هیات نظامی اسرائیلی پس از بازگشت از مسکو: “تفاهم کامل با ارتش روسیه در مورد لبنان و سوریه وجود دارد”

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، تا کنون چند بار برای گفتگو درباره اوضاع سوریه و فعالیت های تدافعی اسرائیل، به مسکو رفته و با پرزیدنت پوتین گفتگو کرده است

پس از بازگشت هیات امیران ارتش اسرائیل از مسکو، اعلام شد که تفاهم کامل با ارتش روسیه به دست آمده و اقدامات مشترک ادامه خواهد یافت. سخن از اقدامات نظامی اسرائیل در سوریه، برای جلوگیری از استقرار نیروهای سپاه قدس در آن کشور است.

اسرائیل اعلام داشته که قاطعانه برای جلوگیری از ماندن نیروهای وابسته به حکومت ایران در سوریه اقدام خواهد کرد و در این راه هیچ محدودیتی برای خود قائل نخواهد شد.

از هنگام سقوط هواپیمای نظامی روسی از نوع ایلیوشین بر فراز خاک سوریه می گذرد و از آن هنگام تا کنون، مشکلات زیادی در راه ادامه فعالیت هوایی اسرائیل در سوریه وجود داشته است. ولی اکنون با بازگشت تیم امیران ارتش از مسکو، اعلام شده که تفاهم لازم دوباره به دست آمده و ارتش های اسرائیل و روسیه به تنظیم جزئیات آن خواهند پرداخت.

روسیه در گذشته گفته بود که مزاحمتی برای عملیات هوایی اسرائیل علیه رژیم ایران در سوریه ایجاد نخواهد کرد – ولی شرط عمده آن است که به فعالیت نظامی روسیه در سوریه آسیبی وارد نشود.

اعضای هیات نظامی اسرائیل، در دیدار با همتایان روسی خود در مسکو، جزئیات کاملی را در مورد کشف تونل های تهاجمی حزب الله که به داخل اسرائیل حفر شده، در اختیار آنان قرار دادند.

اسرائیل برای حفظ تفاهم با روسیه در مورد عملیات خود برای جلوگیری از استقرار سپاه قدس در سوریه، اهمیت زیاد قائل است. روسیه نیز بسیار مهم می داند که ادامه استقرار آن در سوریه و عملیات نظامی که انجام می دهد، با مخالفت اسرائیل روبرو نشود.

آگاهان می گویند که روسیه، از طریق ادامه این دوستی و همکاری با اسرائیل، بهای سنگین تری را از حکومت ایران، بابت ادامه روابط دوستانه و همچنین حمایت از رژیم در مراجع بین المللی، مطالبه می کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، تا کنون چند بار برای گفتگو درباره اوضاع سوریه و فعالیت های تدافعی اسرائیل، به مسکو رفته و با پرزیدنت پوتین گفتگو کرده است.

نتانیاهو هفته پیش نیز تلفنی با پوتین گفتگو کرده بود، که به دنبال آن، هیات نظامیان ارشد اسرائیل رهسپار مسکو شد.

آگاهان می گویند که به دنبال تلاش های اسرائیل، بحران روابط با روسیه به مقدار زیادی کاهش یافته، ولی هنوز به طور کامل برطرف نشده است.

2 دیدگاه‌

Comments are closed.