بنیامین نتانیاهو،در سفری کم سابقه و محرمانه به مسقط، پایتخت عمان، رفت و با سلطان قابوس، پادشاه عمان، دیدار کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در سفری کم سابقه و محرمانه به مسقط، پایتخت عمان، رفت و با سلطان قابوس، پادشاه عمان، دیدار کرده است.

دفتر نخست وزیری اسرائیل خبر این دیدار را عصر جمعه ۴ آبان، ساعتی پس از پایان سفر او منتشر و اعلام کرد نتانیاهو یک روز پیش از آن از سوی سلطان عمان مورد استقبال قرار گرفت.

نتانیاهو خود در بازگشت به اورشلیم، در شبکه‌های اجتماعی‌اش نوشت، از سفر به عمان و مذاکره با سلطان قابوس بازگشته، و افزود همراه با همسرش به دعوت سلطان عمان، نخستین سفر به این کشور از سال ۱۹۹۶ را انجام داده است.

خبرگزاری عمان نیز تایید کرد که سلطان قابوس پنجشنبه ۳ آبان در کاخ «البرکه» میزبان نخست وزیر اسرائیل بوده است.

بیانیه دفتر نخست وزیری اسرائیل، سفر انجام شده را «گامی مهم» در راستای سیاست‌های دولت این کشور و تضمین منافع امنیتی، فن آوری و تجاری با کشورهای میانه روی عرب توصیف کرده است.

به نوشته وای.نت، یوسی کهن، رییس موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل، یکی از همراهان نتانیاهو در این سفر بوده است.

بر اساس این گزارش، مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی نتانیاهو، یووال روتم، مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل، و شمار دیگری از مقامات سیاسی و نظامی، از دیگر همراهان نتانیاهو در این سفر به مسقط بودند.

همچنین به نوشته جروزالم پست، دو رهبر در خصوص پیشبرد طرح صلح خاورمیانه و نیز یک سری موضوع‌های مورد علاقه دو کشور برای ثبات منطقه، گفت و گو کردند.

یک دیدگاه

  1. مرسی گفتم از چهار سوی جهان فرشتگان به حمایت از اسرائیل و بنیامین بلند میشوند این تازه اولش بود درود بر بنیامین خدا و درود بر سلطان قابوس عزیز و محترم سرافراز و سربلند باشید .

Comments are closed.