آنانی که با اغتشاش و ترور می خواهند اسرائیل را محو و نابود کنند! تفسیر سیاسی هفته – نوشتۀ منشه امیر


تفسیر سیاسی هفته
نوشته منشـه امیر

دانلود فایل صوتی تفسیر

گناه خون همه فلسطینی هایی که در اغتشاشات روز آدینه کشته شدند، به گردن حماس و دیگر سازمان های ترور فلسطینی است که همچنان می کوشند که از طریق خشونت و خونریزی به هدف پلید خود که همانا نابودی اسرائیل است برسند.
رسانه های حکومت اسلامی ایران و همچنین بسیاری از روزنامه ها و رسانه های عربی، واقعیات آن چه را که در مرز اسرائیل و غزه گذشت تحریف کردند تا مسوولیت این خونریزی بیهوده را به گردن اسرائیل بیاندازند.
برخی رسانه های فارسی زبان برون مرزی نیز این واقعیت را پنهان کردند که اغتشاشات با این شعار برگزار شد که یک میلیون نفر از اهالی غزه می خواهند به زور وارد اسرائیل شوند، زیرا زندگی در نوار غزه به یک جهنم مبدل شده و آن ها خاک اسرائیل را می خواهند و نابودی این ملت را طلب می کنند.
به دستور حماس، و بی تردید با تشویق و تائید حکومت اسلامی ایران، تظاهرات با شعار “حق العوده” و با فریادهای “نحن عائدون” برگزار شد. شعار اول به معنی آن است که اهالی غزه، به تقلید از مرامنامه حماس، سرزمین اسرائیل را حق خود می دانند و آن را موقوفه اسلامی می نامند که یهودیان و اسرائیلیان را بر آن هیچ حقی نیست.
مفهوم شعار دوم “نحن عائدون” این است که “ما باز میگردیم” و نگرانی آن بود که حماس و دیگر سازمان های ترور، ده ها و شاید صدها هزار نفر اهالی غزه را تشویق کنند که به سوی جدار مرزی به راه افتند و تور سیمی را پاره کنند و وارد خاک اسرائیل شوند.
اسرائیل بارها و بارها هشدار داد که چنین نکنند، زیرا با واکنش قاطع روبرو خواهند شد و بیم خشونت و خونریزی می رود که فلسطینی ها باید از آن پرهیز کنند.
ولی این دقیقا همان چیزی بود که حماس و دیگر سازمان های ترور می خواستند: خشونت و خونریزی، که می تواند وسیله ای برای بهره برداری های تبلیغاتی باشد.
در چنین صورتی، اسرائیل چه می تواند بکند؟ چگونه می تواند جلو این خیل عظیم را بگیرد؟
روی آن ها بمب بیاندازد – همانگونه که ترکیه علیه کردهای سوریه انجام می دهد؟
همان گونه که نیروی هوایی عربستان علیه شیعیان حوثی در یمن رفتار می کند؟
همان گونه که نیروی هوایی روسیه در سوریه عمل می کند؟
همان سان که ارتش بشار اسد بشکه های حاوی مواد انفجاری به روی شهروندان مسلمان خود فرو می ریزد؟
اسرائیل از دیرباز یک نوار مرزی ممنوع اعلام کرده که پانصد متر عرض آن است و کسی از اهالی غزه حق ندارد از این فاصله به جدار مرزی نزدیک شود.
این یک نوار امنیتی است که فلسطینیان آن را خوب می شناسند، ولی حماس و دیگر سازمان های ترور بارها کوشیده اند در تاریکی شب و یا در مه غلیظ بامدادی، به جدار مرزی نزدیک شده و بمب بگذارند و خرابکاری کنند.
شیوه ای که در ماه های اخیر حماس برای رسیدن به جدار مرزی در پیش گرفته، برگزاری تظاهرات همگانی در کنار آن بود که ظاهرا اسرائیل نمی تواند این تظاهرکنندگان را به گلوله ببندد.
با این ترفند، آن ها دست کم دوبار زیر پوشش تظاهرات مردمی، در کنار جدار مرزی بمب گذاشتند که در یک مورد انفجار آن باعث زخمی شدن چهار سرباز اسرائیلی گردید.
