ترامپ می گوید که هنوز درک نمیکند چرا اوباما ۱٫۷ میلیارد دلارپول نقد به ایران داد

رئیس جمهوری ایالات متحده یک بار دیگر اقدام پرزیدنت باراک اوباما در فرستادن یک مبلغ بسیار کلان پول نقد برای حکومت اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد. دونالد ترامپ روز گذشته (یک شنبه) در توییتر خود نوشت: «هرگز با این واقعیت کنار نیامده ام که اوباما توانست یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار به صورت نقد به ایران بفرستد و هیچ کسی در کنگره آمریکا و یا سرویس امنیت داخلی (اف بی ای) و یا وزارت دادگستری ایالات متحده هنوز خواهان بررسی این امر نشده است».

انتشار این پیام توییتری پرزیدنت ترامپ، در روز گذشته (یکشنبه) همزمان با دومین سالگرد ارسال این پول کلان بود

پرزیدنت ترامپ نوشت که هرگز نتوانسته است با این اقدام اوباما کنار آید.

پرزیدنت اوباما دستور داده بود که این مبلغ کلان به صورت اسکناس های دلار و ارزهای دیگر با یک هواپیمای ویژه مستقیما به ایران فرستاده شود. او ادعا کرده بود که این مبلغ تتمه بدهکاری های ایالات متحده در معامله خرید اسلحه در دوران شاه بوده است. ولی آنمایندگان جمهوریخواه در کنگره آمریکا در آن هنگام گفتند که این مبلغ، در واقع پرداخت باج به حکومت ایران برای ازاد کردن چند زندانی دو تابعیتی از زندان های ایران بوده است.

جمهوریخواهان در آن هنگام گفته بودند که پول نقد قابل ردیابی نیست و به رژیمی پرداخت شده که در ردیف اول گروه های تروریست پرور قرار دارد.  ولی دولت اوباما استدلال کرده بود که انتقال پول نقد، به علت مشکلات بانکی بین المللی حکومت ایران، به دنبال تحریم ها بوده است.

2 دیدگاه‌

  1. چگونه میتوان به حکومتی که تمام ثروت ملی و بیت المال مردم رو یا بین خود تقسیم میکنند و یا بابت کشتن مردم مظلوم و بی گناه منطقه به گروه های تروریستی هدیه میکند ، یک میلیارد و هفتصد میلیون وجه نقد راهی کرد ،این مساله برای تمام آزادی خواهان دنیا جای تعجب و سوال باقی خواهد ماند

Comments are closed.