منابع خبری به “رادیو پیام اسرائیل”: روح الله زم را به ترکیه کشاندند و از آنجا دزدیدند و به تهران بردند

وزازت اطلاعات و سپاه پاسداران، در شیوه خبر پراکنی در مورد بازداشت روح الله زم پایه گذار کانال تلگرامی “آمد نیوز” حکایت از آن دارد که آن ها میخواسته اند با یک تیر دو نشان بزنند، که یکی دستگیری فردی است که یکی از عاملان اصلی خبررسانی درباره واقعیات تلخ حکومت اسلامی ایران است و دوم، ترساندن ایرانیان برون مرزی و حتی درون مرزی از طریق تزریق این شیوه که آن ها همه کس و همه چیز را زیر نظر دارند و از قابلیت های اطلاعاتی و عملیاتی گسترده ای برخوردار هستند.

منابع خبری در داخل و خارج از ایران به “رادیو پیام اسرائیل” گفتند که نه تنها شماری از چهره های برجسته اپوزیسیون ایران در خارج از کشور نگران آینده خویش هستند، بلکه در داخل ایران نیز شماری از فعالان به هراس دچار شده اند که مبادا نوبت آنان نیز برسد.

وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران که دزدیدن روح الله زم و آوردن او به ایران را یکی از بزرگترین دستاوردهای خود می دانند، برای رسیدن به هر دو هدف، سناریوی بسیار دقیقی تنظیم کرده بودند که در لابلای خبرهای کوتاه و هدفداری که در این زمینه انتشار دادند، کاملا به چشم می خورد.

یک نکته برجسته در این ماجرا گذاشتن سخنانی در دهان روح الله زم است که گفت: سرویس امنیت داخلی فرانسه به او خیانت کرد و وی را تنها گذاشت. رژیم با دیکته کردن این جمله می خواهد همه فعالان اپوزیسیون در خارج از کشور را بترساند که مبادا آن ها تصور کنند که در کشورهای خارج از امنیت لازم و حفاظت توسط سرویس های امنیتی داخلی برخوردار هستند.

روح الله زم، که در فرانسه می زندگی می کرد، برخلاف ادعای رژیم ایران، زیر پوشش امنیتی فرانسه و یا اسرائیل و یا آمریکا و حتی عربستان سعودی قرار نداشت. سرویس های امنیتی، البته همه تحرکات را زیر نظر دارند، ولی این در مورد همه شهروندان است، و روح الله زم از محافظت ویژه ای برخوردار نبود.

نکته دوم در مورد این شیوه خبرپراکنی، پنهان کردن چگونگی دزدیدن و آوردن زم به داخل ایران است. در این مورد شایعات بسیاری، هم در داخل ایران و هم در خارج از آن به سرعت انتشار یافت. در شایعه ای در تهران، چنین ادعا شد که خود سرویس امنیت داخلی فرانسه بوده که روح الله زم را بازداشت کرده و به دست ماموران اعزامی حکومت ایران سپرده که او را به تهران انتقال دهند.

یک منبع خبری در تهران، حتی گفت که هدف دولت فرانسه در این کار آن بوده که حسن روحانی را تشویق کند به گفتگو با ایالات متحده رضایت دهد – امری که از دیدگاه تحلیلگران امور ایران، از هر منطقی بدور است.

برخی منابع آگاه خبری به رادیو پیام اسرائیل گفته اند که غیرمنطقی به نظر می رسد که وزارت اطلاعات توانسته باشد زم را به بهانه های مختلف به داخل ایران بکشاند و او با پای خود به تهران بازگشته باشد. روح الله زم زرنگ تر از آن بود که به چنین دامی بیافتد.

منطقی تر به نظر می آید که عوامل رژیم او را به بهانه هایی که بوی فریب نمی داده، تشویق کرده اند که برای دیدار یا مذاکرات مهمی، به ترکیه برود.

به گفته منابع خبری رادیو اسرائیل، حکومت ایران در بخش شرقی ترکیه، و به ویژه در وان و اطراف آن عوامل نفوذی بسیار دارد که به آسانی قادر بوده اند روح الله زم را پس از ورود به شهر وان ربوده و به تهران منتقل کرده اند.

ماموران وزارت اطلاعات این کار را بارها کرده اند و چندین تن از افراد سازمان مجاهدین خلق در سال های نخستین انقلاب در ترکیه ربوده شدند و به ایران منتقل گردیدند.

ولی مشهورترین فردی که به چنین سرنوشتی دچار شد،  مجری یک برنامه تلویزیونی از لندن به نام فرود فولادوند بود که اطلاعات گسترده ای درباره قرآن و اسلام داشت و در گفتارهای خود به مقدسات اسلامی توهین های گزنده ای می کرد و خشم رژیم ایران را شدیدا برانگیخته بود.

ماموران رژیم این فرد را که نام واقعی او فتح الله منوچهری بود و در سال ۱۳۲۰ به دنیا آمده بود، فریب داده و به بهانه ای به شهر وان کشاندند و در آنجا ناپدید شد و با گذشت هشت سال پس از این ماجرا کوچکترین خبری از او به دست نیامده است.

در دوران گذشته، رژیم برای خاموش کردن اپوزیسیون، نه تنها به قتل های زنجیره ای در داخل کشور دست می زد، بلکه در برون مرز نیز به عملیات تروریستی گستاخانه ای می پرداخت که در دراز مدت هزینه های سنگینی برای رژیم داشت. از این رو، آنان به شیوه فریفتن و آوردن افراد به نقطه ای متوسل شدند که از آن جا ربودن و منتقل ساختن مخالفان به داخل ایران کار ساده و کم هزینه ای باشد.

