روند سربازگیری سپاه پاسداران از مهاجرین افغان ادامه دارد

پیشتر گزارش‌هایی در مورد استفاده از مهاجرین افغان در جنگ با سوریه توسط سپاه پاسداران منتشر شده بود و تصاویر این افراد در جبهه های جنگ سوریه در سطح گسترده منتشر شده بود

مرکز مطالعات خاورمیانه روز پنجشنبه پانزدهم نوامبر پژوهشی را منتشر کرد که نشان میدهد روند سربازگیری سپاه پاسداران از مهاجرین افغان ادامه دارد این پژوهش توسط توپیاس اشنایدر تحت نام “لشکر فاطمیون جنگجویان افغان در جنگ داخلی سوریه” در موسسه خاورمیانه تهیه شده است.

موسسه خاورمیانه ۷۰ سال تجربه تحقیق در مسائل مربوط به خاورمیانه را دارد.

بررسی خاستگاه و گسترش لشکر فاطمیون و نقش آن در جنگ داخلی سوریه از نکات کلیدی این پژوهش و تحقیق به شمار می‌رود.

در این تحقیق به تاثیر جنگ سوریه بر جامعه هزاره ها و شیعیان افغان در ایران و ستیزه جویی فراملی در افغانستان پرداخته شده است.

یکی دیگر از نکات کلیدی این پژوهش این است که به نحوه شکل گیری لشکر فاطمیون از میان شماری از شهروندان هزاره و شیعه افغانستان ساکن ایران در زمان جنگ ایران و عراق و جنگ های داخلی افغانستان اشاره کرده است که در این اواخر به عنوان بخشی از نیروهای اعزامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ های سوریه و عراق نیز حضور داشتند.

پیشتر گزارش‌هایی در مورد استفاده از مهاجرین افغان در جنگ با سوریه توسط سپاه پاسداران منتشر شده بود و تصاویر این افراد در جبهه های جنگ سوریه در سطح گسترده منتشر شده بود.

سپاه پاسداران همچنین از شهروندان افغان که زیر ۱۸ سال هستند در جنگ سوریه استفاده میکند که در این باره خانم نیکی هیلی نیز چندی پیش به این مسئله اشاره کرده بود که جمهوری اسلامی با فرستادن جوانان زیر ۱۸ سال به جنگ در سوریه مرتکب جنایت می شود.