همایون هاشمی: وزیر بهداشت دروغ می گوید و ایران با کمبود شدید دارو روبرور می باشد

همایون هاشمی،‌ اعلام کرد:  «این‌که برخی مسئولان وزارت بهداشت اعلام می‌کنند کمبود دارو نداریم، درست نیست و ما با کمبود بیش از ۲۰ قلم دارو درکشور مواجه ایم  »

یک نماینده ارشد مجلس وزیر بهداشت حکومت را در رابطه با مشکل کمبود دارو در ایران به دروغگویی متهم ساخت و گفت: «وزارت بهداشت دروغ می گوید ما کمبود شدید دارو داریم و جان شماری از بیماران خاص  به شدت در خطر است».

در حالی که وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حکومت بحران کمبود دارو در این کشور را نادرست می خواند، فراکسیون غذا و داروی مجلس فاش ساخت که  ایران با کمبود دارو در “۲۰ مورد” مواجه است.

همایون هاشمی،‌ اعلام کرد:  «این‌که برخی مسئولان وزارت بهداشت اعلام می‌کنند کمبود دارو نداریم، درست نیست و ما با کمبود بیش از ۲۰ قلم دارو درکشور مواجه ایم  ».

هاشمی در حالی این سخنان را مطرح می کند که سعید نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی،‌ هفته گذشته بر عدم کمبود دارو در ایران گفته بود  وضعیت کشور در این زمینه “نه از پارسال، بلکه از خیلی از سال‌ها بهتر است”.

رئیس فراکسیون غذا و دارو با  رد این اظهارات وزیر دولت به اقدام “شرکت‌های فوریتی و تامین مواد اولیه” وزارت بهداشت اشاره کرد و “اعلام فوریت” در این حوزه را به معنای کمبود دارو دانست.

مقام‌های حکومت  ایران بارها تحریم‌های آمریکا را به گفته آنان  “ظالمانه” خوانده و از اثرات آن بر شبکه دارویی و غذایی و به خطر انداختن جان بیماران سخن گفته‌اند.

سفارت سوئیس پیشتر در تهران اقدام به رونمایی از ۱۸۰ هزار قلم داروی پزشکی وارداتی به ایران “در چارچوب تمهید تجاری انسان‌دوستانه” سوئیس کرد.

مهدی زارعی، رییس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران،نیز پیشتر در ارتباط با  مشکلات اقتصادی و بدهی‌های داروخانه‌ها شرایط اقتصادی آن‌ها را “بسیار وخیم” و توان داروسازان را رو به پایان خوانده بود.

علی فاطمی،‌ نایب‌رییس انجمن داروسازان ایران،‌ نیز از  وضعیت نابسامان نقدینگی و رشد بدهکاری داروخانه‌های این کشور از افزایش تعداد داروسازانی خبر داد که به دلیل چک‌های برگشتی در زندان به سر می‌برند.