علی خامنه ای تقیه می کند، ولی اردوغان شمشیر را از رو بسته است! تفسیر سیاسی هفته، نوشتۀ امنشه امیر

دانلود فایل صوتی تفسیر

حکایت علی خامنه ای در مورد اتم، حکایت تاجر شدن ملا نصرالدین است که روزی با خوشحالی به خانه بازگشت و به زنش مژده داد که تاجر شده است.

زنش پرسید جریان چیست و ملا با افتخار تعریف کرد که به بازار رفته، چند تخم مرغ خریده دانه دو شاهی، آن ها را پخته و رنگ زده و در بازار به قیمت یک شاهی به مشتریان عرضه کرده و چقدر از او استقبال گردیده و او چه تاچر موفقی شده است.

دو شاهی خریده و در بازار به یک شاهی فروخته و چه کاسبی پر رونقی داشته است.

حالا علی خامنه ای می اید، و این بار با صراحت و به طور مستقیم ادعا می کند که رژیم ایران قصد تولید بمب اتمی ندارد.

اگر اراده می کرد، می توانست بسازد، ولی به گفته او اسلام بمب اتم را حرام کرده و خود او نیز این جنگ افزار را مردود می شناسد و آن را باطل می داند.

خامنه ای نگفت که اگر واقعا این چنین است، پس چرا رژیم او همه امکانات مالی و تلاش علمی و توانایی های فنی را در اختیار غنی سازی اورانیوم قرار داده و حتی می رود زیر کوه تاسیسات غنی سازی برپا می کند و تاسیسات نطنز را نیز به زیرزمین منتقل می سازد که اورانیومی را که ندارند، با تلاش و هزینه زیاد غنی کند.

اگر به ادعای خامنه ای، قصد تولید بمب هسته ای ندارند، و نیروگاه های اتمی نساخته اند، و زیردریایی های اتمی تولید نکرده اند و موتور کشتی های خود را هنوز اتمی نساخته اند، پس اتم را برای چه می خواهند؟

خدا بیامرز هاشمی رفسنجانی که خود را زرنگتر از دیگر سران رژیم می دانست، ادعا کرده بود که می توانند اورانیومی که معادن آن را ندارند، از خارج بخرند، بیاورند در نطنز و اصفهان و فردو و جاهای دیگر غنی کنند و به ممالک دنیا بفروشند و سود ببرند.

اورانیوم را دو شاهی بخرند، غنی کنند و سپس به یک شاهی در بازار جهانی عرضه دارند و ببینید که چه استقبالی از آن خواهد شد و حکومت ایران چه تاجر خوبی خواهد بود.

علی خامنه ای، همان حجت الاسلام و المسلمین، نمی داند که در دین، دروغگویی حرام است.

ولی او تقیه می کند، یعنی دروغ مصلحت آمیز می گوید و این، در باور او، منع شرعی ندارد.

در یکصد هزار سندی که از شورآباد تهران به اورشلیم آورده شد، اسنادی وجود دارد که از طراحی های نظامی به هدف قرار دادن کلاهک اتمی به روی موشک ها حکایت می کند.

چرا دروغ می گویند؟

چرا تقیه می کنند؟

مگر خدابیامرز اکبر هاشمی رفسنجانی در همه سال های نخست آغاز برنامه های هسته ای رژیم، در یک نماز جمعه نگفته بود که یک بمب اتمی اسلامی می تواند اسرائیل را نابود کند؟

منظورش کدام بمب اتمی اسلامی بود؟ پاکستان؟

پاکستان که اتم خود را در برابر اتم هند و به خاطر کشمیر تولید کرد.

با اسرائیل کاری ندارد و حتی در این ماه های تماس هایی برقرار است که ممکن است به شناسایی متقابل بیانجامد.

حالا علی خامنه ای، که کفگیر حکومتش دارد به ته دیگ می خورد، ادعا می کند که خیر قصد تولید بمب اتم ندارند، البته اگر بخواهند می توانند، ولی فعلا قصد ساخت آن را ندارند و اتم در اسلام مورد باور آنان، حرام اندر حرام است!

با این ادعای ناشیانه، خامنه ای می خواهد سر اروپاییان شیره بمالد و آمریکا را تشویق کند که به برجام باز گردد.