وزیر اطلاعات گفته بود که رژیم به آسانی قادر است در کشورهای خارجی نیز به عملیات دست بزند و افراد را به داخل ایران بکشاند و آن ها را بازداشت کند. این شیوه در سال های اخیر در ابعاد گسترده به اجرا گذاشته شده است که نمونه های آن، آوردن مامور پیشین سی ای ای به جزیره کیش و ربودن او، آوردن یک دانشمند ایرانی مقیم سوئد به تهران به بهانه دعوت برای سخنرانی، و آخرین نمونه آن، بازداشت ناکام مانده یک خانم روزنامه نگار روسی، که توسط خود ماموران حکومت به دیدار از تهران دعوت شده بود.

ناگفته ها درباره این شیوه عملیاتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران، بسیار است.

ولی به گفته یک منبع خبری در تهران، مردم می پرسند که اگر رژیم این همه در دزدیدن  مجرمان و آوردن آنان به کشور صاحب قدرت می باشد، پس چگونه است که محمد رضا خاوری مدیر عامل بانک ملی بود که با اختلاس سه هزار میلیارد تومان، به بهانه معالجه فوری، از ایران گریخت و در کانادا ساکن شد و فرزندان او نیز به کسب و کار پر رونقی ادامه می دهند. البته رژیم چند سال پیش شایع کرد که خاوری در مخفیگاهش در کانادا ترور شده است، ولی این گزارش مورد تائید قرار نگرفت.

دادگاه انقلاب، خاوری را به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و دادن رشوه، به سی سال زندان محکوم ساخت. ولی توانست به موقع از ایران بگریزد و رژیم برای منتقل ساختن او به ایران، هرگز اقدامی نکرده است.

5 دیدگاه‌

  1. چطور آقای زم ناگهان از پاریس در کمتر از ۲۴ ساعت به تهران منتقل شد؟ یا باید گفت که نهادهای امنیتی فرانسه طبق معمول چهار دهه از بقای رژیم ، چشم فرو بستند یا حتی امکانات برای رژیم فراهم نمودند! یا آقای زم مهره سوخته رژیم بوده و خواستند با این نمایش ، اقتدار دروغین خود را به رخ بکشند ! بعید می دانم جناب زم اینقدر ساده لوح بوده که طی این سال ها با تجربه فراوان و هشدار های بدیهی , گول فریب و تله اطلاعاتی بخورد و بسیار راحت خود را در معرض ربودن قرار دهد، آن هم درست در زمانی که قرار بود ظرف چند روز آینده برای اقامت دایم به استرالیا برود. به طور اساسی تمام این ماجرا و ماجراهای چند روز گذشته مشکوک است. ظن آن می رود که به زودی در منطقه خاورمیانه تحولات ناگهانی و شاید بسیار خطرناک را شاهد باشیم.

  2. تمامی داستان ربودن آقای زم دروغ و فریب است آقای زم ازعوامل فرقه تبهکار جمهوری اسلامی است و با آمد نیوز سعی در تفرقه انداختن بوجود آمد وازین پس هرچه رژیم نشان بده و بگه فریبی بیش نیست .

  3. انقلاب شوم ایران و نادانی ایرانیان با حکومت دزد و جانی در ایران، عامل، مسبب و منشاء اصلی و تمامی بلوا، جنگها، خونریزیها، بیخامانیها، مشکلات و بدبختیها نه تنها در خاورمیانه بلکه کلاً در دنیاست.

  4. این مطلب که در گزارش عنوان کردید یکی از روایت‌های دستگیری روح‌الله زم هست . حقیقتاً درک این موضوع برای من خیلی سخت است چون میت ترکیه ( میت یا سازمان اطلاعات ترکیه ) به اندازه کافی قدرتمند هست که جلوی هر گونه عملیات این چنینی را درون ترکیه بگیرد مگر آنکه با رژیم ایران همکاری کرده باشند البته این مسئله هم بعید به نظر میرسد زیرا میت در بسیاری از مسائل از جمله در مورد مجاهدین خلق و یا آن محموله طلا که در ترکیه کشف شد با ایران همکاری نکرد و عجیب است که بخواهد بخاطر روح‌الله زم با ایران همکاری کند . من احساس میکنم روح‌الله زم مهره خود جمهوری اسلامی است و این فرد یک نفوذی از طرف جمهوری اسلامی بوده است که شرایط اپوزیسیون خارج از کشور را بفهمند و اطلاعات کامل از آن بدست آورند و فکر میکنم پرونده این فرد را به قطع یقین با حکم اعدام سوری یا نمایشی میبندند در حالی که خودش از عاملین جمهوری اسلامی بوده است . البته این نظر شخصی من است و بسیاری از دوستان مبارز من نظر متفاوتی دارند . قاعدتاً منطقی به نظر نمیرسد کسی که مرتب موارد امنیتی را رعایت کرده است به این راحتی خودش را برای بار دوم در تله جمهوری اسلامی قرار دهد .

  5. از آخوندهای نماینده شیطان و فراماسونرهای مذهبی اسلامی و مافیایی هرچی فکرش را میکنید برمیاد. . چونکه سید علی خامنه ای و حسن روحانی دروغگو و برادران لاریجانی و سپاه پاسداران ( حتی خود روح الله خمینی) هم دست نشانده اصلی شیطان و ابلیس روی زمین و توی ایران خراب شده هستند. لعنت خدا و پیغمبرهایش بر این فراماسونرهای مذهبی اسلامی ایران.

Comments are closed.