اسرائیل از هفته ها پیش به سران حماس هشدار داده بود که مبادا به نوارز مرزی اسرائیل نزدیک شوند.
ولی حماس گوش شنوا ندارد. حماس خون می خواهد و هیاهوی بین المللی می طلبد و می خواهد اسرائیل را به هر وسیله در تنگنا قرار دهد.
اعلام کردند که می خواهند راه پیمایی یک میلیونی به سوی خاک اسرائیل به راه اندازند.
اکنون مدت مدیدی است که اهالی غزه آب آشامیدنی ندارند. برق ندارند. بهداشت ندارند. معاش ندارند و زندگی آن ها به جهنم مبدل شده است.
اسماعیل هنیه سرکرده تروریست های حماس، روزی که بر خاک غزه مسلط شدند، اعلام کرد که به جنگ تا نابودی اسرائیل ادامه خواهد داد.
گفته بود که محاصره زمینی و دریایی و هوایی از جانب اسرائیل، اصلا او را نگران نمی سازد – زیرا مردم غزه می توانند با یک تکه نان و چند حبه زیتوان، شکم خود را سیر کنند.
حالا، این وعده هنیه کاملا عملی شده و هیچ امکان رفاهی در غزه وجود ندارد.
حماس با پول هایی که به دستش می رسد، تونل تهاجمی حفر می کند و اسلحه می سازد.
چه کسی مسوول این وضع است؟
آیا اسرائیل است که می خواهد مردم غزه را نابود کند؟
اگر چنین می بود، اسرائیل پانزده سال پیش غزه را تخلیه نمی کرد و آن را به دست خود فلسطینی ها نمی سپرد.
این حماس و دیگر سازمان های زیر چتر حمایت حکومت ایران است که می خواهند اسرائیل را نابود کنند.
حماس، از هنگامی که به کودتا دست زد و تسلط بر غزه را از دست گروه فتح و حکومت خودگردان فلسطینی بیرون آورد، تعرض و تجاوز مسلحانه علیه مردم اسرائیل را دو چندان کرد.
در ظرف دو سال بیش از ۱۸ هزار راکت و موشک و خمپاره به سوی خاک اسرائیل پرتاب کردند که مردم این کشور را بکشند.
مسلم است که هیچ کشوری نمی تواند در برابر چنین وضعی ساکت نشیند.
اسرائیل ناچار شد دو بار علیه زیرساخت ترور در غزه وارد آن سرزمین شود.
آیا به یاد دارید که در دنیا چه هیاهویی به راه افتاد که چرا سربازان اسرائیلی وارد غزه شده اند و قصد کشتن تروریست ها را دارند؟
یکی از حکومت هایی که سروصدای بسیار به راه انداخت، ترکیه اسلام گرا، یعنی همان رجب طیب اردوغان بود که خودش امروز در خاک سوریه جنایت می کند، و به آن افتخار می کند.//
شورای امنیت، بحث دیشب خود را بدون نتیجه گیری و تصویب قطعنامه به پایان برد.
حماس ابراز خشم کرد که چرا اسرائیل را محکوم ندانستند؟
دبیرکل سازمان ملل دستور داد که یک بررسی بیطرفانه و همه جانبه در مورد این رویدادها انجام شود.
ما به خوبی از سابقه سازمان ملل در مورد صدور قطعنامه های به اصطلاح بیطرفانه در مورد اسرائیل آگاهی داریم.
کشورهای دیکتاتوری بر سازمان ملل مسلط شده اند و آن چه در این تشکیلات یافت نمی شود بیطرفی و قضاوت عادلانه است.
کافی است یادآوری کنیم که دو سوم از تصمیمات شورای حقوق بشر سازمان ملل، از میان ۱۹۶ کشور جهان، فقط متوجه اسرائیل است.//
فلسطینی ها ادعا کرده بودند که تظاهرات آن ها مسالمت آمیز خواهد بود، به شرط آن که اسرائیل اقدام تحریک آمیزی نکند.
خودشان به یک اقدام تحریک آمیز، یعنی آوردن ده ها هزار نفر به نزدیکی مرز اسرائیل، آن هم با شعار “ما باز می گردیم” دست زدند و انتظار داشتند که اسرائیل در گوشه بنشیند و خشونت آن ها را نظاره کند.