این همه هزینه کرده و می کنند، این همه دنیا را به آشوب می کشانند، این همه جان مردم ایران را به خطر می اندازند، برای آن که اورانیوم خام را دوشاهی بخرند و غنی کنند و یک شاهی بفروشند؟

این دروغ، همانند همان دورغی است که ادعا می کنند در سوریه سرباز ندارند، فقط مستشار نظامی دارند

در جنگ یمن دخالت مستقیم ندارند، فقط از نظر معنوی و اخلاقی از حوثی ها حمایت می کنند و خود این گروه عقب مانده و فقیر یمنی هستند که پهپادهای رادار گریز و موشک های نقطه زن می سازند.

به تاسیسات نفتی عربستان هم، حمله نکردند، حوثی ها بودند

و دروغ های بسیار دیگر از این قبیل.

ولی چه کسی در میدان سیاست جهانی، این تقیه های ناشیانه را باور می کند؟

در مقابل، رجب طیب اردوغان، شمشیر را از رو بسته است. علنا وارد خاک سوریه می شود.

حوثی ها را نمی فرستد، حزب الله را نمی فرستد، نمی گوید من فقط مستشار نظامی دارم، مستقیما حمله می کند و می زند و می کشد و زن و کودک را لته پاره می کند و می گوید: اصول اخلاقی، بی اصول اخلاقی.

می گوید: کردها امنیت ما را به خطر انداخته اند، ما حق داریم آن ها را بمباران کنیم و نابود سازیم.

حالا اگر زن و کودک بی دفاع هم کشته می شوند، به ما چه؟

اگر کردها هم مسلمان هستند، به ما چه؟

اگر آن ها هم انسان هستند، چه ارتباطی با ما دارد؟

از دیدگاه ترکیه اردوغان، و فرمانروایان پیش از او، کردها انسان نیستند، حقی ندارند، آن ها ترک های کوه نشین هستند، باید رعیت و تو سری خور بمانند و به دولت مرکزی اعتراضی نکنند و حقی را نطلبند.

ترکیه، در تمام سال های پس از جنگ جهانی اول، همیشه وجود کردها را انکار کرده و آن ها را کشته و می کشد و نه به موازین اخلاقی توجهی ندارد، و نه چیزی را به عنوان منشور حقوق بشر به رسمیت می شناسد.

دولت ترکیه به صورت گزینشی عمل می کند.

آن جا که منافعش ایجاب می کند، مسلمان می شود و آن جا که منافع خود را در خطر می بیند، مسلمانی را فراموش می کند.

سنگ گروه تروریستی حماس را به سینه می زند که علنا می گوید می خواهد اسرائیل را نابود کند، ولی خودش کردها را در شرق کشور سرکوب می سازد و مواضع آن ها را در عراق بمباران می کند و به خاک سوریه حمله می برد و با بمباران های هوایی، بی پروا زن و کودک می کشد  و هنوز هم ادعای مسلمانی دارد.

همین اردوغان، اسرائیل را در برابر ترور فلسطینی، مورد انتقاد و افترا قرار می دهد.

چرا؟ به خاطر آن که اسرائیل می خواهد از امنیت خود دفاع کند و هنگامی که قصد ویران کردن یک بنای نظامی حماس را در وسط یک ناحیه مسکونی در نوار غزه دارد، به ساکنان غیرنظامی  ساختمان های اطراف خبر می دهد که به موقع از آن جا دور شوند تا جانشان به خطر نیافتد.

ارتش اسرائیل، حتی برای جان یک زن و کودک فلسطینی حساس است. ولی ترکیه چه؟

حساب کنید که نیروی هوایی اسرائیل هزاران بار مواضع نظامی در غزه را بمباران کرده، ولی کمترین افراد غیرنظامی کشته شده اند، زیرا ارتش اسرائیل همه موازین انسانی را ، تا آن جا که ممکن است رعایت می کند، ولی ارتش مسلمان ترکیه، بی پروا، زن و کودک مسلمان می کشد.

حکومت اسلامی ایران نیز در مورد ادعای دفاع از مسلمانان جهان، همیشه به شیوه گزینشی عمل کرده است.

سنگ مسلمانان اهل تسنن حماس را به سینه می زند، ولی از مسلمانان فلسطینی به سرکردگی محمود عباس غافل می شود.

