کدامیک از شخصیت های بلندپایه اسرائیلی، به طور محرمانه از پاکستان دیدن کرده است؟

 برخی رسانه های خبری پاکستان ادعا کردند که سرنشینان این هواپیما، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و شماری از دستیاران و محافظان او بوده اند

گزارش تائید نشده: کدامیک از شخصیت های بلندپایه اسرائیلی، به طور محرمانه از پاکستان دیدن کرده است؟

کوتاه مدتی پس از سفر رسمی و علنی نخست وزیر اسرائیل به سلطان نشین عمان، و حضور جودوکاران اسرائیلی در مسابقات بین المللی در ابوظبی، یک سامانه خبری به نام “میدل ایست آی” (چشم خاورمیانه) گزارش داد که یک شخصیت اسرائیلی نیز ساعاتی در اسلام آباد پایتخت پاکستان توقف داشته و احتمالا گفتگوهای سیاسی انجام داده است.

درباره این دیدار که کاملا محرمانه نگاه داشته شده، هنوز اطلاعات بیشتری در دست نیست. ولی انتشار گزارش در سامانه “میدل ایست آی” با جنجال زیادی در پاکستان روبرو شد و دولت اسلام آباد آن را قویا نادست نامید.

در این گزارش آمده است که لحظاتی پس از آن که یک هواپیمای مسافری کوچک اسرائیلی در فرودگاه اسلام آباد به زمین نشست، مسافران آن پیاده شدند و با چند اتومبیل رسمی که انتظار آن ها را می کشیدند به مقصد نامعلومی برده شدند و پس از چند ساعت به هواپیما بازگشتند و هواپیما به سوی سلطان نشین عمان را پرواز درآمد.

برخی رسانه های خبری پاکستان ادعا کردند که سرنشینان این هواپیما، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و شماری از دستیاران و محافظان او بوده اند. این خبر در حالی انتشار می یابد، که روزنامه نگاران در داخل اسرائیل هیچگونه غیبت اسرار آمیزی را در مورد نخست وزیر گزارش نکرده اند.

در هفته ای که گذشت، وزیر راه و ترابری اسرائیل ییسرائل کاتس، به طور علنی در یک همایش بین المللی در سلطان نشین عمان حضور داشت.

پاکستان یکی از مهمترین کشورهای اسلامی محسوب می شود و تنها کشور مسلمان است که دارای بمب اتمی می باشد. گرچه پاکستان هنوز اسرائیل را به رسمیت نشناخته و روابط دیپلماتیک و علنی با این کشور برقرار نساخته، ولی در عین حال، هرگز کشور دیگری را به نابودی تهدید نکرده است.

آگاهان می گویند که بمب اتمی پاکستان برای ایجاد توازن با توان هسته ای ارتش هند است. اکنون بیش از نیم قرن است که پاکستان و هند بر سر ایالت کشور در حال نزاع هستند و تا کنون چند نبرد نیز بین آن ها رخ داده است.

اسرائیل با دولت هند همکاری های گسترده ای در زمینه های اقتصادی و نظامی دارد و تا کنون چند میلیارد دلار اسلحه به آن کشور فروخته که بی تردید موجب نگرانی پاکستان می باشد.