مقامات رژیم همچنان در دروغ پردازی و تناقض گویی در مورد واکسن کورونا ادامه می دهند

کیانوش جهانپور،سخنگوی سازمان غذا و دارو “پولی شدن” واکسن کرونا را تکذیب کرد.این در حالی که یکی از مدیران سازمان غذا و داروی ایران گفته بود که شهروندانی که در اولویت تزریق نیستند می‌توانند برای تهیه واکسن کرونا ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بپردازند.

حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در برنامه “تهران ما سلامت” رادیو تهران گفته بود واکسن رایگان فعلاً تنها برای گروه‌های در معرض خطر است که شمار آنها حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

وی در ادامه گفته است : «در صورت واردات واکسن با ارز نیمایی، آن‌ها که در اولویت تزریق نیستند می‌توانند آن را ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از داروخانه‌ها تهیه کنند».

همزمان کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفته است که «واکسیناسیون پولی کرونا در کشور صحت ندارد».

وی در حالی این سخنان را بیان می کند که روحانی پیشتر گفته بود که شرکت های خصوصی اقدام به واردات واکسن کرونا کنند ، از آنجا که شرکت های خصوصی وابسته به دولت نیستند، باید در ازای دلاری که هزینه می کنند از مردم برای تحویل واکسن کرونا پول دریافت کنند .

جهانپور در ادامه افزود: «واکسیناسیون در چارچوب سند ملی واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ به‌صورت رایگان تا رسیدن به نقطه هدف یعنی ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون انجام خواهد شد».

جهانپور مدعی شد : «وزارت بهداشت هرگونه سیاست موازی یا دور زدن این برنامه ملی تحت هر عنوان اعم از پرداخت هزینه واکسن را که ناقض برنامه ملی واکسیناسیون باشد، تکذیب می‌کند».

در ماه‌های گذشته بسیاری از شهروندان، کارشناسان و حتی مسئولان از روند کُند تهیه واکسن در کشور انتقاد کرده‌اند.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا هم گفته است که تاکنون در مجموع حدود یک میلیون و ۸۹۵ هزار دُز واکسن تحویل ایران شده است. اسفند سال گذشته مقام‌های وزارت بهداشت وعده داده بودند که در طول یک سال ۱۸۰ میلیون دُز واکسن تهیه و تولید می‌کنند.

حیدر محمدی، مدیر حوزه دارویی وزارت بهداشت،هم گفته بود : شرکت “سها کیش” در اوایل فروردین سال جاری به نمایندگی از سازمان هلال احمر ، ارز ۱۳ میلیون یورویی  دریافت کرد اما واکسن وارد نکرد .

وی به زمان دقیق دریافت ارز توسط هلال احمر اشاره نکرده ولی گفته است مجوز واردات ۱۴ فروردین به هلال احمر داده شده و قرار بوده «ظرف مدت دو هفته واردات واکسن را انجام دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است».