یک میلیون نفر مسلمانان اویغور در چین مورد آزار و تعرض قرار دارند، رژیم ایران به روی سرنوشت آن ها چشم می بندد زیرا به چین وابسته است و نمی خواهد روی دم شیر پا بگذارد.

همین بی اعتنایی به سرنوشت مسلمانان را ما در مورد مردم سرکوب شده چچن به دست ارتش روسیه مشاهده کردیم و حکومت اسلامی راه سکوت برگزید، که چگونه رعیتی مانند رژیم ایران، در برابر اربابی چون روسیه، می تواند سر بلند کند؟

بگذریم از این که به سرنوشت مسلمانان روهینگیا در برمه کاملا بی اعتنایی کردند.

آخر این مسلمانان، در صحنه بین المللی سودی برای حکومت ایران ندارند که سنگ آن ها را به سینه بزند.

دنیا هم در ایجاد این وضع گناهکار است.

هر بار اسرائیل از امنیت خود و سربازانش در برابر ترور فلسطینی دفاع کرده، فورا این کشور را متهم به بدرفتاری و کشتار کرده اند.

کردها انسان نیستند؟ حقی ندارند؟ در آن خاک ریشه نکرده اند؟

کردها دارای یکی از باستانی ترین فرهنگ های منطقه هستند.

از ترور فلسطینی علیه اسرائیل جانبدار می کنید و به کردها اجازه نمی دهید زبانشان را در مدرسه بیاموزند و به زبان خود روزنامه داشته باشند و فرهنگ خویش را شکوفا سازند؟

مگر دراویش گنابادی انسان نیستند؟ مسلمان نیستند؟ راه حق را در پیش نگرفته اند؟

پس چرا مرتبا سنگ ترور فلسطینی را به سینه می زنید و این انسان ها را به زندان می اندازید، شکنجه می کنید و حتی می کشید؟

دنیا سکوت کرده است.

البته یک رشته اعتراض های زبانی می کنند، ولی کار عملی انجام نمی دهند، شاید کاری هم از دستشان بر نمی آید.

آمریکا هم دارد از خاورمیانه خارج می شود. این روند از دوران پرزیدنت اوباما آغاز شده و در دوران پرزیدنت ترامپ دارد به اوج می رسد.

یوم کیپور و روز طلب بخشایش یهودیان را پشت سر گذاشتیم. ولی ارزو کنیم که فردا، دنیای بهتری داشته باشیم.

اورشلیم – شنبه بیستم مهرماه ۱۳۹۸ ، دوازدهم اکتبر ۲۰۱۹

9 دیدگاه‌

  1. یکی به اردوغان بگه قارداش مشروب یا موارد مشابه زیاد زدی مست مستی میکنی خون بیگناهان را میخوای چه کنی

  2. رژیم ایران برای پایداری به دنبال راه اندازی جنگ است – بدینوسیله می‌خواهد مردم را ساکت نگاه داشته و مشکلات را به بهانه درگیر بودن در جنگ، توجیه کند.
    مدتیست که مرتبا در جراید درباره نابودی اسرائیل مینویسند – درحالیکه اکثریت مردم ایران حتی نمی‌دانند اسرائیل کجاست ولی شستشوی مغزی دائم مشوق افکارعمومی به نابودی اسرائیل است.
    حتی در بعضی سخنرانی‌ها به مردم می‌قبولانند که امام زمان پس از نابودی اسرائیل ظهور خواهد کرد.
    تعطیلات اسرائیل و شب و روز کیپور انگیزه حمله به اسرائیل است.
    با قطع درامد های ایران بخاطر تحریم‌ها – دلاری دراختیار ندارند که مانند سابق میان حزب اللهی های لبنان وسوریه پخش کنند – با قطع حقوق آنان معترض هستند.
    بهترین روش برای رژیم ایران وسرکردگی قاسم سلیمانی آن است که تا قبل از آنکه حزب الله لبنان متلاشی شود از موشکهای ارسالی و افراد حرب الله برای حمله فوری به اسرائیل استفاده کنند.
    لطفا درصورت امکان به مسئولین ارتش اطلاع دهید و آنان را آگاه بفرمائید که آماده باشند وحرکات حزب الله لبنان را زیرنظر داشته باشند.
    متاسفانه دمکراتها دائما با حملات سیاسی به پرزیدنت ترامپ فرصتی به او نمی‌دهند که دقت بیشتری به اوضاع خاورمیانه داشته باشد.
    از ارتش آمریکا دعوت کنید و بخواهید برای حفاظت از اسرائیل درمنطقه حضورپیدا کند.
    نگران روسیه نباشید، پوتین طرفدار اسرائیل است.

