وال‌استریت ژورنال: مقام‌های اسرائیل و امارات دیدارهایی محرمانه درباره ایران داشته‌اند

نشریه وال‌استریت جورنال روز پنج‌شنبه به نقل از چند مقام آمریکایی گزارش داد که در ماه‌های اخیر مقام‌های اسرائیل و امارات با میانجی‌گری برایان هوک دیدارهایی محرمانه درباره «تهدیدهای فزاینده ایران» برگزار کرده‌اند.

جزئیات و مفاد این دیدارها در گزارش وال‌استریت جورنال ذکر نشده و تنها گفته شده است که یکی از دیدارها در بهار امسال و دیگری نیز اخیرا صورت گرفته است.

این نشریه آمریکایی برگزاری این دیدارها را نشانه‌ای دیگری از نزدیکی اسرائیل و کشورهای عربی و اتحاد آنها در قبال ایران توصیف کرده است.

بنابر همین گزارش، برایان هوک، معاون وزیر خارجه آمریکا و مسئول گروه «اقدام ایران» فوریه امسال نیز در جریان کنفرانس ورشو نقشی جدی داشت.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به وال‌استریت گفته است «گروه اقدام ایران» در ماه‌های اخیر برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی همکاری‌هایی دیپلماتیک، امنیتی و اطلاعاتی با چندین کشور داشته و همین همکاری‌ها باعث «بازدارندگی و خنثی‌سازی چندین تهدید ایران شد».

یک مقام سابق آمریکایی نیز به وال‌استریت گفته است برایان هوک در پی کمک گرفتن از اسرائیل و امارات است که بتواند کشورهای دیگری از اروپا و خاورمیانه را به اتخاذ موضعی سرسخت‌تر در قبال ایران قانع کند.

سه کشور آمریکا، اسرائیل و امارات هنوز واکنشی به گزارش وال‌استریت جورنال نشان نداده‌اند.