رژیم ایران رفتنی است و می خواهد منطقه و دنیا را نیز بدنبال خود بکشد؛ تفسیر سیاسی هفته، نوشتۀ منشـه امیـر

دانلود فایل صوتی تفسیر

حکومت اسلامی ایران در زورآزمایی با ایالات متحده، همانند حماس در نوار غزه، در کشاکش با اسرائیل، رفتار می کند و تصور باطل طراحان و تصمیم گیرندگان رژیم ایران آن است که هرچه بیشتر قلدری کنند و به تهدید و رجزخوانی بپردازند، احتمال موفقیت خویش را بیشتر خواهند کرد.

ولی نتیجه واقعی، کاملا معکوس است و آن ها حاضر به پذیرفتن این واقعیت نیستند، و به عکس، هرچه نگون بخت تر می شوند، بر شدت اوباشگری خود می افزایند.

اکنون یک سال و سه ماه است که حماس در نوار غزه، و گروهی با نام جهاد اسلامی آزادی فلسطینی که در آن سرزمین با پول ملت ایران برپا گردیده، هر هفته روزهای آدینه، و پس از ادای نماز جمعه، به خط نوار مرزی با اسرائیل می آیند و آشوب به راه می اندازند و لاستیک آتش می زنند و بطری آتشزا و سنگ به سوی سربازان اسرائیلی پرتاب می کنند و خود را پیروز معرکه می دانند و افتخار می کنند که زور بازو نشان داده اند.

پانزده ماه است که از این طریق می کوشند اسرائیل را ناچار سازند که از محاصره دریایی و زمینی غزه دست بردارد و بگذارد که رژیم سرکوبگر ایران، کارشناسان تخریب و جنگ های چریکی را به غزه بفرستد و موشک های نقطه زن به آن جا قاچاق کند و غزه را به جبهه دیگری علیه اسرائیل مبدل سازد.

فلسطینی ها در راه رسیدن به این آرزوی خام، چند صد قربانی داده اند و بیش از یک هزار زخمی داشته اند، ولی کوچکترین امتیازی به دست نیاورده و سخت شکست خورده اند.

اکنون سخن از حکومت اسلامی ایران است که تصور می کند اگر آمد و شد نفتکش ها در خلیج فارس را مختل سازد و نفتکش ها را به آتش بکشد، امتیازی به دست خواهد آورد.

سران حکومت ایران، در واقع به تقلید از سرکردگان حماس، می گویند که در برابر محاصره و تحریم علیه خود، اگر زندگی را برای طرف دوم تلخ بکنند، موجب برداشتن محدودیت ها خواهند شد. از این رو، حماس و جهاد اسلامی، با فرستادن بادکنک های انفجاری و بادبادک های آتشزا، می کوشند زندگی را بر مردم اسرائیل تلخ کنند.

آن طرف دیگر نیز، به تقلید از همین شیوه ترور فلسطینی، می آید و آن چهار نفتکش را دچار انفجار می کند و این دو نفتکش را به آتش سوزی می کشاند و لوله های نفت عربستان را توسط حوثی ها بمباران می کند، و رفتارهای دیگری از این قبیل.

برای آن که نشان دهند چقدر قلدر هستند، قصد دارند شمار زیادی از جوانان و ماجراجویان فلسطینی و عرب و مسلمان شیعه از سراسر دنیا را نیز در تهران گرد آورند و همایشی با نام “الشباب المقاومه” برپا سازند تا به دنیا نشان دهند که چقدر مزدور در سراسر جهان دارند و چه خطرات بزرگی می توانند به وجود آورند.

علی خامنه ای در آخرین سخنان خود گفته بود که قدرت عوامل مزدور رژیم ایران که در سراسر دنیا پراکنده هستند، از یک بمب اتم هم بیشتر است.

پس بترسید و سربسر ما نگذارید – و حالا برای آن که این هشدار خود را ملموس تر کنند همایش بین المللی الشباب المقاومه را قصد دارند در تهران برگزار کنند.

حسن روحانی، همان آخوند خوش خنده و خوش بیان، در دیدار با شینزو آبه می گوید که ایران آغازگر جنگ نخواهد بود، ولی اگر نبردی آغاز شود، ایران دشمن خود را نابود خواهد کرد.

یک واقعیت را روحانی پرده پوشی می کند و آن اینکه، رژیم ایران از دیرباز جنگ را در منطقه آغاز کرده و اگر آمریکا در خلیج فارس و اطراف آن حضور دارد، تنها برای مهار کردن این زیاده طلبی ها و ماجراجویی های رژیم ایران است.

درست است که ادعا می کنند آتش سوزی در آن دو نفتکش را خود آمریکا به وجود آورد و آن چهار نفتکش اول را خود عربستان مورد خرابکاری قرار داد.

