وزیر خارجه اسرائیل: حماس و جهاد اسلامی، به مزدوران رژیم ایران مبدل شده اند و باید نابود شوند

تصویری از بمباران شب گذشته علیه مواضع دریایی و زمینی حماس

با گسترش یافتن کشاکش نظامی در خط مرزی اسرائیل با غزه، وزیر خارجه می گوید که اگر جنگ تازه ای با گروه های ترور فلسطینی در غزه رخ دهد، اسرائیل باید همه سرکردگان حماس را نابود کند. ییسرائل کاتس وزیر خارجه گفت که اسرائیل تا کنون کوشیده است به سرکردگان حماس آسیبی نرساند و تلاش این کشور به سرکوب عملیات نظامی و مسؤولان تروریستی حماس و دیگر سازمان های تروریستی محدود شود. ولی همین رهبران سیاسی هستند که اهالی غزه را به سوی جنگ و درگیری می کشانند.

در روزهای اخیر حماس و دیگر سازمان های ترور فلسطینی که در غزه مستقر هستند، بر شدت عملیات مسلحانه خود افزوده اند. ولی آخرین تعرض آنان بیسابقه بود و آن هنگامی که یک پهپاد کوچک بمب افکن را به داخل خاک اسرائیل پرواز دادند که به روی یک چیپ نظامی اسرائیل مواد منفجره رها کرد. در این حادثه به سرنشینان جیپ آسیب جانی وارد نیامد، ولی خود جیپ زیان جزیی دید.

اسرائیل چنین رویدادی را با وخامت زیاد تلقی می کند، زیرا اگر تا کنون ترور فلسطینی می کوشید با فرستادن بادبادک های آتشزا موجب ایجاد حریق در مزارع اسرائیل شود، و سپس آن را به بادکنک های انفجاری ارتقاء داد که هدف از آن ایجاد انفجار تخریبی بود، اکنون با ریزپهپادها، می خواهند نبرد را وارد مرحله تازه ای سازند.

البته اکنون سالیان دراز است که گروه های ترور در غزه، به تولید و شلیک راکت و موشک پرداخته اند و حتی در مواردی، با راکت ضد تانک از نوع کُورنِت خودروها و تانک ها را هدف قرار داده اند، ولی طراحی و تولید ریزپهپادهایی که قادر به حمل مواد منفجره هستند، تحولی است که حکومت ایران به فلسطینیان آموزش داده و ممکن است نتایج مرگبار داشته باشد.

فلسطینیان اخیرا گفته بودند که شماری موشک های نقطه زن نیز به دست آورده اند، ولی درباره جزئیات آن خبر موثقی در دست نیست.

یکی از مواضع نظامی در نوار غزه که هدف بمباران نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفت

اسرائیل در هر مورد که تعرض نظامی از خاک غزه علیه اسرائیل و شهروندان آن صورت می گیرد، به واکنش نظامی دست می زند. این بار نیز پرنده های هوایی اسرائیل دو نقطه را بمباران کردند که یکی تجهیزات هوایی گردآوری شده توسط حماس، و دیگری پایگاه نیروی دریایی این سازمان بود. فلسطینیان اعلام کردند که در این دو حمله تلفات جانی وارد نیامده است.

احتمال دارد حملات اخیر از خاک غزه، نوعی انتقام جویی نسبت به کشته شدن دو جوان فلسطینی در جریان اغتشاشات هفتگی پریروز (آدینه) در خط مرزی باشد. در گزارش ها آمده بود که این بار، آشوبگران، بیش از هفته های پیش، به عملیات خشونت بار علیه سربازان اسرائیلی دست زدند.

خودروی نظامی اسرائیل که در اثر انفجار مواد     تخریبی، آسیب جزیی دید

در یک حادثه دیگر، چهار فلسطینی که به چاقوی قصابی مجهز بودند، با پاره کردن جدار مرزی وارد خاک اسرائیل شدند. ولی سربازان بلافاصله آن ها را محاصره و دستگیر کردند.

حماس تهدید کرده است که اگر عملیات دفاعی اسرائیل در جلوگیری از اقدامات تعرضی فلسطینیان ادامه یابد، حماس حملات موشکی علیه اسرائیل را از سر خواهد گرفت.

ییسرائیل کاتس وزیر خارجه، که امروز (یکشبنه) به صراحت از احتمال نابود کردن سرکردگان حماس سخن گفت، در توضیح این اندیشه گفت: دو گروه حماس و جهاد اسلامی، بیش از هر زمان دیگر، سرنوشت خود را به حکومت اسلامی ایران گره زده و به آلت دست و مزدور آن رژیم در ارتکاب تعرض علیه اسرائیل مبدل شده اند و شاید هنگام آن رسیده باشد که سرکردگان این سازمان های تروریستی، باید نابود شوند.