شهبانو فرح پهلوی،  گزارش حراج لباس سلطنتی وی در آلمان را نادرست خواند 

در برخی از رسانه ها گزارش شده است که لباس رسمی ملکه ایران در آلمان توسط  مؤسسه حراج «هرمان هیستوریکا» که دفتر اصلی آن در شهر مونیخ آلمان واقع شده است به حراج گذاشته شد.

شهبانو فرح پهلوی، ملکه پیشین ایران رد این باره گفت: پس از روی کار امدن حکومت اسلامی در ایران، او هیچ لباس سلطنتی با خود به همراه نیاورده و آن را از کشور خارج نکرده و به کسی نیز اهدا نکرده است.

ارزیابی  می شود که عده ای در داخل حکومت ایران،  این لباس ها را غارت کرده و در بازارهای جهانی می فروشند

به گزارش رسانه های آلمانی ،  لباس رسمی شهبانو فرح پهلوی در فهرست فروش حراج ،هرمان هیستوریکا، قرار گرفته است . این مجموعه به تازگی لباس معروف شهبانو فرح پهلوی را با مبلغ پایه ۷۵۰۰ یورو به مزایده گذاشته است.

این لباس رسمی به رنگ سفید و از جنس ابریشم بوده و با سوزن‌دوزی محلی طراحی سیستان و بلوچستان تزئین شده است.

شهبانو فرح پهلوی در این باره گفته است که  دوخت اول از این لباس را حدود ۵۰ سال پیش به درخواست دختری از اروپای شرقی که برای پوشیدن آن در مراسم ازدواج خود ابراز علاقه کرده بود برای او فرستاده بوده است و اودوباره لباس را به ایران برگرداند .

شهبانو فرح پهلوی یادآور شد که یک دوخت دیگر از همین لباس با طرح مشابه که پس از آن تهیه شد را در مراسم رسمی پوشیده بوده است اما او هرگز لباس را نه با خود آورد و نه به کسی بخشید.

لباس رسمی شهبانو فرح پهلوی در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ در کاخ نیاوران تهران به همراه دیگر لباس‌های وی و محمدرضا شاه پهلوی در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار داشت.

مشخص نیست که لباس حراج «هرمان هیستوریکا» مربوط به کدام‌یک از این دو دست لباس رسمی است و به چه شکل به دست این مؤسسه حراج رسیده است.

حکومت ایران تاکنون نسبت به این خبر واکنشی از خود نشان نداده است.