مردم اسرائیل با جودوکار ایرانی سعید مولایی که تقاضای پناهندگی دارد، ابراز همبستگی و همدردی کردند

سعید مولایی جودوکار قهرمان ایرانی

بسیاری از کاربران اسرائیلی با جودوکار ایرانی که ناچار شد به حالت اعتراض از عملکرد رژیم، از بازگشت به ایران خودداری ورزد و تقاضا پناهندگی کند، ابراز همبستگی کردند و شجاعت او را ستودند. جودوکار اسرائیلی به نام سَگی موکی که به علت حاضر نشدن سعید مولایی جودوکار قهرمان ایرانی در برابر وی، پیروز اعلام گردید، با مولایی ابراز همبستگی عمیق کرد و به خبرنگاران گفت که اگر او به جای مولایی بود و ناچار می شد در صحنه حاضر نشود و عمدا بازی را ببازد، بسیار نگران می شد.

کاربران اسرائیلی نوشتند که با سعید مولایی قاطعانه ابراز همبستگی می کنند و این که ملت ایران باید از قهرمانی ورزشکاران خود به خاطر تعصب از جانب رژیم صرف نظر کند، مورد تاسف و تاثر بسیار است.

فدراسیون جودوی اسرائیل نیز بیانیه ای انتشار داد که در آن، با ملت ایران و قهرمان جودوی ایرانی ابراز همبستگی کرد. در این بیانیه آمده است که حتی اگر جودوکار ایرانی در صحنه حاضر می شد و برنده می گردید، باز هم برای ورزشکاران اسرائیلی موجب خرسندی و شادمانی می شد.

کاربران اسرائیلی، در واکنش خود به گرمی با ملت مصیبت زده ایران ابراز همبستگی کرده و آرزوی روزی را مطرح ساخته اند که دوستی پیشین بتواند در همان سطح، و حتی بالاتر، باز گردد.

قهرمان ایرانی جودوی جهان به علت فشار رژیم ایران به خاطر داشتن حریف اسرائیلی  پناهنده شد . علی خامنه ای گفته بود که ورزشکارانی را که در مقابل ورزشکاران اسرائیلی به میدان نمی روند متواضع، متدین، انقلابی پیشرو و خانواده دوست هستند .

به گزارش ماریوس ویزر، رییس فدراسیون جهانی جودو، سعید مُلایی قهرمان ایرانی جودوی جهان که اکنون در آلمان است،از این فدراسیون درخواست کمک کرده‌است و می‌خواهد پناهنده شود.

ماریوس ویزر ، در مصاحبه با روزنامه آساهی شیمبون ژاپن، گفت: «مُلایی  برای قرار نگرفتن مقابل حریف اسرائیلی، تحت فشار بوده و مجبور شده‌است تا مسابقه نیمه نهایی را ببازد».

وی افزود: «حکومت ایران خانواده‌ مُلایی را تحت فشار قرار داده تا این قهرمان جهان، مقابل حریف اسرائیلی قرار نگیرد».

رییس فدراسیون جهانی جودو گفت: «مُلایی تمایل دارد در تیم پناهندگان در مسابقات جودودی المپیک شرکت کند».

در این گزارش آمده است که موشه فونتی، سرمربی تیم ملی جودوی اسرائیل گفته است : «سعید مُلایی  مصمم بود در مسابقات توکیو برای دریافت سهمیه المپیک ۲۰۲۰ تا انتها در رقابت‌ها حضور داشته باشد حتی این حضور او منجر به این می‌شد که در مقابل جودوکار اسرائیلی مبارزه کنند برای همین ماموران امنیتی به منزل او رفتند و با اعمال فشار به خانواده‌اش، مُلایی  را مجبور کردند تا پیش از رسیدن به مسابقه مقابل حریف اسرائیلی، در مقابل حریف بلژیکی خود ببازد».

پس از روی کار آمدن  جمهوری اسلامی در ایران رژیم اسلامی به دستور خمینی جدای از قوانین رسمی  موجود در فدراسیون های ورزشی ،حضور اعضای تیم‌های ملی ایرانی در رشته‌های ورزشی مختلف در مقابل حریفان اسرائیلی را ممنوع کرده اند  این ممنوعیت موجب حذف بسیاری از ورزشکاران ایرانی از رقابت‌های بین‌المللی شده است و آن‌ها از رسیدن به قهرمانی محروم شدند.

رییس فدراسیون جودوی اسرائیل گفت: «سعید مُلایی، جودوکار ایرانی وادار شد روز پیش از مسابقات نهایی قهرمانی جهان در توکیو، در دور نیمه‌نهایی در مقابل ماتیاس کاس ببازد تا در دور نهایی از رویارویی با ساگی موکی از اسرائیل اجتناب کرده باشد».

موشه فونتی، رییس فدراسیون جودوی اسرائیل، در این‌باره گفت: «یک ساعت پیش از دور نیمه‌نهایی در روز چهارشنبه، تیم اسرائیلی مطلع شد که مُلایی، جودوکار شماره یک جهان مصمم است به مسابقه ادامه دهد، حتی اگر در دور نهایی مجبور به رویارویی با ساگی موکی باشد.»

فونتی افزود: «ما شنیدیم که مُلایی  از رییس فدراسیون جودوی ایران خواست امنیت خانواده‌اش را تضمین کند».

علیرضا کریمی، آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی ایران،نیز ۳سال پیش  به کشتی‌گیر روس به دلیل هم‌گروه شدن با حریف اسرائیلی باخت. او بخت نخست کسب مدال طلای جهان بود اما مربی در کنار تشک فریاد می زد که «علی‌رضا باید ببازی ».

