شکوفایی اقتصادی اسرائیل در افزایش تولید و صادرات و پایئن ماندن نرخ تورم، همچنان ادامه دارد

اسرائیل در سال میلادی گذشته سه درصد رشد داشته که این نرخ نیز در مقایسه با بسیاری از کشورها و حتی ممالک پیشرفته جهان، رقم بالایی را نشان می دهد

بحران اقتصادی، بسیاری از کشورها را فرا گرفته است، ولی آماری که امروز (سه شنبه) در اورشلیم انتشار یافت، نشان می دهد که شکوفایی اقتصادی اسرائیل همچنان ادامه دارد. در این آمار آمده است که نرخ گرانی کالا در اسرائیل در یک ماه گذشته، تنها یک دهم درصد بوده و در ظرف هشت ماه گذشته، تورم مالی از دو درصد فراتر نرفته است.

همچنین اعلام شد که اسرائیل در سال میلادی گذشته سه درصد رشد داشته که این نرخ نیز در مقایسه با بسیاری از کشورها و حتی ممالک پیشرفته جهان، رقم بالایی را نشان می دهد.

به موجب این آمار، اسرائیل در ظرف یک سال گذشته بیش از ۵۵ میلیارد دلار صادرات داشته است که در مقایسه با کشورهایی که دارای جمعیت و وسعت مشابه هستند، یک رقم نجومی را تشکیل می دهد.

با آن که ایران ده برابر اسرائیل جمعیت دارد و مساحت کشور هشتاد برابر اسرائیل است، صادرات غیرنفتی کشور در سال گذشته، تقریبا برابر صادرات اسرائیل بوده است.

همچنین، در حالی که بخش بزرگی از صادرات غیرنفتی ایران به صورت مواد خام و یا کالاهای صنعتی در سطح پائین است، بخش عمده ای از صادرات اسرائیل، مبتنی بر تکنولوژی پیشرفته و تولید کالاهایی است که کمتر کشوری قادر به تولید آن می باشد.

ایالات متحده و کانادا از جمله خریداران عمده کالاهای صادراتی اسرائیل محسوب می شوند. این امر نشان میزان پیشرفت وسایل و دستگاه های تکنولوژی تولیدی در اسرائیل است.

همچنین صادرات مواد غذایی، یکی از ارقام مهم معاملات خارجی اسرائیل را تشکیل می دهد. اسرائیل در زمینه کشاورزی پیشرفت زیادی دارد و در رشته دامداری، لبنیات این کشور از شهرت و محبوبیت زیادی در کشورهای مصرف کننده، به ویژه ایالات متحده برخوردار است.

کشورهای اروپایی نیز یکی از خریداران عمده کالاهای اسرائیلی هستند و ۳۷ درصد از کالاهای صادراتی به مقصد کشورهای اروپایی بوده است.

در حالی که کشور چین یکی از بزرگترین صادرکنندگان کالا به جهان می باشد، فروش کالاهای اسرائیلی به آن کشور، سال گذشته ۷۳ درصد بالا رفته است.