چگونه فرستادن یک دختر بچه هفت ساله با قیچی سیم بری به سوی جدار مرزی که آن را پاره کند و راه را برای هجوم همگان بگشاید، می تواند مسالمت آمیز باشد.
عکس های خبرنگاران بین المللی که در محل بودند، نشان می دهد که دست کم دو تن از کشته شدگان به اسلحه کمری مجهز بودند.
در همان زمانی نیز که در شش نقطه جداگانه، به دستور حماس تظاهرات برگزار می شد، در چند نقطه دیگر نیز افراد مسلح فلسطینی قصد ورود به خاک اسرائیل را داشتند و با سربازان اسرائیلی درگیر شدند که در جریان مبادله آتش چند تن از خرابکاران هلاک گردیدند.
قصد حماس از به راه انداختن این آشوب، انحراف خشم مردم غزه از دشواری های زندگی در آن سرزمین، به سوی اسرائیل بود.
همچنین حکومت ایران، که همیشه خواسته است از آب گل آلود ماهی بگیرد، و همچنان در کشورهای مختلف منطقه فتنه به راه می اندازد که راهی برای دخول نامیمون خود پیدا کند، از حامیان اصلی حماس در به راه انداختن این فتنه بوده است.//
فلسطینیان همیشه برای رسیدن به حقوق حقه خود راه اشتباه پیموده اند.
آرمان های آنان همیشه در سطح ناشدنی بوده است. از سیاست “همه یا هیچ” پیروی کرده اند.
۷۱ سال پیش، هنگامی که مجمع عمومی سازمان ملل رای داد که در سرزمین تاریخی اسرائیل موسوم به فلسطین دو کشور یهودی و عربی در کنار هم برپا گردد، اعراب آن قطعنامه را پاره کردند و اسرائیل را مورد تهاجم جنگی قرار دادند که آن را در نطفه خفه کنند و شکست خوردند.
در طول ده ها سال، تلاش کردند که از طریق تحریم های اقتصادی و عملیات تروریستی به این هدف خود برسند، که نرسیدند.
مصر و اردن درس عبرت گرفتند و با اسرائیل از راه صلح در آمدند و کشورهای دیگر عربی نیز از خشونت علیه اسرائیل دست برداشتند، ولی حکومت اسلامی در ایران به قدرت رسید که می خواهد فلسطینیان را نردبانی کند که از طریق آن ها به اهداف ناپاک خود علیه اسرائیل برسد، همانگونه که امکانات کشور ایران و ملت ایران را پله ای کرده است که بر منطقه تسلط یابد.
حالا حماس چتر حمایت رژیم ایران را پذیرفته و تکیه گاه تازه ای برای خود، به صورت پول و اسلحه به هدف ادامه خشونت پیدا کرده و راه پیمایی های باصطلاح میلیونی برگزار می کند و می خواهد با زور وارد اسرائیل شود و این کشور را که با موشک نتوانست کاری از پیش برد، اکنون با پای برهنه انسانی به تصرف در آورد.
خون هایی که دیروز در نوار مرزی غزه با اسرائیل ریخته شد، به گردن حماس و حکومت اسلامی ایران و همه آشوبگران منطقه است.
حل مشکل، یک راه آسان دارد و آن بازگشت به پشت میز مذاکرات مسالمت آمیز توام با حسن نیت و پذیرفتن اصل حسن همجواری و دوستی و همکاری می باشد.
ولی چه کنیم که حماس، مانند حکومت اسلامی ایران، می گوید که انجام مذاکره، و رسیدن به یک راه حل میانه، خیانت به اسلام و خیانت به آرمان فلسطینی است. سیاست “همه یا هیچ”!
یک قرن تمام، اعراب از خشونت علیه یهودیانی که به سرزمین پدری بازگشته بودند و اسرائیل نوپا که پس از دو هزار سال استقلال خود را بازیافته، سودی نبردند و حماس و حکومت ایران نیز از خشونت طرفی نخواهند بست و تنها زحمت خویش خواهند داشت.
اورشلیم – شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۹۷ ، سی و یکم مارس ۲۰۱۸

