رضا ضراب در دادگاه آمریکا شهادت داد که به مقامات ارشد ترکیه رشوه های کلان پرداخته است

رضا ضراب، دلال ارز حکومت اسلامی ایران که با پولشویی توانسته بود میلیون ها دلار دستمزد از رژیم دریافت کند، در دادگاه ایالات متحده اعتراف کرد که برای آزادی از زندان ترکیه، ناچار شده بود رشوه کلانی بپردازد.

پیشتر گرفته شده بود که او برای انجام پولشویی مورد درخواست حکومت ایران، ده ها میلیون دلار نیز به مقامات ارشد ترک و حتی نزدیکان خود رجب طیب اردوغان پرداخت کرده است.

روزنامه های آمریکایی نوشتند که با افشا شدن ابعاد این رشوه خواری ها، مسلم شده که دولت اسلامگرای ترکیه که ادعای دفاع از مسلمانان جهان را دارد، در واقع یک دولت مافیایی است.

در گزارش های دیروز (دوشنبه) نیز آمده بود که رضا ضراب فاش ساخته که از بیم سوء قصد از جانب عوامل حکومت اسلامی ایران و ترس از استرداد توسط ترکیه به ایران، و همچنین از بیم کلاشی های بیشتر مقامات ارشد ترکیه بود که تصمیم گرفت به ایالات متحده بگریزد و خود را به مقامات آن کشور تسلیم کند.

دولت پرزیدنت اردوغان با ابراز خشم بسیار نسبت به دادگاه ایالات متحده، اعلام کرده که هیچ کشور دیگری حق ندارد ترکیه را به محاکمه بکشاند.

اتهام رشوه خواری از جانب مقامات ارشد دولت ترکیه، و حتی داماد خود اردوغان چهار سال پیش در برخی روزنامه های ترکیه نیز انتشار یافت که اردوغان با ابراز خشم شدید، برای بستن همیشگی آن روزنامه ها اقدام کرد.

رضا ضراب در دادگاه آمریکایی متهم شده که از سال ۲۰۱۰ به مدت پنج سال، از طریق تبانی با بانک های ترکیه و پرداخت رشوه های کلان توانست است صدها میلیون دلار از دارائی های غیرقانونی حکومت ایران را پولشویی کند و به این شیوه، تحریم های اقتصادی بین المللی علیه رژیم ایران را دور بزند.