واکنش سیاسی منشه امیر: «رژیم ایران، در سوریه جان و مال داد، ولی سود سیاسی نصیب روسیه و ترکیه شد»

پس از توافقی که در سوچی بین پوتین و اردوغان در مورد سوریه به دست آمد، رهبران حکومت اسلامی ایران باید سر در گریبان فرو برند و از شدت شرم مهر سکوت بر لب زنند و از زیاده گویی و یاوه سرائی در مورد نقش خود در رهبری منطقه و جهان دست بردارند.

رئیس جمهوری ترکیه، برای آن که به خواسته های خود در مورد سوریه برسد و یک نوار امنیتی به عرض سی کیلومتر در طول مرزهای دو کشور برپا کند، نزد رئیس جمهوری روسیه است، به سراغ علی خامنه ای نرفت. حتی به خود زحمت نداد که با حسن روحانی مشورت کند و یا برای توافق با او به تهران برود.

اردوغان نزد پوتین رفت و همه خواسته های خود را به دست آورد.

از دیدگاه اردوغان، خامنه ای و روحانی و کل حکومت ایران عددی نیستند که قدم رنجه کند و پیش آنان برود.

رژیم ایران بیش از سه دهه در سوریه سرمایه گذاری سیاسی و نظامی و اقتصادی کرد تا شاید بتواند جای پایی برای خود به وجود آورد.

امیدشان آن بود که در خط مرزی اسرائیل مستقر شوند و به این کشور دست اندازی کنند.

بیش از سه دهه است که رژیم ایران بزرگترین حامی اقتصادی کشور فلاکت زده سوریه است، ولی بهرۀ این حاتم بخشی نصیب روسیه و ترکیه می شود.

آن ها آقای سوریه هستند، آنها سرنوشت آن سرزمین را رقم می زنند – رژیم ایران در این راستا عددی نیست!

اردوغان آن فرد مغرور که با همه سر جنگ دارد، حتی به خود اجازه می دهد به سران رژیم ایران توهین کند.

او در واکنش به اعتراض و مخالفت سران ایران نسبت به حمله نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه، با بی تربیتی خطاب به روحانی می گوید: «شما می بایستی مخالفان کار ما را ساکت می کردی»!

ولی وزارت خارجه رژیم ایران، از توافقی که بین اردوغان و پوتین به دست آمده ابراز خشنودی می کند و ادعا دارد که کاملا منطبق با توافق آدانا می باشد که رژیم ایران این همه برای اجرای آن اصرار ورزیده بود.

ولی این شکست سیاسی رژیم ایران در صحنه منطقه ای، باز هم جلوی یاوه سرایی ها و خودستایی های رژیم ایران را نمی گیرد.

علی اکبر ولایتی که روزگاری وزیر خارجه حکومت بوده و اکنون سالیان دراز است که در مقام مشاور ارشد رهبر در امور بین المللی، جای خوش کرده است، در سخنان امروز خود (چهارشنبه) کشورهای محور مقاومت، در موازنه های منطقه ای و جهانی دست بالا را خواهند داشت.

اگر منظورش چین و روسیه است، آن ها رژیم ایران را در بازی های خود، تنها تا زمانی شرکت خواهند داد که سود مالی برایشان داشته باشد. از نظر آن ها، ایران، جز یک بازار بزرگ صادراتی نیست که از چین حتی سنگ قبر و بیل می خرد.

سازمان های ترور عربی و فلسطینی و اسلامی نیز، تنها تا هنگامی رژیم ایران را به بازی می گیرند که برایشان سود مالی داشته باشد. بیاد داشته باشید که حماس در غزه، پرچم ترکیه را به اهتزاز درآورد و نه پرچم حکومت شیعه ایران را.

از این زیاده خواهی ها و زیاده گویی های خود دست بردارید. بس است! کمی هم به فکر ملت ایران باشید!

6 دیدگاه‌

  1. اصل تفکر این رژیم دریوزگی مقابل بیگانگان و فریب مردم عامی ایران است؛ فقط و فقط برای حفظ قدرت و غارتگری یک مشت رجاله دزد در قالب حکومت اسلامی؛ بر این اساس این رژیم راه خطا نرفته زیرا روسیه و ترکها برای این خوش خدماتی از آنها حمایت میکنند.

