جنگنده های ناشناس (اسرائیلی؟) پایگاه بزرگ سپاه قدس در سوریه را در مراحل ساخت، بمباران کردند

عکس هوایی دیگری که گفته شده مورد بمباران سنگین جنگنده های اسرائیلی قرار گرفته است

منابع خبری اطلاع دادند که نیروی هوایی اسرائیل به پایگاه بزرگی که سپاه قدس در بخش شرقی سوریه و در نزدیکی مرز عراق احداث می کند حمله برده و خسارات سنگینی به آن وارد آورده اند. در گزارش ها آمده است که در جریان این حمله، شمار نامعلومی از افراد سپاه قدس و یا غیرنظامیانی که در آن پایگاه مشغول کار بوده اند، کشته شده اند.

اسرائیل در این باره سکوت کرده و حکومت اسلامی ایران نیز معمولا همه گزارش ها در رابطه با فعالیت نظامی سپاه قدس در خاک سوریه را تکذیب می کند. به ادعای رژیم ایران، حضور سپاه قدس در سوریه فقط جنبه “مستشاری نظامی” دارد.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در ایالات متحده، هفته پیش خبر داده بود که سپاه قدس در نقطه ای از خاک سوریه که به مرز عراق نزدیک است، هم اکنون  در حال ساخت پایگاه بزرگی می باشد که قادر به پذیرفتن هزاران سرباز خواهد بود.

با آن که اسرائیل به سکوت ادامه می دهد، ولی در گذشته بارها اعلام کرده که اجازه نخواهد داد سپاه قدس از نظر نظامی در سوریه مستقر گردد.

سازمان حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است، و معمولا اخبار موثقی منتشر می سازد، خبر داد که جنگنده های ناشناس آن قرارگاه را مورد بمباران قرار داده و در پایان انجام ماموریت از آن جا گریخته اند. هویت هواپیماها اعلام نشده و اسرائیل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است.

اسرائیل از سال گذشته به جنگنده های رادارگریز پیشرفته آمریکایی از نوع اف ۳۵ مسلح شده که می تواند بی آن که رادار دشمن آن را شناسایی کند، به انجام ماموریت پرداخته و به پایگاه خود بازگردد. همچنین، نیروی هوایی اسرائیل قادر است از فاصله بسیار دوری نیز، محل مورد نظر را به موشک ببندد و لزومی به نزدیک شدن به هدف نباشد.

در گزارش ها آمده است که حمله به این پایگاه، سپیده دم امروز (دوشنبه) صورت گرفته و محل بمباران شده در نزدیکی شهر ابوکمال در شمال شرق سوریه قرار دارد.

شبکه تلویزیونی العربیه نوشت که صدای انفجارهای بیشتری در اطراف آن ناحیه نیز شنیده شده و احتمالا افرادی نیز کشته شده اند که درباره آن ها اطلاعات بیشتری در دست نیست.

در یک گزارش دیگر که هنوز مورد تائید منابع بیشتری قرار نگرفته، در جریان این بمباران، شمار نامعلومی از انبارهای اسلحه به آتش کشیده شده و منهدم گردیده است.

ابوکمال در استان دیرالزور در شمال شرق سوریه قرار دارد که در گذشته، ارتش اسرائیل محل برپایی کوره اتمی سوریه در آن مکان را بمباران کرده است. اسرائیل هرگز به طور مستقیم مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفت.

در گزارش تائید نشده آمده است که چهار فروند جنگنده، در سه موج حملاتی، این پایگاه را هدف قرار دادند و صدای انفجار تا فاصله بسیار دوری شنیده می شد. همچنین گزارش رسید که انفجارهایی نیز در برخی نقاط نزدیک به آن محل رخ داده که هنوز از ماهیت آن اطلاعی در دست نیست.

2 دیدگاه‌

  1. بمباران کردن مناطق نظامی در سوریه و یا عراق ممکن است کار آسان و مثلا پیشگیرانه ای برای حملات موهومی علیه اسرائیل باشد اما آثار این حملات به صورت شکل گیری نیروهای تهاجمی در مرزهای اسرائیل جلوه گری خواهد کرد و حملات علیه اسرائیل توسط هرگروه مخالف اسرائیل را شدت خواهد بخشید که قابل تشخیص نیست. بهتر است اسرائیل از این کارها بشدت پرهیز کند . اسرائیل خیلی آسیب پذیر است بمب اتم هواپیماها و سلاح همیشه توانای تضمین امنیت نیست .

  2. دراین شرایط سخت باید از اسراییل که مظلوم واقع شده است حمایت نمود و به نیروهای رژیم فاسد و ددمنش و دزد و تروریست پرور جمهوری اسلامی فراماسونری ایران ضربات مهلکی را وارد ساخت تا ازگسترش حکومت کثیفش در سایر ممالک دست بردارد و ملت خودش را نیز آزادازاسارت و بندگی و سرانکندگی و فقر و فحشا و… نجات دهد.

Comments are closed.