حماس دخترک هفت ساله را به مصاف سربازان اسرائیلی فرستاد که کشته شود

در وخیم ترین حواث خونینی که در سال های اخیر در مرز اسرائیل و غزه روی داده، چند فلسطینی کشته یا زخمی شده اند.

منابع خبری فلسطینی می گویند که تا ساعات بعدازظهر امروز هشت نفر فلسطینی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. این حوادث هنگامی روی داد که هزاران تن فلسطینی، به دستور گروه تروریستی حماس قصد داشتند جدار مرزی را پاره کرده و وارد خاک اسرائیل شوند.

در یک گزارش گفته شده که فلسطینی یک دختر هفت ساله را به سوی جدار مرزی فرستادند تا هنگامی که قصد بریدن سیم ها را دارد هدف گلوله قرار گرفته و کشته شود و حماس بتواند از آن بهره برداری تبلیغاتی کند. استفاده از کودکان در رویارویی با سربازان اسرائیلی یکی از ترفندهای تکان دهنده تبلیغاتی است.

حماس اعلام کرده که از امروز (آدینه) تا هنگام برگزاری جشن های هفتادمین سالگرد استقلال دوباره اسرائیل در شش هفته دیگر، قصد دارد هر هفته هزاران نفر را به مرز اسرائیل آورده و “تظاهرات خشم” برگزار کند.

وزیر دفاع و فرماندهان ارتش پیشتر به فلسطینی ها بارها اخطار کرده بودند که هیچ گونه تجاوزی را به مرز اسرائیل تحمل نخواهند کرد و واکنش اسرائیل قاطعانه خواهد بود.

اویگدور لیبرمن وزیر دفاع در توییتری که امروز انتشار داد به اهالی غزه توصیه کرد فریب رهبران خود را نخورند و از تظاهرات خشونت بار خودداری ورزند و به خانه های خود بازگردند.

آگاهان می گویند پس از آن که حماس نتوانسته سطح زندگی مردم غزه را بهبود بخشد و از محنت آن ها بکاهد، و ناتوانی آن در تامین رفاه شهروندان کاملا آشکار گردیده، اکنون می کوشد با به راه انداختن عملیات خشونت بار علیه آن چه که “دشمن” می نامد، یعنی اسرائیل، خشم اهالی غزه را متوجه مسیر دیگری سازد.

برخی کارشناسان اسرائیلی ارزیابی می کنند که این رشته جدید از تظاهرات خشونت بار را حماس به توصیه و طرح ریزی حکومت ایران  حزب الله لبنان ا

نجام می دهد.

حماس در ماه های اخیر چتر حمایت رژیم ایران را پذیرفته و با دریافت پول و امکانات از رژیم ایران، تحت رهبری حزب الله لبنان عمل می کند و دفتر خود را در آن کشور برپا ساخته است.

طبق مقررات امنیتی اسرائیل، اهالی غزه حق ندارند از فاصله پانصدمتری از جدار مرزی اسرائیل پیش آیند و هرکس که بخواهد خود را به جدار برساند، جان خود را به خطر می اندازد.

پیشتر گفته شده بود که ارتش اسرائیل همه امکانات خود را به کار گرفته که در عین جلوگیری از هجوم اهالی غزه به خاک اسرائیل، از وارد آمدن تلفات جانی جلوگیری شود.

برای این منظور مقادیر زیادی امکاناتِ متفرق ساختن تظاهرکنندگان در آن نقاط مستقر گردیده، تا نیازی به شلیک گلوله نباشد. ولی طبیعی است که اگر این امکانات موثر نیافتاد، چاره ای جز شلیک گلوله باقی نمی ماند.

اسرائیل مرخصی عید را برای هزاران تن از سربازان و ماموران امنیتی باطل کرده تا بتواند نظم را در آن نقطه برقرار سازند.

این حوادث در شب عید پسح، عید آزادی و بهار یهودیان رخ می دهد که از امشب آغاز می گردد.

7 دیدگاه‌

  1. به نام خداوند بخشنده مهربان.میدونی چرا ترانهای عبری را دوست دارم زبانه توراته وهابیت میخاد زبان عربی را تحمیل کنه یه چند تا درس عربی خوندم بسه زبان محترمیه ولی آدم چرا ترجمه فارسی قرآنو نخونه به جای اینکه این زبان را نابود کنه چرا اینقدر عبری زبانان کم هستند

  2. باز هم هنیه داره ریسک خطرناکی میکنه اینها دیگه احتمالا امیدشون رو برباد رفته میبینند این حرکات ایذایی رو انجام میدن-اینکه پشت پرده محمود عباس هم دخالت داشته باشه بعید نیس

  3. سپر بلا قرار دادن مردم و کودکان توسط گروه های تروریستی شیوه بازدارندگی حملات تلافی جویانه و مظلوم نمایی و تحریک و جلب حمایت افکار عمومی و حقوق بشری از شیوه های بسیار موثری است که ایران در نبرد با اسرائیل بکار گرفته. تمام گروه های فلسطینی خطرناکند و از ایران کمک مالی و دستور میکیرند. اما برخی مانند ساف از ربستان هم پول میکیرد و تظاهر به استقلال از ایران میکند

  4. درود بر اسرائیل و یهودیان

    تاریخ نشان داده که :
    تنها راه مقابله با این باندهای ترور و وحشت “مذهبی ـ عربی ـ کمونیستی ـ تروریستی” که بشدت بی رحم و ترحم هستند با مشت آهنین و زور و فشار کشنده هست تا عقب نشینی کنند وگرنه، و درصورت مصالحه و نرمش در برابر این متوهمان، تمام جامعه و کشور و مملکت و مردم بی گناه در زیر سم این جنایتکاران ویران خواهد شد

  5. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در تازه‌ترین پست توئیتری خود نوشت: درست در شب عید پسح که یادآور نجات حضرت موسی و قومش توسط خداوند از یوغ ستمگران است، صهیونیست‌های ستمکار، فلسطینیان — که زمین شان توسط صهیونیست‌ها غصب شده است — را در تظاهراتی صلح آمیز برای آزادی از اسارت نژادپرستانه به خاک و خون می‌کشند. شرم‌شان باد.

  6. استفاده از کودکان در رویارویی با سربازان اسرائیلی یکی از کثیف ترین و غیر انسانی ترین ترفندهای پلید گروهک جاهل و تروریستی حماس است ، امیدواریم سردمداران مقتدر اسرائیل شر این پلیدان را از مرزهای اسرائیل بکنند و درس عبرتی تاریخی به این جاهلان بی دین و خدا نشناس بدهند که بدانند هیچکس حق تعرض به خاک پاک اسرائیل را نداشته و نخواهد داشت

Comments are closed.