نظرسنجی در ایالات متحده، از افزایش محبوبیت پرزیدنت ترامپ و کاهش تعداد مخالفان خبر می دهد

بر اساس آخرین نظر سنجی که در ایالات متحده انجام گرفته، محبوبیت پرزیدنت ترامپ سه درصد بالا رفته است

 

ممکن است که بسیاری از رفتارهای پرزیدنت دونالد ترامپ در صحنه بین المللی و در داخل ایالات متحده با انتقاد شدید روبرو شده باشد. ولی در نظر سنجی هایی که در ایالات متحده انجام گرفته، چنین گفته شده که شمار آمریکائیانی که از رفتارهای او خشنود هستند، دائما افزایش می یابد.

بر اساس آخرین نظر سنجی که در ایالات متحده انجام گرفته، محبوبیت پرزیدنت ترامپ سه درصد بالا رفته است. این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که درصد افرادی که از رفتارهای ترامپ و فراز و نشیب سخنان او درباره امور مهم آمریکایی و جهانی ناخرسند هستند رو به کاهش می رود.

نتایج این نظر سنجی در حالی انتشار می یابد که حزب جمهوریخواه در آخرین انتخابات کنگره که ماه گذشته برگزار شد، اکثریت پارلمانی خود را در مجلس نمایندگان از دست داد. ولی آشنایان امور می گویند که این یک پدیده عادی در صحنه سیاسی ایالات متحده می باشد و نباید به ابراز ناخرسندی از عملکرد دولت ترامپ تعبیر شود.

شمار زیادی از شخصیت های برجسته در کنگره ایالات متحده، تغییر سیاست پرزیدنت ترامپ در قبال جنجال قتل خاشقجی را مورد انتقاد شدید قرار دادند. ولی برخی آشنایان امور می گویند که احتمال دارد این اقدام ترامپ موجب افزایش محبوبیت او در میان آمریکائیان شده، زیرا این سیاست نشان می دهد که او منافع ملی آمریکا را در راس امور قرار می دهد.

در نتایج انتشار یافته در مورد آخرین نظر سنجی گفته شده که شمار افرادی که از عملکرد ترامپ ابراز ناخرسندی کرده اند، به چهل درصد کاهش یافته است و  این در حالی است که ماه گذشته، پنجاه درصد از پرسش شوندگان گفته بودند که از کارنامه ترامپ ناراضی هستند.