دیدگاه روزنامه فرانسوی لیبراسیون درباره مبارزه زنان با حجاب اجباری در ایران

روزنامه فرانسوی لیبراسیون گزارشی را در مورد بانوان انتشار داده که در این کشور برای مقابله با حجاب اسلامی اجباری به خیابان‌ها آمده‌اند.
لیبراسیون تحت عنوان «زنان ایران چادرها را به زمین گذاشتند»، به تصاویر ویدئویی بانوی سالمندی در پایتخت ایران اشاره می‌کند که به با زحمت زیاد از سکوی یک حوض یخ زده در یکی از میدان‌های تهران بالا می‌رود و پس از بازیافتن تعادل خود بر روی حاشیه حوض، شال سفید را از سر باز کرده و بر سرعصای خود گره می‌‌زند و آنرا به عنوان اعتراض به حجاب اجباری لحظاتی به احتزاز درمی‌آورد.
لیبراسیون می‌نویسد: اقدام این بانوی سالمند، احساسات ملی ایرانیان را برانگیخته است.
لیبراسیون در ادامه گزارش خود می‌نویسد: موضوع مبارزه علنی با حجاب اجباری در ایران با “ویداموحد” بانوی جوانی اغاز شد که در روز ٢٧ دسامبر گذشته، برای اولین بار بالای سکویی در تهران از حجاب سفید خود پرچم ساخت و در میان عابران خیابان انقلاب به احتزاز درآورد.
به نوشته لیبراسیون، ویدا موحد در آن روز از سوی گشت ارشاد دستگیر شد و بهای اقدام اعتراضی مسالمت‌آمیز خود را با دو هفته زندان پرداخت.

لیبراسیون می‌نویسد: قیام اعتراضی ویدا موحد، در روزهای بعد توسط دختری به نام “نگارحسینی” تکرار شد که وی نیز دستگیر گردید، ولی به دنبال این حوادث دامنه‌ حمایت از زنان معترض گسترش یافت تا اینکه روز ٣٠ ژانویه نوبت به مردان رسید و اولین مرد متعرض به رفتار گشت ارشاد، بر بالای سکویی شال سفیدی را به عنوان نماد همبستگی با زنان به احتزاز درآورد.

به نوشته لیبراسیون، کار حمایت از خواست زنان به جایی رسید که یک زن محجبه نیز با داشتن حجاب اسلامی به صف زنان معترض پیوست و خواستار آزادی پوشش در ایران گردید. لیبراسیون می‌نویسد: اکنون زنان معترض ایرانی، توانسته‌اند حمایت اقشار مختلف جامعه، حتی در محافظه‌کارترین سطوح را به خواست مدنی خود جلب نمایند.