تائید داستان تهران : اکثر بازداشت شدگان افراد جوان و کم درآمد هستند

انتشار گزارشی دایر بر این که بیشتر شرکت کنندگان در تظاهرات مردمی هفته پیش در بیش از هفتاد شهر و آبادی ایران، بیشتر افراد کم درآمد بودند، یک بار دیگر نادرستی تئوری حکومت را دایر بر این که “اعتشاشات” یک توطئه خارجی بوده، نقش بر آب می کند. رژیم در ادعاهای خیالپرورانه خود حتی ادعا کرده بود که بیگانگان با برپایی ستاد عملیاتی در اربیل عراق و در یک کشور دیگر، عامل به راه انداختن این تظاهرات بوده اند.

البته اسرائیل و ایالات متحده و عربستان نیز به عنوان عاملان اصلی این اعتراضات مردمی معرفی شده بودند. ولی اکنون دادستان تهران، عباسِ جعفریِ دولت آبادی تائید می کند که بسیاری از بازداشت شدگان افراد طبقه پائین و کم درآمد بودند.

در تائید این واقعیت باید گفت که اعتراض های مردمی، توسط مالباختگان آغاز شد که نخستین راه پیمائی ها را در شهر مذهبی مشهد به راه انداختند که ده هزار نفر از اهالی، همه پس انداز خود را که به شرکت های اعتباری وابسته به رژیم سپرده بودند، از دست دادند. همچنین هزاران نفر از تظاهرکنندگان، افراد نام نویسی کرده در پروژه موسوم به “مسکن مهر” بودند که حکومت به وعده های خود به آنان در مورد فروش آپارتمان هنوز عمل نکرده است.

 

دولت آبادی در سخنان خود همچنین تائید کرد که سن اکثر بازداشت شدگان بین ۱۸ تا ۳۵ سال است.

در روزهای اخیر شماری از افراد آزاد شده، داستان های تکان دهنده ای از شکنجه و رفتار ناانسانی با دستگیر شدگان انتشار داده اند.

برخی از آنان از جمله تعریف کرده اند که جوانان را یکی یکی لخت می کردند و آن ها را به شدت مضروب می ساختند و آلت جنسی آن ها را زیر فشار شدید می گذاشتند و سپس آن ها را به نوبت به اطاق های دربسته می فرستادند تا مورد تجاوز جنسی قرار گیرند و از جمله باتوم و بطری به بدنشان وارد کنند.

یکی از آزاد شدگان گفت که زندانبانان از دادن آب به زندانیان خودداری می ورزیدند و در صورت لابه و زاری زندانی، آب را بروی زمین داخل سلول می پاشیدند که زندانی ناچار شود زمین را لیس بزند.

در جریان همین رفتار ناانسانی و تجاوزهای جنسی بود که چند تن از جوانان کشته شدند و حکومت ادعا می کند که آن ها شخصا خودکشی کرده اند.

یک دیدگاه

  1. دلنوشته؛ ما ایرانی ها همه جوره می میریم – برترین ها
    می‌میریم می‌میریم، ایران رو پس میگیریم

    از کربلا تا قدس از افراد جوان و کم درآمد تشکیل شد و ادامه خواهد داشت از ایران تا کربلا تا قدس

Comments are closed.