یک مقام پیشین حزب الله لبنان، ترور شد و رسانه های ایرانی او را مسؤول انتقال پول به حزب الله دانستند

ماموران امنیتی در بیروت، در کنار ساختمان محل سکونت تروریست حزب الله که به ضرب گلوله کشته شد

حزب الله لبنان اعلام کرد که یکی از اعضای مهم پیشین آن در خانه خود هدف سوء قصد قرار گرفته و جسد او در همان مکان به دست آمده است. این فرد علی حاطوم نام داشت که در خانه ای در محله شیعه نشین الضاحیه در جنوب بیروت در بخشی به نام برج البَراجِنه زندگی می کرد. هنوز از چگونگی این قتل گزارش مشروحی در دست نیست.

سه سال پیش نیز یکی از سرکردگان ارشد حزب الله لبنان ترور شد و ارتش اسرائیل ارزیابی کرد که او به دست رقیبان خویش در داخل حزب الله به قتل رسیده است.

هنوز کسی اسرائیل را به مسؤولیت قتل علی حاطوم متهم نساخته است. برخی روزنامه های عربی نوشتند که احتمال می رود این قتل جنبه تسویه حساب شخصی داشته و به اسرائیل و یا عوامل اطلاعاتی و امنیتی خارج از حزب الله ارتباطی نداشته است.

پلیس بیروت اعلام کرد که به تلاش برای شناسایی قاتل احتمالی و اطلاع از علت قتل ادامه دارد، ولی هنوز نتیجه ای به دست نیامده است. علی حاطوم چهل سال داشت و در گذشته یکی از افسران برجسته حزب الله در امور خرابکاری محسوب می شده است.

این قتل درست در همان ساعتی رخ داد که نصرالله از مخفیگاه خود به مناسبت عاشورای حسینی مشغول نطق بود.

منابع خبری می گویند که فرد ترور شده، یکی از افسران مهم تامین امنیت جانی برای نصرالله بوده است. ولی او چند سال پیش از این مقام کناره گیری کرد، گرچه به فعالیت خود در سازمان حزب الله همچنان ادامه داد.

برخی منابع خبری در بیروت می گویند که علی حاطوم به علت رقابت ها در امور تبهکاری هدف سوء قصد قرار گرفته است. ولی در شبکه های اجتماعی ایرانی ادعا شد که حاطوم عامل انتقال پول های فروش نفت ایران برای حزب الله به لبنان بوده است. در این گزارش ادعا شده که علت ترور حاطوم آن بوده که اطلاعات زیادی درباره کانال انتقال کمک های مالی رژیم ایران به حزب الله داشته و از این رو به دستور نصرالله به قتل رسیده است. بررسی میزان درستی این ادعا امکان پذیر نشده است.