استراتژی جدید ارتش اسرائیل در رویارویی با تهدیدهای جنگی رژیم: جنگ سریع و قدرتمند، و “ستاد ویژه ایران”

ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، “ستاد فرماندهی ایران” برپا می سازد

حکومت اسلامی ایران نیرویی به نام “سپاه قدس” برپا ساخته که ماموریت آن، انهدام اسرائیل است. اکنون اسرائیل برای نخستین بار “ستاد ایران” برپا می سازد که ماموریت عملی آن خنثی کردن عملیات تعرضی و فتنه گرانه رژیم ایران علیه اسرائیل است. این تصمیم را ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد کل در یک همایش رسانه های اعلام کرد و همزمان گفت که ارتش اسرائیل یک برنامه پنج ساله جامع برای دگرگون ساختن شیوه های جنگی ارتش اسرائیل تهیه کرده که مرحله به مرحله به اجرا گذاشته خواهد شد. وی گفت که انجام این دگرگونی ها به حدود ده میلیارد دلار بودجه اضافی در پنج سال آینده نیاز دارد که دولت آینده اسرائیل باید آن را تایید و تامین کند.

نفتالی بنت وزیر دفاع کنونی گفت که این برنامه کاری ارتش از تصویب او و وزیران کابینه کنونی گذشته است، ولی تامین بودجه امری است که به دولت بعدی موکول می شود.

انتخابات آینده اسرائیل هفده روز دیگر برگزار می گردد، ولی تشکیل کابینه آینده ممکن است ماه‌ها به درازا بکشد.

ژنرال کوخاوی در توضیحات خود به خبرنگاران، در مورد شیوه های جنگی آینده اسرائیل گفت که باید آغاز حمله، بسیار گسترده و کوبنده باشد و ارتش بیشترین قدرت آتشباری خود را علیه دشمن به کار گیری تا در کوتاه ترین مدت بتواند دشمن را از پای درآورد.

رئیس ستاد گفت که باید در یک لحظه بیش از هزار هدف دشمن مورد حمله قرار گیرد و همانگونه که اسرائیل در سال ۱۹۶۷ توانست در ظرف شش روز ارتش های سه کشور عربی را از پای درآورد، این بار نیز جنگ باید بسیار قوی، سریع و کوتاه باشد تا دشمن فرصت آسیب رسانی به اسرائیل را نداشته باشد.

رئیس ستاد تاکید کرد که اسرائیل باید امکان ذخیره کردن اطلاعات حساس نظامی را چندین برابر افزایش دهد. زیرا در گذشته مواردی بوده که اسرائیل امکان ذخیره کردن اطلاعات را نداشته و آن ها از دست رفته و به امنیت کشور آسیب رسیده است. وی منظور خود را از “ذخیره کردن اطلاعات” آشکار نساخت.

آگاهان امور نظامی ارزیابی می کنند که اسرائیل از یک شبکه اطلاعاتی بسیار قوی در ایران برخوردار است که اگر جنگی رخ دهد، برای از پای درآوردن نیروهای مسلح حکومت ایران از ارزش بسیار برخوردار است. به گفته این کارشناسان، انتقال حدود یکصد هزار سند در مورد فعالیت اتمی رژیم از شورآباد تهران به اورشلیم، می تواند نشانی از این قدرت اطلاعاتی باشد.

انواع موشک های جنگی، بخش مهمی از وارد آوردن ضربه به دشمن خواهد بود

ژنرال آوی کوخاوی گفت که در چارچوب برنامه چندین سال جدید ارتش، برخی واحدها و از جمله هنگ زرهی منحل می شود و در یک لشکر بزرگ و قوی ادغام می گردد. او گفت که هدف آن است که ارتش بتواند بسیار سبک و سریع عمل کند. همچنین در چارچوب این تغییرات، دو اسکادران جنگی در نیروی هوایی برپا می شود که جانشین اسکادران‌های قدیمی می گردد.

او گفت: نه تنها قدرت آتش تهاجمی را افزایش می دهیم، بلکه هدف گیری ها نیز باید با دقت بسیار بیشتری انجام گیرند. او گفت: برنامه آن است که در لحظه وقوع جنگ، بیشترین شمار از هدف های حساس و حیاتی دشمن مورد حمله قرار گرفته و در عملیات سریع، کاملا منهدم گردند تا قدرت تهاجمی دشمن خنثی و فلج شود.

رئیس ستاد گفت که دوران جنگ های ۳۳ روزه و ۵۰ روزه به پایان رسیده و ارتش باید در کوتاه ترین مدت هدف های خود را عملی سازد و دشمن را کاملا فلج کند.

6 دیدگاه‌

  1. اسد که مانند خفاش ها خونخوار است از یک عمامه به سر خونخوار دیگر به اسم خاعنه ای کمک میگیرد که در قدرت ننگینش بماند. این دو حیوان ادم نما جز کشتار کار دیگری بلد نیستند پس من نمیفهمم که چرا اسراعیل هی لفتش میده و کار سپاه قدس را یکسره نمیکنه!!!
    مردم سوریه تا ابد شکرگزار اسراعیل خواهند بود اگر یک مقدار سریعتر عمل کنند.

    • ای خدا نمیرم روزی ذلت سران حکومت فاسد و مستکبر و درغ گو و ریاکار و دزد ایران رو ببینم ملت این آخوندهای کثیف میدونن چطور حکومت کنن یاد گرفتن شاه بزرگترین خیانت رو کرد به ملت ایران وقتی رفت باید سردسته آخوندها رو میکشت تا تو نطفه خفه بشن حال و روز ایران الان این نبود

  2. دو سال است که مدام اسرائیل أهداف سپاه پاسداران ( تو بخوان سپاه ادمخواران داعش شیعه ) را مورد هدف قرار داده و منهدم کرده ، این فرماندهان مغز فندقى سپاه ادمخواران مدام رجز خوانى مى کنند ……… باور کنید ، دنیا پى به بى مقدار و لاشخور بودن تان برده …! عربده هاى لات منشانه شما فقط برأى مردم داخل ایران کار برد دارد و بس …!

Comments are closed.