مایک پمپئو در نشست اتحاد علیه ایران هسته ای:ملایان سعی دارند خود را معتدل نشان دهند دنیا آنها را میشناسد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا که در نشست سالانه اتحاد علیه ایران هسته ای سخن می گفت  به شدت از آشوب طلبی های رژیم اسلامی در منطقه خاورمیانه و همچنین نقشه حکومت ملایان در جنایت های بشار اسد در سوریه انتقاد کرد.

در ابتدای سخنرانی مایک پمپئو یک زن با فریاد اعتراض کرد که وزیر خارجه آمریکا گفت چه خوب میشد که این افراد می توانستند در ایران هم آزادانه مثل اینجا اعتراض کنند.

مایک پمپئو در ادامه سخنانش گفت ظریف و روحانی خیلی سعی دارند که خودشان را میانه رو و معتدل نشان دهند در حالی که دنیا آنها را میشناسد.

آنها سعی دارند به دنیا بگویند جمهوری اسلامی ایران آن طور که می گویند بد نیست در حالیکه کارنامه چهل ساله این رژیم  مشخص است.

وزیر خارجه آمریکا در انتقاد از تصمیم کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای گفت شما با تصمیم تان به رژیم ایران کمک میکنید همچنان بزرگترین حامی تروریسم در جهان باقی  بماند.

سپاه قدس و رژیم ایران اکنون می خندند و خوشحال هستند.

مایک پمپئو گفت: دوستان اروپایی ما به یاد می آورند که چگونه جمهوری اسلامی دیپلمات‌ها و مخالفان سیاسی علیه خود را در این کشورها ترور کرد.

از آمریکای جنوبی تا آفریقا ردپای ایران برای ترور دیده می شود.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید یکی دیگر از سخنرانان در جلسه نشست علیه  ایران هسته ای بود او در سخنان خود گفت اگر ایران رفتاراش را تغییر ندهد با پیامدها و تحریم‌های جدیدتری روبرو خواهد شد.

گفتنی است امروز پرزیدنت ترامپ در سخنان خود در نشست سالانه سازمان ملل متحد رژیم اسلامی ایران را مورد شدیدترین اتهامات و سخنان قرارداد و گفت کهرهبران حکومت ایران موجب مرگ و ویرانی می شوند و حقوق ملت های دیگر و مرزهای آن ها را نادیده می گیرد و ثروت های صبیعی منطقه را به باد می دهند و ثروت ملت ایران را غارت می کنند و جیب های خود را پر از پول می کنند و ثروت ایران را در اختیار گروه های ترور در منطقه قرار می دهند. به همین علت بود که بسیاری از کشورهای خاورمیانه از تصمیم وی برای خروج از برجام جانبداری کردند.

برجام یک توافق بسیار بد بود که موجب افزایش عملیات فتنه گرانه رژیم ایران در منطقه و یاری رسانی به سازمان های ترور گردید.

ما از برجام خارج شدیم و مرحله دوم تحریم ها که شامل نفت و کشتیرانی رژیم ایران می شود بزودی آغاز می شود و ما از کشورهای دیگر خواسته ایم در این مورد همکاری کنند

ما نمی توانیم اجازه دهیم که رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا می دهد، چنین شیوه هایی را دنبال کند

ما از حقوق ملت ایران و تلاش آن ها برای رسیدن به حقوق خود جانبداری می کنیم.

به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل، هیچ آسیبی به تلاش های صلح وارد نیاورد.

ساعاتی بعد از سخنان پرزیدنت حسن روحانی نیز در نشست سالانه سازمان ملل شرکت کرد و در آنجا سخنرانی نمود در سخنانش با انتقاد از دولت آمریکا گفت گفت‌و‌گو را از همین جا آغاز می‌کنم  برای گفتگو نیاز به گرفتن عکس های دو نفره نیست  سخن ما روشن است؛ تعهد در برابر تعهد، گام در برابر گام  برخی فکر می‌کنند با تقویت ناسیونالیزمِ افراطی که یادآور تفکر نازی هاست، می توانند به منافع خود دست یابند؛ باید جلوی این تفکر را گرفت دولت امریکا پنهان نمی کند که در پی براندازی همان دولتی است که خواستار گفتگو با آن است ایران و ایرانی در برابر طوفان حوادث سر خم نکرده است

گفتنی است که فردا چهارشنبه جلسه ویژه ای در شورای امنیت سازمان ملل به ریاست ترامپ برگزار می شود که موضوع اصلی این نشست ایران و فعالیت‌های مخرب  آن در منطقه و فعالیت های موشکهای بالستیک رژیم اسلامی می باشد.

همزمان با سخنان پرزیدنت ترامپ و همچنین سخنرانی حسن روحانی قیمت دلار تا پاسی از شب در ایران بالا رفته و مردم با هجوم به صرافی ها مشغول خرید ارزهای خارجی بودند.

قیمت دلار در بازار آزاد به مرز ۱۸۰۰۰ تومان رسید و یورو نیز رکورد بیست هزار تومان را زد.