وزیر دفاع اسرائیل در گفتگوی اختصاصی با “رادیو پیام اسرائیل” ایرانیان را مردمانی هوشمند نامید و برایشان آرزوی پیروزی کرد

 

وزیر دفاع اسرائیل گفت که ملت ایران یک ملت هوشمند و مبارز است و تسلیم زور نخواهد شد و او اطمینان دارد که ایرانیان راه خود را خواهند یافت و از زیر بار این رژیم ستمگر آزاد خواهند شد.
آویگدور لیبرمن این سخنان را در گفتگو با منشه امیر بیان کرد و تمدن و فرهنگ ایران زمین را مورد ستایش قرار داد.
وزیر دفاع اسرائیل، شامگاه روز گذشته (سه شنبه) منشه امیر را به دفتر کار خود دعوت کرده بود تا با او در مورد آن چه که در ایران می گذرد رایزنی کند. در خلال این گفت و شنود، لیبرمن ابراز تمایل کرد که در مصاحبه ای با رادیو پیام اسرائیل، برای ملت ایران پیام بفرستد و ایستادگی آنان را در برابر رژیم مورد تحسین قرار دهد.

منشه امیر در سخنان خود در این دیدار، در پاسخ به پرسش وزیر دفاع توضیح داد که ملت ایران هرگز دوستی با اسرائیل را از یاد نبرده و با وجود چهار دهه شستشوی مغزی، مردم ایران امروز در تظاهرات خود شعار می دهند “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران” و همچنین، فریادهای “مرگ بر فلسطین” در آخرین تظاهرات شنیده شده است.

در پاسخ به این پرسش منشه امیر که “آیا اسرائیل و ایران به سوی یک درگیری نظامی و یک جنگ تمام عیار پیش می روند”، وزیر دفاع تاکید کرد که اسرائیل خواهان دوستی و همکاری با ملت باستانی ایران است و از هرگونه جنگ و ستیز دوری می جوید و در همان حال در مورد امنیت و مصالح ملی خویش کوتاه نمی آید.

وزیر دفاع از منشه امیر پرسید که “قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، تا چه حد در ایران از محبوبیت و نفوذ برخوردار است؟”. امیر در پاسخ گفت که چندین ماه پیش، جناح تندرو در ایران کوشید او را به عنوان یک سردار موفق جنگی به بازار عرضه کند و زمینه وارد شدن او به سیاست و ریسیدن به مقام ریاست جمهوری هموار گردد. ولی این تلاش حکومتی شکست خورد و امروز قاسم سلیمانی یکی از منفورترین افراد در جامعه ایران است.

در پاسخ به پرسش دیگر آویگدور لیبرمن، منشه امیر گفت که برخلاف برخی ارزیابی های نظامی و امنیتی، از دیدگاه او، رژیم ایران در عملی ساختن هدف ها و آرمان های خود در کشورهای عرب همسایه، بسیار ناموفق بوده است.
او گفت: آرزو و هدف خمینی آن بود که هرچه زودتر تسلط بر حکومت منطقه را به دست گیرد. ولی می بینیم که در همه کشورهای منطقه، در رسیدن به این هدف ناکام بوده است. منشه امیر توضیح داد که رژیم ایران میلیاردها دلار برای تسلط بر حکومت عراق هزینه کرد و هشت سال با صدام حسین در حال جنگ بود، ولی امروز عربستان سعودی است که مقتدی صدر را با پول می خرد و این رهبر جوان شیعه به قاسم سلیمانی دستور می دهد از بغداد بیرون رود.

وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه اختصاصی با رادیو پیام اسرائیل، ملت ایران را هوشمند خواند و نسبت به پیروزی آن ها ابراز اطمینان کرد.

آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل، در گفتگوی اختصاصی با رادیو پیام اسرائیل، از جمله گفت که حکومت ایران برای تامین هدف های جنگی خود میلیاردها دلار در سوریه و کشورهای دیگر، و همچنین در تامین مخارج عملیات تروریستی هزینه کرده است – و این در حالی است که حتی در خوزستان آب آشامیدنی کمیاب است و حکومت در تامین رفاه مردم شکست خورده است.

در این گفتگوی اختصاصی با رادیو پیام اسرائیل، وزیر دفاع در پاسخ به این پرسش منشه امیر که رویدادهای اخیر ایران را چگونه ارزیابی می کند گفت:

«نکته نخست آن است که رژیم ایران در حال حاضر یکی از مشکل آفرین ترین حکومت های جهان است. در دیدگاه بین المللی، ایران امروز کشوری محسوب می شود که از تروریسم جانبداری می کند و با تندروترین رژیم های جهان همکاری دارد، که کره شمالی و رژیم ونزوئلا نمونه هایی از آن هستند. در گزراش سالیانه وزارت خارجه ایالات متحده، حکومت ایران یک رژیم تروریست پرور تلقی شده است و از این نظر، مقام نخست را در جهان دارد».

وزیر دفاع افزوده گفت: «در واقع می توان گفت که رژیم ایران امروز در جامعه جهانی و در بین بسیاری از کشورهای دنیا، یک رژیم منفور محسوب می شود. رژیم ایران، امروز حکومتی است که منافع ملی و رفاه مردمان خود را قربانی آرمان های تروریستی می کند و گرایش های تعصب گرا را در منطقه خاورمیانه ترویج می دهد، ولی این فتنه گری به خاورمیانه محدود نمی شود».

آویگدور لیبرمن افزود: «با وجود همه مشکلات اقتصادی در ایران، با آن که بیکاری در کشور بیداد می کند، رژیم ایران تا کنون ۱۴ میلیارد دلار در جنگ سوریه و در یاری رسانی به حوثی های یمن و دخالت در عراق و جنگ های دیگر هزینه کرده است. میزان تعهدات مالی رژیم ایران به حزب الله لبنان و دیگر سازمان های تروریسیتی، بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون دلار می شود. به سخنی دیگر، حتی در سال جاری که حکومت ایران این چنین با مشکل بی پولی روبرو می باشد، قصد دارد مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون دلار در اختیار سازمان های تروریستی قرار دهد. این ارقام، کمک به سازمان تروریستی حماس را نیز شامل می گردد.»

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه سخنانش گفت: «تنها در مورد عملیات نظامی اخیر در سوریه، قاسم سلیمانی مبلغ هفتاد میلیون دلار هزینه کرده است و این ها همه بیانگرِ شیوه اولویت های حکومت در ایران است. حالا حساب کنید که خواسته ها و منافع ملت ایران کجا و مرام و هدف تند حکومت کجا! یعنی، پشتیبانی حکومت ایران از دخالت های نظامی و کمک به سازمان های ترور در منطقه».

پاسخ وزیر دفاع اسرائیل در مورد نخستین پرسش منشه امیر در مصاحبه اختصاصی در دفتر کار او در تل آویو در برنامه خبری امروز “رادیو پیام اسرائیل” به آگاهی شنوندگان رسید و در روزهای آینده ترجمه فارسی بقیه پرسش و پاسخ ها منتشر خواهد شد. ولی برای استفاده آنانی که به زبان عبری تسلط دارند، متن شنیداری این مصاحبه در ابتدای این صفحه قرار گرفته است.