خبرنگار یک سامانه اصولگرا که همراه با ظریف به سوئد رفت، از آن کشور تقاضای پناهندگی کرد

امیرتوحید فاضل به همراه تیم وزارت خارجه برای پوشش خبری سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران

در تهران تائید شد که یک خبرنگار ارشد که برای تهیه گزارش از سفرهای محمد جواد ظریف، با وی به سوئد رفته بود، از بازگشت به ایران خودداری کرد و قصد دارد در همان کشور بماند.

رسانه های خبری تهران، امروز (یکشنبه) نوشتند: «دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای موج، در همراهی خبری با محمد جواد ظریف در سوئد ماند و بازنگشت».

روزنامه کیهان تهران در یک گزارش به شدت انتقادی نوشت: «باید دید چرا این افراد، یکی پس از دیگری در حال رفتن هستند واز شبکه‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب سر در می‌آورند» .

به گزارش منابع خبری امیرتوحید فاضل در حالی که به همراه تیم وزارت خارجه برای پوشش خبری سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به چهار کشور اروپایی عازم ماموریت شده بود، در دومین ایستگاه این تور اروپایی، سوئد، ماندگار شده و از تیم خبرنگاران جدا شده و درخواست پناهندگی داده است.

امیر مرتضوی سردبیر خبرگزاری موج، در گفت و گو با خبرنگاران داخلی گفت: «ایشان در بخش سیاسی خبرگزاری کار می‌کرد و به همراه وزارت خارجه هم به سوئد اعزام شد؛ ما هم مثل شما در همین حد می‌دانیم که وزارت خارجه اعلام کرده با همین گروهی که به سوئد رفته، برنگشته است».

به گفته برخی منابع خبری پناهنده شدن احتمالی این خبرنگار در حالی است که او منتشرکننده فهرست جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بود که در آن، احتمال دوتابعیتی بودن برخی از اعضای دولت ایران از جمله حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، سعید نمکی، وزیر بهداشت و معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده مطرح شده بود.

احسان بداغی، خبرنگارپارلمانی روزنامه ایران، در توئیتر نوشت: «جواد کریمی قدوسی اوایل ماه گذشته  لیست کذایی دوتابعیتی‌ها را برای انتشار به خبرنگار مورد اعتمادش که دبیر سیاسی خبرگزاری اصولگرای موج بود، داد. درست روز آخر همان ماه یعنی ۳۱ مرداد، همان خبرنگار در جریان سفر ظریف به سوئد، پناهنده این کشور شد.»

امیرتوحید فاضل ساعاتی پیش، بدون تکذیب یا تایید شایعات مربوط به پناهندگی اش در سوئد در توییتر خود نوشت: هر کسی حق دارد برای زندگی خود تصمیم بگیرد. هیچ کس از آینده خبر ندارد. تنها کوته مغزانند که بدون اطلاع حرف می‌زنند.

احسان بداغی در پاسخ به فاضل نوشته که شما صرفا برای زندگی خودت تصمیم نگرفتید. می‌دانید برای تیم همراه آقای ظریف و خود وزارت خارجه چه زحماتی ایجاد کردید؟ می دانید کار شما زمینه‌ساز و بهانه چه محدودیت‌های جدیدی برای کار خبرنگاران در وزارت خارجه خواهد شد؟

مهدی افشارنیک، روزنامه‌نگار حوزه‌ نفت در ایران، در انتقاد از امیرتوحید فاضل در توئیتر نوشت: «همین خبرنگار وقتی ما مستند زیر صفر مرزی را در جشنواره اکران کردیم، توی موج علیه ما جوسازی کرد که ضد شهدا و دفاع مقدس فیلم ساختیم. حتی از پژمانفر نماینده مشهد هم مصاحبه گرفت که علیه ما شکایت می‌کند. حتما دو روز‌ دیگر هم سلطنت‌طلب میشه باز هم به ما فحش می‌دهد».

هنوز وزارت امورخارجه ایران یا دیگر نهادهای جمهوری اسلامی نسبت به خبرعدم بازگشت دبیر سیاسی خبرگزاری موج به ایران، رسما واکنش نشان نداده‌اند.

علی خیزران، روزنامه‌نگارتندرو و اصوالگرا در واکنش به خبر پناهنده شدن دبیر سیاسی خبرگزاری موج در صفحه توییتر خود نوشت: «‏خبری آمده که امیرتوحید فاضل دبیر سیاسی خبرگزاری موج که در سفر آقای ظریف همراه تیم رسانه‌‌ای بوده، پناهنده شده. انشاءلله دروغ از آب در بیاد

2 دیدگاه‌

  1. این خبر نگار تصمیم دارد برای رژیم دیکتاتوری ملایی حاکم بر ایران جاسوسی کند و مثل خیلی از خبرنگارهای دیگر که از این رژیم خرافاتی دفاع می‌کنند و از این حکومت جلال تغذیه می‌شوند در رسانه‌های خارجی نفوذ کرده و بر علیه ایرانی‌های مقیم خارج از کشور جاسوس می‌کنند و ایرانی‌های فعال را لو می‌دهند حتمان این هم یکی از آنهاست

Comments are closed.