ولی کیست که فریب این ادعاها را بخورد و انگشت رژیم ایران در همه این ماجراها را نادیده بگیرد؟

رژیم ایران است که جنگ را از همان سال های نخست به قدرت رسیدن آغاز کرده است.

حکومت ملایان است که موجودیت خود را با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا آغاز کرد و به اشغال سفارت آمریکا پرداخت. تهاجم به سفارتخانه یک کشور، اعلام جنگ علیه آن کشور است. حالا رژیم ایران می گوید که هرگز آغازگر جنگ نخواهد بود؟

روح الله خمینی بود که در کتاب کشف الاسرار، سال ها پیش از آن که به قدرت برسد، نوشته بود که باید به هر ترتیب که شده، رژیم وهابی آل سعود را در عربستان برانداخت و کلیدهای مکه معظمه و مدینه منوره را به دست اسلام ناب محمدی سپرد.

حکومت ایران است که از سال ها پیش با دخالت جنگی و چریکی و تروریستی در عراق، به نبرد گسترده در آن کشور پرداخته و با نیروهای آمریکایی درگیر شده و به کمک مزدوران خود صدها سرباز آمریکایی را به قتل رسانده است.

رژیم ایران است که حزب الله را در لبنان برپا کرده و علنا می گوید که از آن جا قصد دارد اسرائیل را مورد حمله قرار دهد.

همین طور کمک رسانی مالی و تسلیحاتی رژیم ایران به حوثی های یمن و دخالت در کشتار حدود نیم میلیون نفر از مردم سوریه، همگی، جنگی است که رژیم ایران در منطقه آغاز کرده است و سالیان دراز است که آن را ادامه می دهد و از هزینه سنگینی که بر دوش ملت ایران نهاده شده، باکی ندارد.

روحانی دروغ می گوید اگر می گوید که حکومت ایران آغازگر جنگ نخواهد بود.

محمد جواد ظریف هم دروغ می گوید اگر می گوید که ایران در دویست سال گذشته هرگز به کشوری تعرض نکرده است. ا

ولا آن صد و شصت سال اول را به حساب خود ننویسید. تا چهل سال پیش، شما موجودیتی نداشتید که این صلح طلبی ملت ایران را به حساب خود بنویسید و در این چهل سال اخیر نیز گوشه آرامی در منطقه باقی نگذاشته اید که ادعای صلح طلبی بکنید.

روحانی یک ادعای دیگر نیز می کند و در بیشکک می گوید که اگر آمریکا از منطقه بیرون رود، خاورمیانه روی ارامش به خود خواهد دید.

حالا فرض کنیم که آمریکا از منطقه برود، آیا ادعای روحانی می تواند درست باشد که خاورمیانه روی آرامش خواهد دید؟

آیا اگر آمریکا برود، رژیم ایران از دخالت در امور داخلی عراق دست برخواهد داشت؟

تحریک کردن گروه های شیعه در بحرین را متوقف خواهد کرد؟

از حمایت مالی و تسلیحاتی از حزب الله لبنان منصرف خواهد شد؟

به توطئه گری علیه عربستان پایان خواهد داد؟

حالا هم آقای رفیق دوست، همان سپاهی دزد و فاسد، تهدید می کند که اگر آمریکا با ایران وارد جنگ شود، رژیم، اسرائیل را به گروگان خواهد گرفت.

رفیق دوست مست کرده است و خود نمی فهمد که دهانش چه یاوه ای می گوید.

همه فرماندهان سپاه و آخوندهای تندرو، با هم مسابقه گذاشته اند که چه کسی از میان آن ها اسرائیل را به صورت گزنده تری مورد تهدید قرار دهد.

در مجموع، حکومت ایران، منطقه را بدون سرپرست و بدون کلانتر می خواهد تا آسان تر بتواند خاورمیانه را در کام خود ببلعد.

ولی این لقمه بزرگتری از حلقوم آنان است و بی تردید توی گلویشان گیر خواهد کرد.

حکومت ایران بسیار ضعیف تر از آن است که بتواند با آمریکا و دنیا بجنگد و به موجودیت خود ادامه دهد.

آن ها فکر نکنند که پایگاهی به نام ایران دارند که از نظر مساحت بزرگترین کشور منطقه است – و تصور نکنند که هشتاد میلیون نفر ایرانی را می توانند به سربازان خود، و در واقع گوشت دم توپ، مبدل سازند و آن ها را به مصاف دشمنان رژیم بفرستند.

ملت ایران از این رژیم آنقدر بیزار است که اگر مورد حمله قرار گیرد، نه تنها ملت از آن طرفداری نخواهد کرد، بلکه به مهاجم خواهد پیوست و با آن همکاری خواهد کرد تا بتواند این حکومت غاصب را ریشه کن سازد.