رسول خادم قهرمان پیشین کشتی جهان  و رییس پیشین فدراسیون کشتی در واکنش به این خبر نوشته است :  «اگر سیاست کشور به رسمیت نشناختن اسرائیل و عدم مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی است، پس پنهانی به حریف قبلی باختن و برای تهیه گواهی بیماری، به درمانگاه‌ها و پزشکان خارج از کشور مراجعه کردن، چه معنایی دارد».

رسول خادم پیشتر گفته بود : «چگونه می‌توان عضو اتحادیه جهانی بود و تمام اندوخته حاصل از مناسبات بین‌المللی خود را به جای کمک به ارتقای جایگاه ایران و کاهش حق‌کشی‌ها، وقف خواهش برای تعلیق نشدن کرد؟ من توان نشستن بر چنین کرسی‌ای را ندارم».

رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران و وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت قبلی روحانی، گفته بود  «ما نمی‌توانیم تحت هیچ شرایطی از اصل تقابل با اسرائیل عبور کنیم.عدم رقابت با ورزشکاران اسرائیل جزو منشور انقلاب اسلامی است».

4 دیدگاه‌

  1. مرگ بر رژیم اخونری دیکتاتوری که بیشتر از ۸ میلیون ایرانی را اواره کرده اند.

    امریکا غلط زیادی میکند که با یک مشت مستبد تروریست مذاکره بکند.

  2. درود بر اسراییل،رژیم تروریستی ایران هیچ حقی برای مردم ایران قاءل نیست ودراین راستا حتی در ورزش و هنر و..هم سیاست تهوع آور خودشان را به مردم دیکته میکنند و در حالی که با سرنیزه بالای سرمردم ایستاده اند،رهبر کذایی رژیم آخوندی ( خامنه ای) درسخنرانی اش با صراحت می گوید : در هیچ جای دنیا به اندازه ایران مردم آزادی بیان ندارند ودر جای دیگر می گوید: ما اصلا زندانی سیاسی نداریم !!!!!! ،دنیا دیگر از این رژیم وقیح تر و فریبکارتر کجا سراغ دارد؟! اگر آزادی وجود دارد (((( چرا یک ورزشکار خودش نباید برای مسابقه با اسراییل و ..تصمیم بگیرد ؟؟!! و چرا مدام خانواده های ورزشکاران را برای مسابقه با اسراییل تهدید میکنند؟؟!! اگر دنیا زودتر دربرابر این رژیم می ایستاد الان دیگر خاورمیانه و جهان در سایه های ترس از تروریست بیخواب نمیشد .ولی متاسفانه تعلل اورپا و آمریکا هرروز خطر این رژیم بی رحم وتروریست را چند قدم به جلو سوق داد ،حال (((( دیگر نباید کوچکترین غفلت و سستی صورت بگیرد )))) و اگر فدراسیونهای ورزشی دنیا وحتی سیاستمداران باید اول * حمایت از ورود بانوان به ورزشگاهها را محکم پیگیری کنند (( البته نه مانند دفعه قبل که ورود گزینشی بانوان صورت گرفت و رژیم مثل همیشه توانست کلاه گشادی بر سر فدراسیون فوتبال ،فیفا،بگذارد)))،و همزمان تلاشهای جهانی باید در جهت تشویق ورزشکارانی که با اسراییل بازی میکنند و حمایت از ان ورزشکاران صورت بگیرد و تامین جانی خانواده های ورزشکاران در ایران از طریق قدرتهای جهانی ورسانه های پرنفوذ و حتی سیاستمداران بزرگ انجام شود ، و در صورت تخطی رژیم آخوندی محرومیت ها و تنبیه های طولانی برای تیم های ورزشی ایران درنظرگرفته شود ، در هرصورت با رژیم خطرناک ایران که هرلحطه رنگ عوص میکند و بسیار پیش بینی نشده عمل میکند باید جدی تر برخورد کرد و همیشه دربرابر رژیم تروریستی ایران باید ” دست پیش” را گرفت تا پس نیفتیم ،به امید روزی که رژیم جنایتکار ایران ازبین برود و همه زخم خوردگان جهان وقربانیان تروریست بویژه اسراییلی های عزیز در کنار همه مردم جهان در آرامش و امنیت زندگی کنند ،جاوید اسراییل وپاینده ایران

  3. به نظر من ورزش کاملا از سیاست جداست.این حق طبیعی ورزشکاران ما هست که برای رسیدن به مقام قهرمانی با تمام ورزشکاران ازهرملیتی مبارزه کنند.وبه هیچ وجه به خاطر مسائل سیاسی نباید ورزشکاران را مجبوربه عدم رویارویی با ورزشکاران کشور مورد نظر کرد.

  4. منشور انقلاب اسلامی را هم فهمیدیم: دزدی- اعدام زندانیان سیاسی وحتی غیر سیاسی- شکنجه- ترورمخالفان درخارج کشورتوسط تیم ترور بیت رهبری وسپاه پاسداران- حق کشی بسیارآشکارووسیع- گسترش وتعمیق شعارپوچ و سرکاری مرگ براسراییل و آمریکا و انگلیس- اقتصاد رانتی وخانوادگی حسن روحانی ودزدیدن پولهای مردم درموسسات مالی و بانکها- گسترش تروریسم اقتصادی علیه خود ملتی که داخل ایران زندگی میکنند – شرارت- گسترش تروریسم فکری و عملی در داخل و خارج کشور- کلاه برداری- تزویر- اختلاسهای بسیار نجومی سران حکومت اسلامی ایران و…

Comments are closed.