انجمن صنایع کنسرو: با گسترش فقر در ایران، حتی قشر متوسط نیز توان خرید تُن ماهی را ندارد

به گفته انجمن صنایع کنسرو ایران، بهای هر قوطی کنسرو تُن ماهی به ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان رسیده است

صالح ادیب‌زاده، عضو انجمن صنایع کنسرو ایران، از فقر شدید اقتصادی در ایران خبرداد و گفت : تُن ماهی در سبد غذایی اقشار متوسط، ضعیف و دانشجویان قرار داشت اما حالا دیگر  قادر به خرید کنسرو تُن به قیمت ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان نیستند

وی افزود:وضعیت زندگی مردم بسیار دشوار شده است خانواده ها قادر به تامین غذای روزانه فرزندانشان نیستند. طبقات  متوسط و ضعیف دیگرحتی  توان خرید تُن ماهی را ندارند.

ادیب زاده گفت : این افزایش قیمت به علت  تأثیر نوسان ارز بر روی صنایع کنسروسازی به خصوص تُن ماهی، طوفان‌های فصلی و همچنین تعلل و اتخاذ برخی سیاست‌های غلط است که باعث شده هزینه‌های تمام‌شده بالاتر رود  و قیمت تُن ماهی بیش از این افزایش پیدا کند.

وی افزود:  میزان فروش تُن ماهی ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته واز طرف دیگر، اکنون با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت مشغول به کار هستیم.

هر چه اقتصاد کشور رو به نابودی رود،قیمت  مواد غذایی و کالاهای اساسی  در کشورایران  گرانتر میشود و مردم قدرت خرید مایحتاج زندگی را نخواهند داشت  و ده‌ها میلیون انسان به فلاکت و فقر و نابودی خواهند رسید و سقوط خواهند کرد واز شدت گرسنگی، می میرند.

یک دیدگاه

  1. چرا پس حسن فریدون به دستور علی شیره ای رفت و قرارداد بخشیدن ماهیهای خلیج فارس را با چینی ها بست؟ چینیها هم تا کف دریا را از ماهیهای ایرانی پارو کردند و بردند و میبرند. ماهیگیرهای ما همه بیکار شده اند چون کشتیهای ماهیگیری چینی انها را تهدید میکنند و یا برایشان ماهیی باقی نمیگذارند تا صید کنند.

    مرگ بر اخوندهای دزد و خونخوار.

Comments are closed.