واکنش های بین المللی در مورد خرابکاری در نفتکش ها، می تواند برای رژیم ایران یک هشدار باشد.

این هشدار، که اگر بخواهند به این گونه یاغیگری ادامه دهند، مورد خشم جهانیان قرار خواهند گرفت، و این اخطار بسیار جدی است.

هر اندازه هم که روسیه ادعا کند که ایالات متحده به رژیم هراسی دست زده و اتهامات عنوان شده سندیتی ندارد، و چین در گوشه نظاره کند که چگونه خواهد توانست از این جریان بهره ببرد، ولی دنیا در برابر اقدامات رژیم ایران برای اخلال در صدور نفت، ساکت نخواهد. این، دیگر به جیب همه مردم دنیا مربوط می شود و جهانیان نمی توانند نسبت به آن بی اعتنا باشند.

پادشاه فرانسه، در برابر خیزش مردمی برای برانداختن حکومتش، و در واکنش به این هشدار که مردم از گرسنگی خواهند مرد، گفته بود: Aores moi le deluge یعنی، اگر قرار است من بروم، طوفان نوح بیاید، به من چه مربوط

حالا رژیم ایران نیز می خواهد به سیاست زمین سوخته روی آورد و چون احساس می کند که خود رفتنی است، می خواهد منطقه و جهان را به آشوب بکشد.

ولی پیامد آن، شتاب گرفتن همین نابودی خود حکومت خواهد بود.

اورشلیم – شنبه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۸ خورشیدی، پانزدهم ژوئن ۲۰۱۹ میلادی

12 دیدگاه‌

  1. منشه امیر اولین دفعه که صدای شما را بطور اتفاقی و بی علاقه می شنیدم پیش خودم می گفتم که ضد رژیم جمهوری اسلامی ایران هستند ولی امروز همین الان که دارم ملتفتانه به صدای شما گوش می دهم پیش همه می گویم که یک اسرائیلی ایرانی یهودی دوستدار ملت ایران هست ولی افسوس اسرائیل و ایران دشمن های مشترک را به دور خود دارد.

  2. آقای منشه امیر عزیزم ضمن تشکر از تفسیر زیبای شما باید عرض کنم که رژیم ظالم و ستمگر جمهوری اسلامی متاسفانه از ابتدای تأسیس تاکنون آنقدر جنایت و ترور و شکنجه و کشتار و اعدام در بیرون و داخل زندان ها انجام داده است که یک نمونه اش جزغاله کردن ۳۰۰ نفر مردم بی گناه سینما رکس آبادان برای بدنام کردن شاه و یا پرت کردن دانشجویان بی گناه از اتاقهای کوی دانشگاه تهران با ذکر یا زهرا در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ و یا کشتن ندا آقا سلطان در اعتراضات تقلب انتخابات ۱۳۸۸ و یا کشتن معترضین اعتراضات دی ماه ۱۳۹۷ با قرص در زندان ها و….. که هر جور که شده با چنگ و دندان حکومتشان را حفظ خواهند کرد و اگر شده میلیون ها شهروند ایران را به رگبار گلوله خواهند بست تا جمهوری اسلامی سقوط نکند زیرا اگر جمهوری اسلامی سقوط کند جنایت هایی از سران جمهوری اسلامی افشا خواهد شد که هیتلر در برابر این جنایت ها انگشت کوچک دست خامنه ای هم نخواهد شد!!!!

  3. ضمن سلام و وقت بخیر خدمت استاد عزیزم جناب آقای منشه امیر بزرگوار
    استاد عزیز فوق العاده زیبا فرمودید و به امید سخنرانی شما در تهران . وقتی که زمان زیادی از انقلاب ننگین سال ۵۷ نگذشته بود و خمینی با دشمنی با اسرائیل و صهیونیسم ادای دین خود را به حافظ اسد و یاسر عرفات نشان داد زیرا در زمان شاه تمامی تروریست‌هایی که بر ضد حکومت پهلوی تعلیمات نظامی می‌دیدند به سوریه و لبنان میرفتند و دوره های تروریستی خود را در آنجا میگذراندند و حتی احمد پسر خمینی همچنین دوره هایی دیده بود و خوب نسبت فامیلی با موسی‌صدر هم در این حس کینه ورزی خمینی به اسرائیل می‌افزود حتی زمانی که یاسر عرفات اول انقلاب بدون هیچ گفته گویی از پیش تعیین شده به ایران آمد در جواب اینکه چرا سر زده به ایران آمده گفت: آدم برای آنکه به خانه خودش برود وقت نمیگیرد . حال ۴۰ سال است که بخاطر بینش یک آخوند ابله مردم ایران با مشکلات زیادی مواجه هستند و ثروت مردم ایران خرج تروریستهای منطقه میشود ولی رژیم ایران چند چیز را نباید فراموش کند ، اول آنکه امثال محسن رفیق دزد کاملا احساسی و اشتباه فکر میکنند زیرا اسرائیل قدرت است و گروگان گرفته نمیشود نباید هرگز این موازنه ی آتش را که در آن دو راکت‌های بی هدفی که از خاک سوریه به اسرائیل شلیک میشود و اسرائیل به ازای آن دو راکت یک انبار موشکی یا یک پادگان نظامی را نابود میکند فراموش کرد رفیق‌دزد باید بداند کوچکترین خطا بهای سنگینی برای رژیم خواهد داشت ، دوما رژیم هرگز نباید قدرت بزرگ اسرائیل درون ایران را فراموش کند ، کوچکترین خطای رژیم باعث میشود که هم از خارج از کشور مورد هدف قرار بگیرند و هم در داخل ایران ، در کف خیابان‌های تهران مورد ضربه های سنگین قرار بگیرند امروز بحث اسرائیل از بحث کلیمیان و بهائیان گذشته است امروز ملت ایران پشت اسرائیل ایستاده اند . ( نئوهاگانا ایران )

