رزمایش بزرگ ارتش اسرائیل در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان، به دنبال تهدیدهای جنگی سپاه قدس

با شدت گرفتن بحران جنگی در خط مرزی اسرائیل با لبنان و تهدیدهای مکرر حسن نصرالله، امروز (دوشنبه) رزمایش بزرگ سپاه شمال اسرائیل در آن منطقه همچنان ادامه یافت و امکانات مختلف دفاعی و تهاجمی مورد بررسی قرار گرفت.

این رزمایش با نام אבן הראשה اِوِن هَرُشا Even Harosha به مفهوم تاج قوس سنگی Keystone از روز گذشته آغاز شده و مدت زمان آن اعلام نگردیده است. از هنگام دخالت گسترده سپاه قدس در سوریه و همچنین افزایش خطر امنیتی از جانب حزب الله لبنان، ارتش اسرائیل هر از چند گاه به انجام رزمایش های گسترده در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان دست می زند.

در رزمایش نامبرده، این احتمال مطرح می گردد که اسرائیل از چند سو هدف حمله قرار گیرد و باید از خود دفاع کند. منظور این رزمایش، در درجه نخست حملات احتمالی از سوریه و لبنان، به طور همزمان است. ولی این احتمال نیز وجود دارد که حماس و جهاد اسلامی نیز از غزه به چنین حمله ای بپیوندند.

با این همه، آشنایان امور می گویند که تاکید اصلی این رزمایش، بر جبهه شمالی و شمال شرقی می باشد.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام داشت که در این رزمایش، با همکاری سپاه شمال و سپاه دفاع در پشت جبهه، نیروهای هوایی و دریایی نیز شرکت دارند و رکن اطلاعات ستاد ارتش اسرائیل یک نقش اساسی را در این آزمایش جنگی به عهده دارد.

در این رزمایش از نوآوری های تکنولوژی نیز در سطح گسترده ای استفاده می شود. همچنین هنگ آماد ارتش و بخش شنود و دفاع سایبری نیز در آن حضور گسترده ای دارند. این رزمایش دو روز دیگر (تا چهارشنبه) ادامه خواهد یافت.

یک دیدگاه

  1. اسرائیل باید عربستان را وادار کند تا پایگاههای طالبان در ایران را بمب باران کند تا نیروهای آمریکایی در افغانستان کمتر تحت فشار بمانند و بتوانند پایگاههای آخوندها را بصورت دقیقتری با اسرائیل بمب باران کند
    اسرائیل باید بداند که خلیج فارس پاشنه آشیل اقتصادی رژیم جمهوری اسلامی است و رژیم فاشیستی از درآمد آسان و سهل الوصول آن با کمک اعراب جنوب خلیج فارس مستقیما به فتنه گیری میپردازد باید هرچه سریعتر با کمک آمریکا کردهای جنوب و غرب ایران راتقویت کند و جزایر جنوب و میادین نفتی جنوب خلیج فارس را با کمک آمریکا و عربستان و بحرین بی سر و صدا اشغال کند و پایگاهها و قایقهای سپاه پاسداران را بمب باران کند و جلوی تردد و حرکت و ارسال نیروهای سپاه پاسداران را بگیرد. و سیستم اس ۲۰۰ رژیم را از کار بیاندازد و سیستم ضد هوایی و موشکی خودش و آمریکا را در جنوب ایران مستقر کند.
    اسرائیل باید جلوی تبانی و همکاری قطر و امارات در بهره برداری از میدان گازی بلال و کیش و پارس جنوبی را بگیرد و به فعالیت سپاه پاسداران در جزیره کیش وقشم و لاوان و خارک و میدان پارس جنوبی و عسلویه پایان بدهد و رژیم خامنه ای را بطور کلی نا امید و مجبور به فرار به مسکوکند و امروز و فردا هم نکند. چون خودش ضرر میکندآمریکا واسرائیل نباید کنترل امنیتی خلیج فارس را مانند کریمه به روسیه واگذار کنندچون استخوانهای شادروان ریگان در قبرش خواهند لرزید چون روسیه نه قدرت و نه قابلیت و نه استحقاق چنین جایگاهی را در منطقه دارد و این فقط جمهوری اسلامی فاشیستی است که با روسیه سفید پوتین را وادار به چنین حرکات نسنجیده ای چون اشغال افغانستان میکنند که بعدا خودشان بشدت پشیمان میشوند.

Comments are closed.