اسحق جهانگیری ادعا می کند که اسرائیل و آمریکا نمی گذارند در ایران سرمایه گذاری شود

در همین رابطه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ایران می گوید که پرزیدنت ترامپ می خواهد جلوی هرگونه سرمایه گذاری خارجی در ایران را بگیرد. جهانگیری که نقش نخست وزیر را در دولت روحانی ایفا می کند و در دانشگاه بهشتی در تهران سخن می گفت، این دیدگاه را مطرح ساخت که اسرائیل، ایالات متحده و عربستان می کوشند در برابر سرمایه گذاران خارجی، ایران را یک کشور ناامن نشان دهند.

جهانگیری این واقعیت را نادیده گرفت که سران خود حکومت ایران و فرماندهای سپاه پاسداران و دیگر نهادهای به اصطلاح “انقلابی” در حکومت ایران هستند که با سرکوب مردم و اقدامات ستمگرانه، و همچنین به دنبال دخالت نظامی در ممالک همسایه، ایران را یک کشور ناامن برای سرمایه گذاری خارجی ساخته اند.

معاون اول رئیس جمهوری ایران گفت: «ایالات متحده خوب می داند که مشکل اصلی رژیم در ایران تامین معیشت مردم و رفاه آنان است و از این رو حکومت اسلامی می کوشد از طریق برقراری آرامش در کشور و از میان برداشتن بیکاری و تامین امنیت فردی، زمینه را برای سرمایه گذاری هموار کند.

جهانگیری در حالی این سخنان را می گوید که سراسر ایران در هفته های گذشته صحنه خیزش گسترده مردمانی بود که علیه نارسایی های حکومت شعار داده و خواهان متوقف ساختن دزدی ها و رفع بیکاری و تامین درآمد مردم بودند.

حکومت به جای آن که به این خواسته ها توجه کند و قول تامین آن ها را بدهد، دست کم ۲۵ تن از تظاهرکنندگان را کشت و چند هزار نفر دیگر را نیز زندانی کرد. علی خامنه ای و فرماندهان سپاه پاسداران، این بپاخاستگان مالباخته را ، عوامی اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی معرفی کرده بودند.

3 دیدگاه‌

  1. مطمئناً آقای جهانگیری این مطلب را خواهند خواند: این را صریحاً بگویم که جیمی کارتر، رییس جمهور وقت امریکا در سال ۱۹۷۹ از انقلاب ایران حمایت کرد و ضربه مهلکی به ایرانیان زد و باید در این زمینه پاسخگو باشد. سالها گذشته و در حال حاضر که در ۲۰۱۸ به سر می بریم ، رژیم اسلامی با گستاخی تمام ، هم بر ضر ایران عمل می کند و هم عرف بین المللی را رعایت نمی کند. هر بازی اصول و قوانینی دارد و اگر رعایت نشود ، رقیب خودبخود از صحنه حذف می شود. در اینجا هم رژیم اسلامی قواعد بازی را رعایت نکرده و نمی کند پس چطور توقع دارد که در جامعه بین المللی جایگاهی محبوب از آن خود سازد؟ سازمان ملل، اسرائیل را به رسمیت شناخته است. اعراب فلسطینی – اسرائیلی با یهودیان همزیستی مسالمت آمیز دارند. پس شما چه کاره اید که در مقامِ دایه مهربان تر از مادر ، سنگ دیگران را بر سینه می زنید؟ نزدیک به چهل سال است که آب در هاون می کوبید. نزدیک به چهل سال است که باد کاشته اید و الان توفان و گردباد درو خواهید کرد. این ها ثمره اشتباهات خودتان است که حتی حاضر به اصلاح آن نشدید. الان جامعه جهانی به جایی رسیده که می گوید: دیگر بس است! همه خواهان تغییر رژیم هستند و بزودی شاهد تغییر خواهیم بود. ولی هنوز هم دیر نشده است. خامنه ای می تواند رفراندوم برگزار کند و داوطلبانه از قدرت کنار بکشد ، سپاه را منحل اعلام کند و آنرا در ارتش ادغام کند ، دستور اصلاحات سیاسی را سریعاً صادر کند ، تمامی مدیران نالایق را برکنار و مدیریت کشور را به تحصیل کردگان و متخصصان هر رشته واگذار کند ، رابطه و گفتگوی مستقیم با امریکا برقرار کند ، اسرائیل را به رسمیت بشناسد ، و از همه مهمتر خود را از چنگال روسیه برهاند که فقط مقاصد آشفته طلبانه دارد و همیشه می خواهد آب را گل آلود کند تا ماهی بگیرد! مردم ایران هیچگاه از روسیه خیری ندیدند ولی اسرائیل در توسعه ایران نقش بسزائی داشته است.

  2. دانشگاه آزاد اسلامی سامانه‌ای دانشگاهی در ایران است. این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران و جهان است و بزرگترین سرمایه گذار در سراسر جهان است

  3. انرژی هسته ای ایران پیشرفته ترین و پر هزینه ترین نوع کاربردی انرژی بر اساس کاپیتال و سرمایه هنگفت در ایران تأسیس و پایه گذاری شده است و با اصل تهدید اتمی علیه اسرائیل تطبیق داده شده است. ایران به تنهائی صاحب سرمایه و قدرت است و اصل ولایت مطلقه فقیه متکمل بالاترین سرمایه حکومت اسلامی در ایران و در جهان است

Comments are closed.