۲۵ سال پس از انفجار “آمیا”، آرژانتین حزب الله لبنان را در فهرست سازمان های ترور قرار داد

انفجاری که به حکومت ایران و حزب الله لبنان نسبت داده شد، کانون همیاری یهودیان را کاملا ویران ساخت

بیست و پنج سال پس از فاجعه تروریستی حکومت ایران و حزب الله لبنان، در منفجر ساختن کانون همیاری یهودیان آرژانتین (آمیا) در بوئنوس ایرس، بالاخره دولت آرژانتین تصمیمی گرفت حزب الله را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد و آن را تحریم کند.

این هفته درست بیست و پنج سال از آن انفجار دهشتناک می گذرد که در آن ۶۹ نفر یهودی جان باختند و ده ها تن دیگر زخمی شدند. از همان هنگام جای تردیدی وجود نداشت که این اقدام جنایتکارانه به دستور حکومت ایران و توسط عوامل حزب الله در آرژانتین رخ داده است. دولت های آرژانتین حتی علیه اکبر هاشمی رفسنجانی و چند تن دیگر از مقامات سیاسی و امنیتی آن، همراه با عماد مغنیه مسؤول طراحی عملیات تروریستی حزب الله، قرار توقیف بین المللی صادر کردند. ولی تحقیفات هرگز به مرحله عملی نرسید و هربار رژیم ایران با پرداخت میلیون ها دلار رشوه به برخی مقامات آرژانتینی، این تحقیقات را خنثی کرد و دو سال پیش نیز برای جلوگیری از ادامه افشاگری ها، حقوقدانی که دادستان پرونده بود و به اسناد تازه ای دست داشت، در خانه خود به قتل رسید تا صدای او خاموش شود. این حقوقدان البرتو نیسمَن نام داشت و قرار فردای روزی که به قتل رسید، در پارلمان آرژانتین حاضر شود و اسناد خود را ارائه کند.

انفجار کانون همیاری یهودیان، در سال ۱۹۹۴ میلادی رخ داد و دو سال پیش از آن، ساختمان سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس نیر با همان شیوه منفجر شده و تلفات سنگینی وارد ساخته بود.در این مورد نیز تحقیقات و بررسی ها به هیچ نقطه و نتیجه ای نرسید.

آگاهان می گویند که در آرژانتین فساد مالی گسترده ای همیشه در دستگاه های دولتی وجود داشته و از این رو، حکومت ایران با پرداخت رشوه های کلان، توانسته است ادامه تحقیقات را به بن بست بکشاند. یکی از موارد این رشوه دادن رژیم ایران که برملا گردید، پرداخت ده میلیون دلار به رئیس جمهوری وقت، به نام کارلوس مِنِم بود. منم که نام خانوادگی واقعی او مُنعِم می باشد، در یک خانواده اهل سوریه، در آرژانتین زاده شده بود و پس ار پایان دوران خدمتش، مبلغ ده میلیون دلار در حساب دخترش در یکی از بانک های سوئیس شناسایی شد.

در اورشلیم، ییسرائل کاتس وزیر جدید امور خارجه اسرائیل، از اقدام دولت آرژانتین در تروریستی اعلام شدن حزب الله لبنان ابراز خرسندی عمیق کرد و آن را یک تصمیم مهم در میدان کارزار علیه تروریسم در صحنه جهانی نامید. کاتس گفت که حزب الله لبنان یکی از بیرحم ترین سازمان های ترور است و حکومت اسلامی ایران بود که آن را در لبنان برپا ساخت و همه بودجه آن را تامین می کند و حزب الله را وسیله ای برای اجرای سیاست های توسعه طلبانه خود در منطقه قرار داده است.

یهودیان آرژانتین هر سال در چنین روزهایی، آئین یادبود و گرامیداشت قربانیان را برگزار می کنند.

امدادگران اجساد قربانیان را از زیر آوار بیرون می آورند

4 دیدگاه‌

    • درپاسخ به (میترا) در بالا: رفسنجانی… – علی اکبرهاشمی رفسنجانی منتخب مافیای مذهبی فراماسونری درایران بود که توسط خود سازمانی که برایش کارمیکرد وگماشته شده بود ازمیان برداشته شد بدون اینکه اطلاعات زیادی به بیرون درز پیدا نماید ودرضمن قبل ازاینکه اسرارسازمانش فاش شود کشته شد ونه اینکه توسط ارژانتین ازبین برود. روح الله خمینی هم به همین شیوه ازبین رفت که سردسته اصلی انقلاب فراماسون های مذهبی درایران بود. سید علی خامنه ای وبرادران لاریجانی نیز به همین نحو ازبین خواهند رفت درست قبل از اینکه اسرار سازمانشان را لو بدهند که البته نخواهند داد ولیکن اگر تاریخ مصرفشان به اتمام برسد همین اتفاق خواهد افتاد. بله به همین سادگی و به همین روش مخفی وغیر قابل تصور دیگر.

  1. درود بر دولت اسرائیل که هرگز جنایات جمهوری اسلامی مافیایی را فراموش نمی کند و پیوسته در پیگیری جنایات این
    جانیان پیگیر است. رفسنجانی در پی درگیری های درون مافیایی جنایتکاران به قتل رسید ولی دیگر جنایتکاران چون ولایتی و فلاحیان و خود گاسپاتین علیل را دولت اسرائیل باید به جزای جنایاتشان برساند.

Comments are closed.