وزارت امور خارجه اسرائیل خواهان گسترش تدریس زبان فارسی در کشور است

وزارت امور خارجه اسرائیل به دانش آموزان دبیرستان‌های کشور توصیه کرد، هر چه بیشتر زبان فارسی بیاموزند. این توصیه به خاطر آن است که شناخت هر چه بهتر ایران و رویارویی با زیاده خواهی های حکومت ایران و تهدیدهای خامنه ای و فرماندهان سپاه پاسداران در مورد امنیت اسرائیل، به شمار بیشتری جوانان فارسی‌ دان نیاز هست.

در دبیرستان های اسرائیل معمولا دو زبان خارجی تدریس می شود که زبان نخست انگلیسی می باشد، ولی دانش آموزان می توانند به عنوان زبان دوم، یکی از زبان های عمده جهان از قبیل روسی، فرانسه، عربی، فارسی و یا هر زبان دیگری است که مورد توافق اکثریت دانش آموزان باشد و بتوان برای آن معلم یافت را انتخاب کنند.

اکنون وزارت خارجه اسرائیل خواهان افزایش آموزش زبان فارسی می شود و خود در این راه پیشگام می گردد و یک دوره ویژه زبان فارسی برای دیپلمات های تازه کار خود برپا می سازد.

مقامات وزارت خارجه می گویند که این دوره آموزشی، به ویژه روی فرهنگ غنی ایران زمین و جامعه متنوع آن کشور و امور سیاسی تکیه خواهد کرد.

بلندپایگان وزارت خارجه به خبرنگاران گفتند که امروز زبان پارسی یکی از مهمترین زبان هایی است که مسئولان اسرائیلی باید بیاموزند و برای آشنایی هرچه بیشتر با مردم ایران و پیشنیه تاریخی و فرهنگی و سیاسی آن به کار گیرند.

یکی از دبیرستان های شهر بئرشبع در جنوب اسرائیل، از پنج سال پیش دوره ویژه ای برای دانش آموزانی که مایل به یادگرفتن زبان پارسی هستند برپا کرده است. ولی نیاز کشور اسرائیل به شمار بیشتری از آشنایان به زبان پارسی دانما بالا می رود.

در اسرائیل حدود ۲۵۰ هزار نفر افرادی زندگی می کنند که یا خود از ایران مهاجرت کرده اند، و یا از والدین ایرانی متولد شده اند و یا آن که پدر یا مادرشان زاده ایران است.

 

 

8 دیدگاه‌

  1. با گسترش زبان فارسی در اسرائیل آرزوی دیرینه بسیاری برای نزدیکی و دوستی ملت و ایران و اسرائیل یه قدم به جلو برمیدارد ، و نزدیک است آن روزهایی که پیوند هر دو ملت را جشن بگیریم

  2. به نام خدا.پس بزار تا اولین کلمه را یاد بدم.خود+آ میشه خدا وجودی که به چیزی نیاز نداره یعنی قائم به خودش هست و جاودان حتی کشور اسراییلم بعد از روز قیامت یا نابودی این نظام هستی جاودان نیست.پس پاینده باد خدا

  3. حتی اسلام نظام های اسلامی و قرآن که یک کتاب و یک تنزیله این ها هم پاینده نیستن پاینده فقط خداست همه چیز ممکنه به یک آن فرو بپاشه پس ستایش مخصوص پروردگار جهانیان است میدونی چرا داعش در ایران نمیتونه نفس بکشه چون در ایران اون چیزی که باید باشه هست

  4. حالا بگو خدا یا به پایندگی خودت اسراییلو از دست دشمنان حفظ کن و اگر ما گناهی مرتکب شدیم ما را ببخش مثل حضرت داوود که بسیار توبه میکرد برای ایرانم دعا کن

  5. درود، رضا سعادتی هستم، کارشناس مترجمی زبان انگلیسی و کارشناس ارشد زبانهای باستانی ایران. آیا برای آموزش زبان فارسی به مدرس نیز دارید؟ داوطلب هستم! ؟

  6. مردم اسراییل دوست و یاور مردم ایران هست .در واقع سیاست غلط به اصطلاح افراد سیاستمدار است که باعث دشمنی .و اغتشاش و خونریزی بین ملتها میشود.

  7. طرح اموزش زبان روسی در ایران یک تاکتیک سیاسی است درحالیکه زبان علم و اقتصاد و ارتباط تمام دنیا انگیسی است کنار گذاردن این زبان از سوی ایران نشانه بی ارزشی علم در نزد سران و اکثریت مردم ایران است بطوریکه تحصیلکرده های ما بیسواد و مطالعه به حدافل خود رسیده! حکومت شیاد ایران در حال سرقت علوم غرب و جعل انها به دانشمندان اند خود است! تا مسلمانان و ایرانیان را عامل اصلی پیشرفتهای کنونی جهان وانمود کنند.اگر ارمغان تکنولوژی و غلوم غرب نبود هنوز مسلمانان با اسب و الاغ مسافرت میکردند و در بدترین شرایط بهداشتی و رفاهی زندگی میکردند و معدود دانشمندان تصادفی انها هم دردی دوا نمیکرد.

Comments are closed.