برنامه اجرای یک آزمایش بسیار حساس ضد موشکی اسرائیل در آخرین لحظه باطل شد

امروز (سه شنبه) فاش شد که یک آزمایش حساس سیستم ضد موشکی “ختس” که قرار بود یک موشک فرضی دشمن را در فضا نابود کند، به طور ناگهانی متوقف شد.

سیستم ضد موشکی “ختس” (یا پیکان) چند سال پیش طراحی گردید که تلاش برای تکمیل آن ادامه دارد و کاربرد اصلی آن منهدم ساختن موشک هایی است که ممکن است از جانب حکومت اسلامی ایران شلیک شود. همچنین گروه حزب الله لبنان هزاران موشک ساخت ایران در اختیار دارد که تهدید کرده آن ها را به سوی اسرائیل شلیک خواهد کرد.

در جریان آزمایشی که روز دوشنبه (دیروز) فرار بود انجام گرفت، با آن که موشک فرضی دشمن به فضا پرتاب شده بود و قرار بود ضد موشک اسرائیلی نیز به سوی آن شلیک شود، این آزمایش به ناگهان متوقف گردید، زیرا بیم آن می رفت که یک حادثه خطرناک ایمنی رخ دهد و به جان افراد آسیب برساند.

اسرائیل قصد دارد یک آزمایش جدی تر را سال آینده در آلاسکا برگزار کند که در آن جا اراضی خالی از سکنه بسیار زیاد است.

ایالات متحده از این که اسرائیل حاضر شده آزمایش بعدی را در خاک آن کشور انجام دهد خرسند است.

با آن که ارتش آمریکا خود دارای یک سیستم ضد موشکی پیشرفته به نام “تاد” است، ولی برای تکمیل ضد موشک اسرائیلی نیز اهمیت زیادی قائل می باشد و بخش عمده ای از هزینه طراحی و تولید آن را تامین کرده استو

ایالات متحده هم اکنون با خطر پرتاب موشک های اتمی از جانب کره شمالی به سوی کره جنوبی روبرو می باشد.

دولت کره شمالی تهدید کرده که سواحل غربی ایالات متحده، و حتی مراکز جمعیتی آن کشور را مورد تعرض اتمی قرار خواهد داد. از این رو، برای ارتش آمریکا مجهز شدن به سیستم ضد موشکی بسیار مهم است.