کنگره آمریکا بر دامنه اقدامات خود برای مهار کردن حکومت اسلامی ایران می افزاید

 

 

 

فعالیت اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالات متحده علیه سران حکومت ایران و فعالیت های اقتصادی رژیم همچنان ادامه دارد. مجلس نمایندگان ایالات متحده روز گذشته (پنجشنبه) طرحی را از تصویب گذراند که به موجب آن وزارت خزانه داری ایالات متحده وظیفه دارد مساله خرید هواپیماهای ساخت آمریکا توسط حکومت ایارن و همچنین نحوه استفاده از این هواپیماها را به کنگره گزارش دهد و مطمئن شود که رژیم ایران از این هواپیماهای غیرنظامی، برای اانتقال اسلحه و موارد نظامی استفاده نمی کند.

در این قطعنامه ابراز نگرانی شده که حکومت ایران ممکن است با استفاده از هواپیماهای مسافری، حضور نظامی خود در کشورهای همسایه را تقویت بخشد و به سازمان های ترور یاری بیشتری برساند.

۲۵۲ از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به این لایحه رای موافق دادند و ۱۶۷ نفر با آن مخالفت ورزیدند.

از هنگام برداشته شدن تحریم های بین المللی علیه حکومت ایران، به دنبال امضای توافق “برجام”، حکومت ایران تلاش گسترده ای را برای احیای هوایپایی مسافری خود آغاز کرد و اعلام داشت که قصد خرید صدها هواپیما دارد. ولی تا کنون هواپیماهای معدودی به ایران رسیده است.

گفته می شود که مشکل اصلی، نه سختگیری های ایالات متحده، بلکه مشکلات مالی ایران در پرداخت بهای چندین میلیارد دلاری این هواپیماهاست.

اقدام دیگر کنگره ایالات متحده علیه رژیم ایران، تصویب لایحه ای است که در آن از وزارت خزانه داری ایالات متحده خواسته شده فهرست سرمایه ها و دارایی های سران حکومت ایران را افشا کند. برای آن که چنین لایحه ای به اجرا گذاشته شود، باید در مجلس سنا نیز به تصویب برسد و سیپس توسط رئیس جمهوری توشیح شود.

یک نماینده جمهوریخواه به نام بورس پولیکین هنگام ارائه این لایحه گفت: حدود هفتاد تن از سران حکومت ایران ثروت های کلانی اندوخته اند که بخشی از آن به مصرف امور تروریستی می رسد و جزئیات آن ها باید افشاگری شود.

این عضو کنگره ایالات متحده افزوده گفت: «این حق شهروندان ایرانی است که از میزان واقعی ثروت این سردمداران ترور جهانی آگاه شوند. دیگر مردم دنیا نیز چنین حقی دارند».

 

یک دیدگاه

  1. مثلث اسرائیل، ایران، حماس
    مثلث اسرائیل، ایران، فلسطین

    عربستان سعودی و ترکیه کدام یا کدامین مثلث هستند؟

    عربستان سعودی و ایران کدام یا کدامین مثلث هستند؟

    بیت المقدس منهای المقدس یعنی بیت یعنی فقط خانه

    خانه خدا کعبه هم یک چهارگوش است و نه یک مثلث

    مثلث اسرائیل، ایران، حماس بیت المقدس است

Comments are closed.