سخنگوی ارتش اسرائیل: حماس به دنیا دروغ می گوید و رسانه ها آن را منتشر می کنند

سخنگوی ارتش دفاعی اسرائیل در مقاله ای که در روزنامه آمریکایی “وال استریت جورنال” انتشار یافت، توضیح می دهد که چگونه رسانه های همگانی کشورهای غربی به دام تبلیغاتی حماس و دیگر سازمان های ترور فلسطینی افتاده و مطالبی انتشار داده اند که در واقع حمایت از ترور و تشویق حماس برای ادامه جنایت و خونریزی می باشد.

سپهد رونِن مِنِلیس در سمت سخنگوی ارتش، در این مقاله از جمله می نویسد که هدف حماس به راه انداختن یک نبرد مسلحانه جدید علیه اسرائیل در زیر پوشش تظاهرات مردمی بوده و عاملان اصلی اغتشاشات در طول خط مرزی اسرائیل، ماموران مسلح حماس و دیگر سازمان های ترور بودند که افراد غیر نظامی و به ویژه زنان و کودکان را جلوی خود قرار داده بودند تا زیر عنوان “راه پیمایی بزرگ بازگشت” جبهه مسلحانه جدیدی علیه اسرائیل بگشایند.

جوان فلسطینی که هنگام خودسوری به دولت حماس لعنت فرستاد

سخنگوی اسرائیلی فاش می سازد که حماس به همه افراد غیرنظامی برای رسیدن به جدار مرزی و دست زدن به عملیات مشونت بار علیه اسرائیل، پول می پرداخت تا آن ها را سپربلای ماموران خود قرار دهد و بتواند به هدف های خود برسد.

صلاح البردَویل یکی از سران حماس به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفته بود که از میان ۶۴ تن کشته شدگان تظاهرات روز دوشنبه گذشته، پنجاه تن افراد حماس بوده اند.

یحیی سِنوار سرکرده حماس در غزه نیز در یک سخنرانی آتشین گفت که افر اد حماس اونیفورم خود را کندند، لباس شخصی پوشیدند و در میان تظاهرکنندگان به عملیات پرداختند.

این اعتراف ها درستی استدلال های اسرائیلی را نشان می دهد که در آن گفته شده است که حماس ظاهرا در پوشش “تظاهرات مسالمت آمیز” به شیوه دیگری از مبارره خشونت بار پرداخته بود.

برخی افراد حماس اعتراف کرده بودند که بخش قابل ملاحظه ای از پولی که هزینه به راه انداختن هفت هفته تظاهرات خشونت بار شد، از جانب حکومت اسلامی ایران و از طریق “جهاد اسلامی آزادی فلسطین” تامین شده بود.

یکی از اهالی غزه به رسانه های اسرائیلی گفت که حماس چون در بهبود وضع مردم شکست خورده و در واقع مسوول مستقیم وضع نکبت بار آنان می باشد، این تظاهرات خشونت بار را ترتیب داد، تا خشم اهالی غزه را به سوی اسرائیل منحرف کند.

شدت فقر و گرسنگی و بیکاری در غزه به حدی رسیده که روز گذشته (یکشنبه) جوان بیست ساله ای در مرکز غزه خود را آتش زد و به سوختگی شدید دچار شد. در فیلم هایی که از این فاجعه گرفته شده، صدای آن جوان شنیده می شود که فریاد می زند “بر این دولت لعنت”. این فیلم در شبکه های اجتماعی نیز قرار داده شده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل بدون اشاره کردن به موارد بالا، در ادامه مقاله خود نوشت که حماس و سازمان های ترور، به رسانه های بین المللی دروغ تحول داد و این رسانه ها آن دروغ ها را با اشتیاق زیاد انتشار دادند.

سپهبد منلیس در ادامه مقاله خود نوشت که حماس گزارش های دروغین منتشر می ساخت تا رسانه های جهانی را به خدمت خود بگیرد، ولی ارتش اسرائیل هرگز سخنان دروغین منتشر نساخته و در صدد انحراف رسانه های جهانی برنیامده است.

او نوشت که همیشه عکس یک سرباز مسلح در برابر تظاهرکنندگان ظاهرا غیرنظامی واکنش منفی ایجاد می کند و تروریستی که در لباس غیرنظامی به عملیات خشونت بار دست می زند، موجب ایجاد حس ترحم می شود. ولی این لباس شخصی ها افراد غیرنظامی نبودند، بلکه تروریست بودند.

در یک گزارش دیگر آمده است که فلسطینیان با همکاری نزدیک با دولت کویت قصد دارند از شورای امنیت سازمان ملل بخواهند که فرستادن یک نیروی ویژه سازمان ملل به خط مرزی غزه با اسرائیل را تصویب کند.

دانی دانون سفیر اسرائیل در سازمان ملل در واکنش گفت که ترور فلسطینی می خواهد زیر پوشش نیروهای سازمان ملل، به جنایت علیه اسرائیل ادامه دهد.

تحربه گذشته ثابت کرده که صلحبانان سازمان ملل هرگز در اجرای ماموریت خود موفق نبوده اند که یک نمونه آن در جنوب لبنان است.

ماموران صلح سازمان ملل با این ماموریت در جنوب لبنان مستقر شدند که از رسیدن جنگ افزار به دست حزب الله جلوگیری کنند، ولی خود حزب الله اکنون افتخار می کند که بیش از یک صد هزار موشک و راکت از ایران بدستش رسیده است.

اسرائیل می گوید که ترور فلسطینی نیاز به حمایت و پشتیبانی ندارد و اگر کسی می خواهد از کشته یا زخمی شدن فلسطینیان جلوگیری کند، به آن ها بگوید که تظاهرات اعتراضی خود را نه در خط مرزی با اسرائیل، بلکه در نقطه ای در داخل غزه انجام دهند و تهدید نکنند که با یک راه پیمایی یک میلیونی وارد خاک اسرائیل شده و این کشور را برای خود طلب خواهند کرد.