هشدار زالی: زنگ خطر موج دوم کورونا در استان های ایران به صدا درآمده است

رئیس ستاد مقابله با  کرونا در تهران، اعلام کرد که روز گذشته (چهارشنبه) بیش از ۶ هزار تن  در تهران  به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. این آمار بی سابقه بوده و بسیار نگران‌کننده است. ولی سعید نمکی، وزیر بهداشت، گفت که تعداد موارد ابتلای روزانه، ۵۳ درصد و تعداد قربانیان نیز ۳۰ درصد کاهش داشته است.

علیرضا زالی، اوضاع را نگران کننده توصیف کرد و افزود:  تعداد مبتلایان جدید دارای “شیب ملایم رو به افزایش” است.

پیشتر نیز مقام‌های پزشکی شماری از استان‌های ایران از جمله آذربایجان و مازندران نیز درباره رخ دادن موج دوم شیوع کرونا پس از برداشته شدن برخی از محدودیت‌ها ابراز نگرانی کرده بودند.

پیش از این نیز برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر وزارت بهداشت را به پنهان کاری درباره آمار جان‌باختگان و مبتلایان به کرونا متهم کرده‌اند.

همچنین  پیمان صابریان، رئیس اورژانس تهران نیز روزگذشته (چهارشنبه ) را یکی از پر ترافیک ترین روزهای اورژانسی دانسته و گفت:  دپوی تجهیزات خوبی قبل از ورود کرونا به کشور انجام دادیم و با توجه به کمبود نیرو، باید کیفیت تجهیزات را بهتر می‌کردیم. تماس‌های اورژانس از دیروز  به صورت صعودی تا چهار برابر رسید.

صابریان افزود:  البته این موضوع با توجه به بازگشایی کسب و کار و حجم بالای تردد در تهران، از سوی مقامات پزشکی  پیش بینی شده بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این باره خبر داد: در روزهای اخیر در برخی از شهرهای  خوزستان شاهد پیک ناگهانی کرونا بوده‌ایم.

شکرالله سلمان‌زاده، افزود:  طی روزهای اخیر به دلیل عدم رعایت موازین فاصله‌گذاری یا حضور افراد بیمار در جامعه، در برخی شهرستان‌های خوزستان شاهد پیک ناگهانی بیماری بوده‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، نیز افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را نگران‌کننده دانست و گفت: ظرفیت اشغال تخت‌های بیمارستانی در دوران بحران کرونا در خوزستان همیشه کمتر از ۲۰۰ بیمار بستری بود، اما روز سه‌شنبه  و چهارشنبه هفته جاری برای نخستین بار به ۲۳۱ بیمار بستری رسید.

وی به مسئولان خوزستان هشدار داده در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی و مدیریت نشدن، وضعیت بدتر می‌شود.

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت: به طور مشخص در یک هفته اخیر تعداد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اهواز افزایش یافته است و آنچه ما را نگران می‌کند این است که بررسی‌ها نشان داده کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی سبب افزایش تعداد بیماران شده است.

و همزمان با بالا رفتن نگرانی از افزایش امار دوباره کورونا در گیلان ، آمار مسافران به گیلان نیز افزایش یافت.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در این باره گفت: تداوم افزایش مسافرت‌ها موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا شده از طرفی شیوع کرونا در بین اعضای خانواده‌ها زنگ خطر را به صدا درآورده است.

قربانی افزود: گسترش ویروس کرونا در بین افرادی که به گیلان مسافرت می کنند موجب نگرانی شدید ی  در بین مردم شده است. نه بیمارستان به اندازه کافی داریم و نه امکانات لازم . پرسنل درمانی ما هم خسته و بیمارند.