  2. دستاوردهای جمهوری اسلامی از چهل سال شرارت :
    در لبنان کم‌کم کار حزب الله تمام میشود ، مردم با حزب‌الله مخالف هستند این پیام بسیار روشنی به جمهوری اسلامی است که بداند روزی نه چندار دور همین به اصطلاح شیعیان مظلوم جنوب لبنان که سنگشان را به سینه میزنند پرچم ایران را آتش خواهند زد و در سراسر لبنان صدای مرگ بر حزب‌الله و مرگ بر ایران سر خواهند داد .
    اردوغان مانند زمان قبل از کودتا در ترکیه یعنی زمانی که رابطه تهران آنکارا بسیار متشنج بود با لحنی تحکم آمیز با روحانی سخن میگوید ، مانند یک فرمانده به زیر دست خود میگوید صداها را ساکت کن . به راستی جز ذلت در این پیام چه چیزی میتوان یافت ؟
    پوتین با اسرائیل روابط نزدیکی را به وجود آورده است . او به نخست وزیر نتانیاهو اطمینان میدهد که ایران هیچ شیطنتی نخواهد کرد و دست ارتش اسرائیل را برای حمله به مواضع تروریست‌های سپاه باز گذاشته است . اما چه ایران شیطنت انجام دهد و چه انجام ندهد نیروی هوایی مقتدر اسرائیل هر چند مدت یکبار برای آنکه سپاه فراموش نکند که ماجراجویی چه عواقبی دارد با قدرت مواضع سپاه و حزب‌الله را در هم می‌کوبد و سپاه جرات نمیکند حتی چیک بزند .
    در مناطق فلسطینی نشین اسرائیل ( اورشلیم شرقی و سرزمینهای غرب رود اردن ) جمهوری اسلامی هیچ محبوبیتی ندارد و پولهایی که به واسطه قطر برای آنجا فرستاده شد هرگز موجب محبوبیت جمهوری اسلامی نشده است محمود عباس در اجلاس سران عرب با محوریت شرارت‌های ایران در منطقه شرکت میکند .
    در غزه با آنکه پولهای زیادی را برای سازمانهای تروریستی جهاد اسلامی و حماس فرستاده اند اما شاهد بر افراشتن پرچم ترکیه هستیم . شاید هم در آینده ای نه چندان دور شاهد به آتش کشیدن پرچم جمهوری اسلامی باشیم . بالاخره تفکرات اخوان المسلین هرگز حکومت شیعی آخوندها را قبول ندارد .
    سوریه هم مشخص است . اعتراضات مردمی سوریه بر ضد اسد با خشونت و دخالت سپاه مزدوران ولایت وقیه خاموش شد و مردم سوریه جز نفرت حسی به جمهوری اسلامی ندارند .
    عراق با آگاهی مردم و سیاسیون ، قدرت از تروریست‌های حشد‌الشعبی گرفته شد . کم کم صداهای استقلال به گوش میرسد و مردم عراق نشان دادند دوست ندارند جمهوری اسلامی در مسائل سیاست داخلی و خارجی عراق دخالت کند .
    کردستان عراق هم هیچ دل خوشی از جمهوری اسلامی ندارند و از چند سال پیش پرچم اسرائیل را در خیابانهای اربیل و سلیمانیه برافراشتند و اظهار دوستی با اسرائیل کردند .
    حال باید از جماعت ملاها پرسید بعد از این همه جنگ افروزی و دشمنی ، میلیاردها دلار هزینه برای هیچ ، تحریمهای اقتصادی و سیاسی و …… به راستی جز ذلت و سرافکندگی چه چیزی نسیب ایران کرده‌اند ؟ امروز آن محور مقاومتی که به آن افتخار میکردند جز خفت و خاری چیزی برای مردم و کشور به ارمغان نیاورده است . رهبری جهان اسلام را که بدست نیاوردن هیچ ، بلکه کل جهان اسلام هم با خودشان دشمن کردند . با دشمنی با اسرائیل راهی‌ به جایی نبردند هیچ ، کل جهان اسلام را با اسرائیل متحد کردند . آمریکایی‌ها را از منطقه بیرون نکردند هیچ ، پایگاه‌های نظامی آمریکا را در منطقه آوردند و چند برابر کردند .
    به راستی جز خفت و شکست برای رژیم هیچ دستاوردی نبوده است .
    نابودی محور شرارت جمهوری اسلامی و خود جمهوری اسلامی نزدیک است . (نئوهاگانا ایران)

  3. شما دو تا قاتل به کمک خاعنان درون مرزی دارید خوب ایران را مثل یک گاو شیرده می دوشید.
    ای اخوندهای همیشه خاعن و جهان کشور، شما زالوها برای پایداریتان چه ها که نکرده اید.
    کسروی، واقعا که درست حدس زدی. پس روحت شاد باد.

    نه به صندوقهای رای گیری اخوندی.

  4. آقای مناشه امیر، از بابت خردمندی شما و وفاداری شما نسبت به مردم رنجدیده ایران همزمان با عشق شما به مردم بزرگ اسراییل سپاسگزاریم. من مصاحبه شما با ایران فردا را دیدم و دریافتم که شما در دادن مشاوره به بزرگان امر اسراییل بسیار خردمندانه و به دور از جنگ افروزی عمل می کنید. در آینده ایران آزاد نام نیکی از شما در تاریخ خواهد ماند. با سپاس.

Comments are closed.