14 دیدگاه‌

  1. حکومتى مانند ایران که داراى اشتباهات بسیار بزرگ در داخل سیستم اقتصادى خودش است هرگز نمى تواند بیشتر از ۶ ماه دیگر دوام بیاورد چون TRUMP در ۲۲ اردیبهشت ۹۷ از برجام خارج مى شود و خروج آمریکا از برجام باعث افزایش قیمت دلار از ۵۰۰۰ تومان به ۱۸۰۰۰ تومان در تهران مى شود و چون زندگى غیر ممکن مى شود سال ۵۷ در ایران دوباره تکرار مى شود منتهى سال ۵۷ حکومت شاه توسط گروه هاى مختلف سیاسى سرنگون شد اما سال ۹۷ حکومت آخوندهاى ایران توسط گروه هاى اقتصادى مختلف سرنگون مى شود .

  2. پس باید بگیم از این عربهای عربستان نژاد پرست فقط خودشون هستن اینها روی اصالتشون بیشتر از بنی اسرائیل حساسند ولی کشتن به خاطر غرور برای اصالت این هم نژادپرستی نیست ولی یک تکبر کاذبه وما در تاریخ خیلی کشته به همین خاطر دادیم ما فارسها

  3. گروه های اسلامی چه مستقر در کعبه و چه مستقر در کربلا و چه مستقر در قدس با صلح مقدس به قدس مقدس نائل خواهند آمد حال هر گروه تروریستی اعم از داعش، حماس، انصار بیت المقدس، طالبان، القاعده و حزب الله به جهاد اسلامی ایمان بیآورید و قدس شریف را تصاحب بکنید

  4. بسم الله.باشه یه هواپیما پر دلار میریزی روی سر اعراب میگی ما نیتمون خیره برای جنگ نیومدیم خدا به سر ما منت گذاشته که اینجائیم ولی اگر بخاهید بجنگید میجنگیم خدا متعلق به یک نفر نیست بعدا میفهمی من چی گفتم.وقتی میگم چه زیبا گفت حضرت سلیمان به نام خداوند بخشنده مهربان میفهمید شاید با بسم الله شروع نشده ولی بسم الله تو قلبشه بعدا میفهمید فارسها چه گفتند

  5. محمدرضاشاه پهلوى شعور سیاسى نداشت حکومتش سرنگون شد حکومت دیکتاتورى اسلامى ایران هم شعور اقتصادى ندارد و از همین نقطه ضعف اقتصادى است که بسیار سریع در آینده ایى بسیار نزدیک سرنگون مى شود .

  6. جناب آقای منشه امیر ، با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما بزرگوار ، ما ایمان داریم و به شما اطمینان میدهیم که هیچ رژیم و قدرت و گروهکی قادر به محو و نابودی اسرائیل بزرگ نخواهد بود و تمام کسانی که این فکر باطل و احمقانه را در سر می‌پرورانند، خود به زودی نابود و محو میشوند ، اسرائیل و قوم یهود تا ابد و ابدیت با عظمت و اقتدار باقی خواهد ماند و تمام ظلمهایی را که طی سالیان گذشته بر اسرائیل و یهودیان روا شد را جبران خواهد کرد و به دنیا عظمت و بزرگی و اقتدار یهودیان و اسرائیل را نشان خواهد داد