  4. بزرگی ناشناس گفته: “زندگی تصمیم گرفتن هاست” من بر این باورم که زندگی تصمیم درست گرفتن است۰ ملت ما اگر می خواهد زندگی و نه زندگانی کند باید تصمیم درست بگیرد و در هر شرایطی به نبرد با این رژیم بیفتد و آنرا سرنگون کند۰ درست است که رژیم رفتنی است ولی اینجور که پیش می رود دست کم دو تا سه قرن طول خواهد کشید۰ به این شکل که نوه و نتیجه های نسل تروریستی که به اصطلاح در ایران انقلاب کردند و حالا دارند جکومت می کنند روی کار بیایند و به جنایت ها و دزدی های خود دست بزنند و بروند۰ آنوقت دیگر دیر شده و ایران را باید« ویران» نامید۰ توجه کرده اید که سید علی خامنه ایی که هم خون و هم نژاد سید حسن نصرالله تروریست است می گوید که: آمریکا توان براندازی رژیم جمهوری اسلامی را ندارد۰ چون می داند که آمریکا به آنها چراغ سبز داده که نه قصد براندازی آنها را دارد و نه می خواهد به آنها حمله نظامی کند۰ سیاست آمریکا یا دیگر کشور های سرمایه داری که آنها را monopoly capitalism یا سرمایه داری انحصاری می گویند سیاست اقتصادی است و انسانی نیست۰ به این خاطر آنها هیچگاه به این فکر نیستند که ملت ایران چه رنجی می کشند( در زندانها شکنجه می شوند گرسنه اند به جرم بد حجابی کتک می خورند و غیره و غیره) فقط در اندیشه جیب های خود هستند۰

  5. جاناسخن اززبان مامیگویی کاملاحرف جناب امیردرست است امامادرایران مشگل مهمتری که داریم علاوه برفیلترشدن داده های مارا رژیم میدزدهرچه بسته اینترنتی میخریم فوری تمام میشودباورکنیدتوان خریددیگه نداریم اگرامکان داردکمک به مردم ایران کنیدتکنولوژی اسراییل برترین است یاجلواین اجحاف راگرفته یابرایمان داده ارسال کنیدچون واقعاعاجزشدیم

  6. مقاله ای بجا بود جناب منشه امیر؛
    از این نکته ای که گفتید خیلی خوشم اومد، چونکه عین واقعیت در ایران هستش؛
    ….. و به عکس، هرچه نگون بخت تر می شوند، بر شدت اوباشگری خود می افزایند……

  7. جمهوری اسلامی ھم به اسرائیل، ھم به ایران، و ھم به اعراب دشمنی و جنایت کرده و البته کارھای تروریستی در غرب۰ در حیرتم که چرا پس از جنگِ ۸ ساله ایران و عراق که حکومت ناتوان شده بود و با یک فوت نابود میشد، جهان این حکومت سرطانی را نابود نکرد!

  8. حکومت پلید ایران که ریشه اش را از مافیای مذهبی گرفته است تابحال نیز نزد ملت غیور وروشنفکر ایران سقوط کرده است و بصورت ظاهری وفیزیکی نیز حتماً سرنگون خواهد شد. آخوندهای بی سروپا نمایندگان همان سازمانهای مخوف وسری مافیایی وفراماسونری هستند که درلباس روحانیت به ستم وظلم وسرکوب ملت ایران پرداخته اند. خمینی (((معمارانقلاب))) سردسته آنها بودو ادامه دهندگانش اکبر هاشمی رفسنجانی وسپس سید علیل خامنه ای و… میباشند.

Comments are closed.