    لطفا به این نوشته اهمیت دهید

  3. سلام.
    مشکل تحلیلهای آقای امیر یک چیز است: باور نداشتن به موضوع قابل پیش بینی بودن انسانها و اینکه آقای امیر انسان بودن و محاسبه گری دشمنانش را باور ندارد.
    موضوع بمب اتمی و استفاده از بمب اتمی در همین مقوله می گنجد. تنها یک کشور، ایالات متحده، در جنگ جهانی دوم برای ویران کردن دو شهر ژاپن از بمب اتمی استفاده نمود. ایالات متحده هنوز بعد از گذشت بیش از ۷۰ سال با تبعات اخلاقی و نفرت افکار عمومی سرتاسر جهان از این عمل غیر اخلاقی رنج می برد. ایالات متحده از آن زمان به بعد جنگهای زیادی در سرتاسر جهان داشته است. اما تبعات اخلاقی استفاده از بمب اتم آنچنان زیاد بوده است که با وجود برخی شکستهایش در آن جنگها هیچگاه قادر به استفاده از بمب اتمی نبوده است.
    آقای خامنه ای می گوید بمب اتمی سلاحی است که دارندگانش قادر به استفاده از آن نیستند. در روانشناسی تکذیب انجام عملی غیر اخلاقی خود گامی در جهت انجام ندادن آن عمل غیر اخلاقی تعبیر می شود. انسانی که باورمند به پیش بینی پذیر بودن آدمها می باشد هنگامی که فرد می گوید داشتن و استفاده از بمب اتمی حرام و غیر مشروع می باشد از این گفته بنایی مستحکم برای امیدواری بر تصمیمات او و تدبیر رفتارهای دیگر او در جهت همگرایی بیشتر می سازد. تنها در حالتی ما حرف درست او را تکذیب می کنیم و مدام بر دروغ بودن آن حرف اصرار می ورزیم که به پیش بینی پذیری و محاسبه گری رفتار آدمها باور نداشته باشیم. در چنین حالتی ما همیشه در دنیای نامطمئنی زندگی می کنیم که دیگران آن دنیا را برای ما تدارک می بینند. در چنین جهانی ما، تصمیماتمان و تدبیر ما در چگونگی ایجاد رفتار در دشمنانمان هیچ جایی ندارد.
    سوال اصلی این است: واقعیت کدام است؟ آدمها هوشمند، محاسبه گر و پیش بینی پذیر هستند یا بر عکس؟ چگونگی برخورد با سخنان آقای خامنه ای در حرام و غیر مشروع دانستن استفاده از بمب اتمی در جنگها بستگی به چگونگی پاسخ به سوال بالا دارد. چه اندازه با خودمان آشنا هستیم؟ آیا ما موجوداتی پیشبینی پذیر یا غیر قابل پیش بینی هستیم؟

  4. جدا از تفکرات دینی وسیاسی فکر کنم نویسنده فقط وفقط به فکر اسرائیل بوده است ،حالا چه چیزی به او می‌رسد خودش وخدا بیشتر میدانند.

  5. مردم ایران بایستی دائما به اعتراضات مدنیشان ادامه بدهند و موثرترین آن هم «نرفتن به پای صندوقهای انتخاباتی رژیم کثیف اخوندی است».

