یک نهاد آمریکایی و سناتورها خواهان افزایش تحریم ها علیه رژیم در ایران

سیاستمداران آمریکایی همچنان خواهان بیشتر کردن فشار علیه حکومت اسلامی ایران و براز پشتیانی از خیزش ملت ایران هستند.

در واشنگتن اعلام شد که چهارده تن سناتورهای آمریکایی با فرستادن نامه مشترکی برای پرزیدنت ترامپ، از دولت او خواستار شدند تحریم های شدیدتری علیه حکومت ایران و سران آن برقرار سازد.

تاکنون کمتر سابقه داشته که از میان اعضای صد نفره سنای ایالات متحده، این چنین گروه بزرگی، یک صدا، خواهان افزایش تنبیه علیه حکومت ایران شوند.

مبتکر تهیه این نامه، سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو می باشد که در دوران انتخابات ریاست جمهوری، یکی از رقبای به دست گرفتن این پست بود. او به هواداری از مردم ایران شهرت دارد.

اصلی ترین خواسته این سناتورها، وارد آوردن فشار هرچه بیشتر بر حکومت ایران، برای متوقف ساختن برنامه های موشکی می باشد.

در توجیه این توصیه گفته شده است که پیشرفت های حکومت ایران در طراحی و تولید موشک های جدید، امنیت ایالات متحده و هم پیمانان آن کشور را در منطقه و جهان به خطر می اندازد.

فرماندهان سپاه پاسداران بارها ادعا کرده اند که بیش از یک هزار هدف امنیتی و اقتصادی آمریکا را در سراسر جهان شناسایی کرده اند و قادرند در ظرف دو روز آن ها را نابود کنند.

ایالات متحده بارها گفته است که ادامه برنامه های موشکی رژیم ایران، “روح برجام” را نقض می کند و امنیت جهانی را به خطر می اندازد. آمریکائیان تاکید می کنند که هدف از امضای برجام، کاهش خطرهای امنیتی از جانب ایران بوده، ولی ادامه برنامه های موشکی در واقع ادامه این خطر است و بنابراین، هدف مورد انتظار از امضای برجام به دست نیامده است.

در همین راستا، یک نهاد پیشبرد دموکراسی در ایالات متحده، ازدولت پرزیدنت ترامپ خواستار شد که شماری از خبرگزاری ها و رسانه های دولتی در رژیم اسلامی ایران را نیز به فهرست تحریم ها بیافزاید. سازمان دفاع از دموکراسی که یک نهاد پرقدرت در ایالات متحده محسوب می شود، استدلال می کند که رسانه های دولتی در ایران، با تحریف واقعیت خیزش مردمی، و با دادن اطلاعات دروغ، وسیله ای در دست حکومت، در تشویق سرکوب مردم ایران بوده اند.

بنیاد دفاع از دموکراسی، یک نهاد پژوهشی در واشنگتن است که اوضاع ایران را نیز ار نزدیک رصد می کند و با مشاوران و دستیاران رئیس جمهوری نیز در ارتباط نزدیک است.

در نامه این بنیاد خطاب به دولت پرزیدنت ترامپ از جمله چنین آمده است: «رادیو و تلویزیون دولتی ایران، در روزهای برگزاری اعتراض های گسترده مردمی در ایران، عکس های تظاهرکنندگان را منتشر ساخته و از مردم خواسته بودند آن ها را شناسایی کرده و با ماموران امنیتی تحویل دهند.

این نهاد همچنین تاکید کرده که رژیم، دستگیرشدگان را مورد انواع آزارهای جسمی و روانی قرار داده و حتی در مواردی باعث مرگ بازداشت شدگان گردیده است.

در مورد خبرگزاری تسنیم و خبرگزاری فارس که هر دو متعلق به سپاه پاسداران است نیز، اتهامات مشابهی عنوان شده است. در مورد خبرگزاری پارس همچنین گفته شده که منتشر کننده اعترافات ساختگی دستیگر شدگان بوده است.