یک مرکز پژوهش های تسلیحاتی: در بدنه پهپادهای مهاجم به عربستان، قطعات ساخت ایران وجود داشت

بر اساس همین گزارش‌ها دستگاه‌های ژیروسکوپ به کار رفته در این پهپادها، تنها در پهپادهای ساخته ایران پیدا می‌شود

با ادامه تلاش ایالات متحده برای اثبات مجرمیت رژیم ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان، اکنون نهادی به نام مرکز پژوهش‌های تسلیحات در درگیری‌ها ” اعلام داشته است که در بدنۀ پهپادهای استفاده شده در حمله به آرامکو قطعات ساخت ایران پیدا شده است.

این مرکز در ادامه افزود:  برخی قطعات پهپادهای مورد استفاده شده در حمله به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان،  با پهپاد موجود در زرادخانه شبه نظامیان حوثی یمن و افغانستان و عراق تطابق دارد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس در این باره نوشته:  بر اساس همین گزارش‌ها دستگاه‌های ژیروسکوپ به کار رفته در این پهپادها، تنها در پهپادهای ساخته ایران پیدا می‌شود.

سازمان ملل، نیز در این باره گزارش داد که کارشناسان سازمان ملل ژیروسکوپ مشابهی در یک پهپاد ایرانی که از سوی ارتش آمریکا در افغانستان شکار شد و همچنین در یک محموله موشک‌های کروز که در دریای عرب و به مقصد یمن قاچاق می‌شد، پیدا کردند.

این تحقیقات، ارتباط ایران با حملات آرامکو را تایید می کند و  همچنین نشان می‌دهد که ایران به تامین و پشتیبانی تسلیحاتی از پیکارجویان حوثی در یمن می‌پردازد. اگر چه ایران دست داشتن در این حملات را رد می‌کند اما به شکل روزافزون نفوذ خود بر حوثی‌ها را بیشتر کرده و پس از آنکه آمریکا قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه را کشت، به نیروهای آمریکایی حاضر در عراق حمله موشکی کرد.

جوناه لیف، رئیس “مرکز پژوهش‌های تسلیحات در درگیری‌ها”  گفت: «این ژیروسکوپ را بارها در تولید ایران مشاهده کرده‌ایم و با اطمینان می‌توانیم بگوییم وجود این ژیروسکوپ در تولیدات حوثی‌ها نشان می‌دهد که از این قطعه از ایران وارد شده است.»

ژیروسکوپ قطعه‌ای است که پهپاد یا موشک کمک می‌کند هدف خود را مسیریابی کرده و مسیر خود به سوی آن را تصحیح کند.

مرکز پژوهش‌های تسلیحات در درگیری‌ها اعلام کرد: پهپاد حوثی‌ها از ژیروسکوپ نوع وی ۱۰ استفاده می‌کند و این همان ژیروسکوپی است که در پهپاد ” ابابیل ۳ ” ایران  به کار رفته است.

آمریکا و عربستان سعودی در حمایت از دولت قانونی یمن بارها اعلام کرده‌اند که ایران به حوثی‌ها تسلیحات می‌دهد و این تسلیحات از مسلسل‌های هجومی گرفته تا موشک‌های بالستیکی که به سمت سعودی پرتاب می‌شوند را شامل می‌شود.