    • گفتی “نرفتن پای صندوق های رای” واقعیتش با این حرف شما یه چیزی رو به یاد اوردم،
      اولین و آخرین باری که من رای دادم، توی سن فکر کنم ۱۴ یا ۱۵ سالگی بود، همون سالی که مافیای مجلس شورای اسلامی از روی دشمنی سپاه، سن رای دهندگان رو اورد پایین تا از این طریق رای دهنده های بیشتری رو جذب کنن و شانس خودشون رو مقابل سپاه و احمدی نژاد ببرن بالا، واقعیتش منم که وسط زندگی ضد اطلاعاتی ها بودم، ازشون شنیدم که باید به احمدی نژاد رای داد تا سپاه بیاد بالا، ما هم رفتیم بهش رای دادیم،
      اون اولین وآخرین مهر شناسنامه من مرتبط با هر نوع رای گیری در ایران بود، (البته احمدی نژاد آخرش هم با رای نیومد بالا، با تقلب اطلاعات و ضداطلاعات بود که انتخاب شد، اگر کسی هم غیر از احمدی نژاد انتخاب میشد، سپاه رسما” اون رو به قتل میرسوند )
      حرفی که به یادم اومد این بودش که؛ چند سال قبل ( یادمه که قبل از سی سالگیم بود ) یک مزدور خبرچین که کنارم ایستاده بود و وانمود میکرد که داره کار میکنه و عجله داره و هواسش به کارشه! شناسنامه اش رو اورد جلوی من، و در حالی که سعی میکرد حواسم رو پرت کنه، گفت؛ باید برم شناسنامه خودمو عوض کنم، شناسنامه جدید میدن، راستی حسین تو نمیری واسه تعویض شناسنامه؟
      { یه نکته کوچیک اینکه؛ سپاهی ها و وزارتی هایی که من پوزه شون رو به خاک مالیدم، علنا” من رو در جامعه مامور و خبرچین معرفی میکردن تا از این طریق افراد اطرافم از من متنفر بشن و از من فاصله بگیرن و سپاه ببینه که دقیقا”چه کسانی به من کمک میکنند در حالی که من اصلا” مامور یا خبرچین نبودم، و همینطور طبق گفته آدمهای خودشون، موقع خروج از ایران (مثلا” برای کار) از طریق ایادی خودشون در کشور هدف (مثلا” امارات متحده عربی) با معرفی من به عنوان مامور سپاه، من رو در زندان و شکنجه اسیر کنن ! }
      وقتی دیدم طرف، دنبال اینه که من شناسنامه خودم رو عوض کنم ! بلافاصله شاخک هام جنبید، و بوی خیانت از رفتارش به مشامم رسید !
      چونکه شناسنامه من فقط یه مهر داره و از تقریبا” ۱۷ سالگی تا حالا، یعنی بعد از اون یک رای، به هیچ کسی رای ندادم،
      فهمیدم میخوان با تعویض شناسنامه قدیمی با جدید، این واقعیت رو که من با سپاه و وزارت اطلاعات درگیر شدم رو تحریف کنن! و موقع خروج از ایران من رو جاسوس ایران نشون بدن، و من هم سندی مثل صفحه ی مهر های رای گیری شناسنامه که دال بر دشمنی من (تقریبا” دو دهه از زندگی من) با سپاه و وزارت اطلاعات هستش رو، نداشته باشم !
      تا از این طریق به دردسر بیفتم !

  6. کاش چیزایی که درمورد اسرائیل و دلواپس بودنت نسبت به مردم کُرد میگی درست بود. آره همه دروغ میگن الا شما. حالا اینکه شما خودت میبری و میدوزی تصمیم میگیری دیگه حرفی نیس بله

  7. نظر ارژنگ در تفسیر اشتباهات جنگ را تکرار کنند صحیح است شما خمینی پیرمردی باهوش که تردیدی نیست همه را با سیاست فریب داد گفتید صدام را هیولا ..‌.‌.. حمله صدام به ایران به این شکلی شما توضیح دادید نبود بلکه صدام برای نجات جان خود مجبور شد به ایران حمله کند خمینی بعد ازینکه نتوانست شیعه های عراقی و ارتش و مردم عراق بر ضد صدام برانگیزد مصمم شد که خودش صدام حسین را بگشد یا بوسیله تروریستهای اسلامی یا با تک تیراندزان ماهر یا با حمله هوایی که آخرین هواپیمایی که مقر صدام را بمباران میکرد بوسیله گلولهای ضد هواپیما سقوط کرد و خلبانش آقای آموزگار از اهواز دستگیر و ۱۷ سال در زندان صدام بود تا مدرکی باشد برای صدام که جنگ را در حقیقت خمینی شروع کرده ازانجاییکه رهبران رژیم در ایران شیطان هستند و همه چیز را وارونه تشبیه میکنند فرشته میشه دیو یا دیو میشه فرشته میگند این جنگ تحمیلی بوده و ما شهید دادیم در صورتیکه خودشان جنگ را براه انداختند و ان جنگ قربانی داده نه شهید ..‌…

Comments are closed.