بشری مقید نمی داند و دارای معیارهای خویش است که بر حسب قوانین اسلامی طراحی و اعلام گردیده است.

6 دیدگاه‌

  1. درود.
    در نظامی که از کوچکترین عضو تا بزرگترینشان بدنبال آنارشیست و زورگویی هستند، نمیتوان بین اعضایش تفکیک قائل شد و یکی را موافق و دیگری را متعادل یا مخالف خواند. آنچه مشخص است این است که با وجود افرادی چون ظریف، میشود به این اطمینان رسید که مسئله ی اصلاح طلب و اصولگرا در ایران فقط یک نامگذاریست که ویترین نظام را پر میکند و در حقیقت هر دو یک خط مشی و یک برنامه دارند. بنابراین از جزء تا کل داستان تنها و تنها به مسائل منفعت طلبانه و ناجوانمردانه ی خودشان ختم میشود.

  2. جمهوری اسلامی به چه زبانی باید به جهان بگه، که بدنبال صدور “سیستم انقلاب اسلامی” هستش، تا جهان (و در این مورد خاص، اروپا) متوجه بشن؟!

  3. این حکومت حکومت ملی و ملت ایران نیست این حکومتی که کارتر ان را بقدرت رساند
    قبل از این حکومت مردم را برای باورهای مختلف مانند بهایی-عیسوی یا کلیمی وزرتشتی اعدام یا زندان نمیکردند ولی اغای کارتر گند زد بخاور میانه من وقتی میبینم گروهی از ایرانیان امریکایی هنوز حامی حزب دموکرات هستند تعجب میکنم

  4. همینکه گفتی بعد از چهل سال، و نگفتی بعد از سی سال،
    نشون میده که از دفاع امریکا و اروپا از سپاه و حوزه علمیه آخوندی؛ در مقابل حوادث ساختگی اصلاح طلبان در انتخابات ۸۸ ، اطلاع داری شیطونک ?
    و اما جواب سؤالت اینه؛
    کسانی که در انتخابات ۸۸ از سیستم آخوندی دفاع کردن، و فکر میکردن که چون اصلاح طلب ها سرکوب شدن و قدرت ندارن پس دیگه کلا” باید با آخوندها و سپاه، نشست سر میز مذاکره، در دی ۹۶ فهمیدند که قدرت دیگه ای هم وجود داره، که اونا ازش بی اطلاع هستن،
    (به همین دلیل امریکا و اروپا رفتار سراسیمه ای بروز دادن، مثلا” اروپا از ترس بی آبرو شدنش بروجردی رو به کمیسیون حقوق بشر اروپا احضار کرد تا یه نمایش ظاهری بازی کرده باشه، البته امریکایی ها نامردی نکردن و از دی ۹۶ تا الان از هر راه ممکن به نظام مقدس نمای آخوندی ضربه زدن، که خب این کارشون، اون مذاکرات پنهان با سپاه و نظام مقدس نما رو جبران میکنه،
    امان از این مذاکرات پنهان، چه توی عمان باشه چه هر جای دیگه ای )
    امریکاها دارن یکی به میخ میزنن یکی به نعل،
    (Niloofar VAFAEI هم اسم جعلیه، اسم واقعی تو نیست)
    ——————————————————————
    اگر کاتبان اسراییلی و قوم بنی اسراییل نبود، مردم هنوز توی غارها، و لب رود ها، و در مزارع دیم، در حال زندگی کردن بودند،
    از خودتون نپرسیدید چرا خد.ا قبل از هر قومی، اول بنی اسراییل رو برای نزول دینش، انتخاب کرد؟

Comments are closed.