  7. متاسفانه اسرائیل برخلاف رویه ترویج آرامش و مدنیت (در دوران شیمون پرز و اسحاق رابین ها) سالهاست که بر اساس قانون عمل و عکس العمل (در دوران نتانیاهو و لیبرمن ها) از خشونت اعراب رنگ گرفته است و قطعا این خشونت گرایی و توسل به زور (و نه منطق) به اختلافات داخلی و جریانات سیاسی اسرائیل نیز راه خواهد یافت و آنروز بسیار سختی برای اسرائیل خواهد بود (آنگونه که تاریخ اسرائیل بارها این خطر را تجربه کرده است).
    لابی های پر قدرت شرکتهای تسلیحاتی که پشتیبان آقای ترامپ و پدر خوانده نتانیاهو میباشند بیش از ۴۰ سال از که از طریق مترسک جمهوری اسلامی به کشور های خاورمیانه اسلحه میفروشند.
    و از طرفی ترویج خشونت از سمت جمهوری اسلامی تبدیل به مهمترین عامل حمایت مردم اسرائیل از بلند پروازهای بد فرجام نتانیاهو شده است.
    اما این راه نیست و ادامه این چرخه های تباه کاری اسرائیل را به بد ناکجا آبادی خواهد رسانید.
    بی تردید تاسیس یک خاورمیانه آرام (در قالب اتحادیه صلح) که همه اقوام بدور از تعصبات قومی, نژادی, ملی و مذهبی از منابع و منافع مشترک منطقه بهره مند گردند تنها بدون جمهوری اسلامی, اردوغان, نتانیاهو, بن سلمان و دیگر خشونت طلبان ممکن خواهد بود تا بجای تاثیر از القائات قدرتهای خارجی تنها بر اساس نیازهای داخلی و ظرفیتهای منطقه تصمیم گیری های خود را استوار سازند.

  8. بنظر میرسد اسراییل باید دنبال الزامات بین المللی ( در سطح سازمان ملل)یا سطوح دیگر باشد که کشورهای دیگر و یا هر گروه تروریستی و غیر آن را ملزم کند در صورت تعدی به خاک اسراییل تبعاتش را بپذیرد

  9. به نام خدا.میگن حضرت محمد به اعراب گفته در آخر فارسها میتونند اسلامو حفظ کنند.همیشه دلم میخاست در گذشته جای شاه ایران خسرو پرویز میبودم و ترتیب یک کمپ مرزی را میدادم و با حضرت محمد دیدار میداشتم و یک سری قراردادهایی با اعراب می بستیم و دین اسلام هم به عنوان یکی از ادیان رسمی ایرانیان به رسمیت میشناختم.و سند قرآن را به دیگر اسناد مذهبی دیگر که در ایران بود اضافه میکردم

  10. حکومت ایران از ابتدای ظهور با دروغ و فریب و تحریف حقایق و جعل خبرها و اسناد مختلف و ایجاد گروه های تروریستی القاعده و طالبان و داعش و بوکوحرام و حزب اله لبنان و حماس و حشدالشعبی و .. در تمام دنیا به ایجاد ناامنی و هراس و تخریب اثار باستانی غیر اسلامی پرداخته و در مسیر صداقت و راستگویی حاکم بر جهان ، دروغگویی بخوبی پیش میرود و رفته

  11. با تمام احترامی که برای مذاکره کنندگان در گفتگوهای صلح شما با اشغالگران عرب قایل هستم – باید بگویم که دادن نوار غزه در انزمان یک اشتباه استراتژیک محض از طرف دولت اسراییل بوده است.مانند سنگریزه بزرگی در کفش تا ابد خواهد ماند.بایستی بلافاصله دو مورد را مد نظر داشت .
    ۱- از حیله همیشگی اعراب که همان ازدیاد نفوس از طریق زاد و ولد میباشد جلوگیری کرد .
    ۲-از ساخت امکانات زیربنایی مثل بندر حتی کوچک جلوگیری بعمل آید و تمامی رفت و امد ها از طریق خاک اسراییل انجام پذیرد.

  12. با درود به جناب منشه امیر گرامی

    تا زمانی که سر این مار زخمی در تهران له نشده و از تنش قطع و جدا نشود این مار و و عقرب “عسلامی ـ عربی ـ کمونیستی ـ تروریستی” در خاورمیانه ادامه خواهد داشت

    درود بر دو ملت بزرگ و باستانی ایران و اسرائیل

Comments are closed.