نتانیاهو فاش ساخت که اسرائیل پیش از امضای برجام، قصد بمباران تاسیسات اتمی در ایران را داشت

نتانیاهو پنجشنبه شب نیز در یک سخنرانی گفته بود که حتی امروز اگر اسرائیل احساس کند که برنامه های تعرضی رژیم ایران و تلاش های اتمی و موشکی آن امنیت و اینده کشور را به خطر می اندازد، ناچار خواهد بود یک تنه به مصاف رژیم ایران برود

بنیامین نتانیاهو که در این هفته رکورد طولانی ترین دوران نخست وزیری را شکسته، و حتی داوید بن گوریون را که پایه گذار کشور نوبنیان اسرائیل بود و مدت سیزده سال در راس قدرت بود، پشت سر گذاشته، در مصاحبه هایی که به این مناسبت با رسانه های کور انجام داد، از جمله فاش ساخت که کوتاه مدتی پیش از آن که رژیم ایران حاضر به گفتگو درباره برنامه های اتمی خود شود و به گفته علی خامنه ای به “نرمش قهرمانانه” دست بزند و حاضر به امضای برجام شود، اسرائیل قصد جدی داشت تاسیسات اتمی رژیم ایران را به تنهایی مورد حمله قرار دهد و آن را نابود سازد.

نتانیاهو پنجشنبه شب نیز در یک سخنرانی گفته بود که حتی امروز اگر اسرائیل احساس کند که برنامه های تعرضی رژیم ایران و تلاش های اتمی و موشکی آن امنیت و اینده کشور را به خطر می اندازد، ناچار خواهد بود یک تنه به مصاف رژیم ایران برود.

نخست وزیر در یکی از مصاحبه ها تعریف کرد که افشای برنامه های اتمی رژیم ایران موجب نگرانی شدید اسرائیل شده بود و به خوبی احساس می شد که دنیا نسبت به خطرات آن بی اعتنا مانده است. در آن هنگام اهود باراک یکی از چهره های بارز نظامیگری در اسرائیل وزیر دفاع دولت نتانیاهو بود. سال ها بعد رسانه های همگانی فاش ساختند که نتانیاهو و باراک متفقا تصمیمی گرفته بودند که با یک حمله نظامی ناگهانی، تاسیسات اتمی ایران را نابود کنند.

نخست وزیر اسرائیل و یا وزیر دفاع وقت، که اکنون حزب مستقلی برپا ساخته و قصد شرکت در انتخابات دو ماه دیگر را دارد، تا کنون در این باره سکوت کرده بودند. ولی اکنون نتانیاهو به مناسبت رسیدن به مقام طولانی ترین نخست وزیر اسرائیل آن را افشاگری می کند. نتانیاهو به خبرنگار روزنامه “ییسرائل هیوم” در این باره گفت: همین قصد جدی اسرائیل برای حمله به تاسیسات اتمی رژیم ایران بود که کشورهای اروپایی را بر آن داشت برای رسیدن به توافق برجام شتاب کنند و قصد حمله اسرائیل منتفی شد.

اسرائیل در سال دوم جنگ ایران و عراق، کوره اتمی عراق را که توسط صدام حسین در مراحل ساختمان بود بمباران کرد و پس از آن نقشه صدام برای تولید بمب هسته ای کنار گذاشته شد. در سال های اخیر نیز اسرائیل یک کوره اتمی سوریه را که احداث آن تقریبا به پایان رسیده بود، در یک حمله هوایی منهدم ساخت.

برخی کارشناسان نظامی اسرائیل در آن سال ها گفته بودند که ارتش اسرائیل توان انهدام کامل تاسیسات اتمی ایران را ندارد و بهتر است وارد این بازی نشود. ولی اکنون، ارتش اسرائیل دارای کوبنده ترین قدرت نظامی برای انجام ماموریت های مشابه است. ارتش اسرائیل، از جمله به بمب های سنگرشکن و هواپیمای رادار گریز اف ۳۵ مجهز گردیده و در جنگ سایبری پیشرفت های چشمگیری داشته و توان نظامی آن، در مقایسه با قدرت کنونی سپاه پاسداران و نیروهای مسلح ایران، افزایش بسیار یافته است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که بهتر بود اسرائیل، در مورد حکومت ایران نیز همانند سیاستش درقبال صدام حسین و کوره اتمی سوریه عمل می کرد و پیش از آن که رژیم ایران بتواند توان هسته ای و قدرت موشکی خود را به حد خطرناک و غیرقابل بازگشت برساند، عمل می کرد. ولی کارشناسان نظامی در اسرائیل با در نظر گرفتن همه عوامل و دلایل می گویند که رفتار اسرائیل در خودداری از حمله به توان نظامی رژیم ایران سیاست درستی بوده و امروز نیز بهتر است که ارتش ایالات متحده پیشگام نابود کردن این توان تهدید آمیز رژیم ایران باشد.

3 دیدگاه‌

  1. اولا بیاید نژاد پرست نباشید فارغ از دین همه ی انسانها برابرند صلح بهتر از جنگه دوما مردم ایران هم از حکومت شون خوششون نمیاد اینا دلیل نمیشه اسرائیل خیال کنه هروقت حمله کرد راحت پیروز میشه حکومتی که به مردم خودش رحم نمی کنه شک نکنید به اسرائیل هیچ رحمی نمی کنه همیشه از چیزهایی که رو کردن نترس از چیز هایی که رو نکردن بترس شک نکنید ایران یه چیزایی داره که اسرائیل خوابشم نمی بینه نداشت آمریکا نمی ترسید شک نکنید مثل اسرائیل ایرانم سلاح اتمی داره بعدش شما بهتره به دنبال صلح باشید تا جنگ چون فکر نکنم ایران هیچ وقت به اسرائیل حمله کنه اما اعراب شک نکنید یه روز از پشت به اسرائیل جوری خنجر بزنند یادش نره نابودی اسرائیل یا به دست اعرابه یا آمریکا طبق پیشگویی ها اینم بدونین ایران ۲۰۰۰دانشمند روس داره که براش سلاح های پیشرفته می سازند که هنوز خیلی هاشو رو نکرده پس خیال الکی نکنید طبق پیشگویی نوستراداموس ایران تو آخر زمان اروپا و کل دنیا رو میگیره ولی طبق پیشگویی تورات اسرائیل آخرش بدست آمریکا یا روسیه نابود میشه

  2. من یک محقق شیمی هستم که quik clot که بند آورنده خونی در طب رزمی هست و یک نوع رنگ با چسبندگی بالا که بعنوان رنگ های ایزو سیاناتی شناخته میشن رو در ایران ساختم و هردوی این موارد جزو متریال های کشور شما بوده ، من با هیچ دینی مشکل ندارم دوستان ابراهیمی و ارمنی و مسیحی هم دارم . اما خیلی واضح میگم که اگر کسی هم خوند متوجه بشه ما از سطح تکنولوژی نظامی ای که شما توان مقابله باهاش رو داشتید گذشتیم و این رو خیلی واضح هم شما و هم دولتمردان شما ،آمریکا و انگلستان میدونن بخاطر همین در مقابله با زدن پهباد و یا گرفتن نفتکش راهی جز راه حل دیپلماتیک جلوی خودشون ندارن .
    بعنوان یک انسان دوستدار تمام انسان های زمین توصیه میکنم دنبال دوستی با همه ی دولت ها باشین مبادا روزی برسه که چیزی جز مقابله ی نظامی و خونریزی باقی نمونه که اونروز آغاز پایان دولت شماست ،با کمال احترام به تمامی ابراهیمی های عزیز جهان

Comments are closed.