آتش زدن حوزه علمیه در شهر اشتهارد، نشان گسترش خشم مردم از حکومت دینی در ایران است

مردم به جان آمده با سنگ و چوب به حوزه علمیه اشتهارد حمله کردند

گزارشی دایر بر این که تظاهرکنندگان ایرانی به یک مدرسه دینی هجوم آورده و آن را به آتش کشیده اند، اگر درست باشد، نشان آن است که خشم مردم شعله ورتر گردیده و آن ها ماهیت دینی رژیم را یکی از عوامل اصلی بدبختی مردم می دانند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اشتهارد، که در نزدیکی کرج قرار دارد، اعلام داشت که تظاهرکنندگان با سنگ و چوب به این مدرسه حمله کردند و پس از شکستن شیشه ها و درها وارد ساختمان شدند و آن را به آتش کشیدند. او می گوید که نیروهای انتظامی شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند.

در ماه های گذشته نیز از چند آتش سوزی در مساجد و حسینیه ها خبر رسید. ولی به امکان آتش زدن عمدی، به هدف بیان اعتراض علیه رژیم اشاره ای نشد.

در مرحله کنونی، مقامات رژیم می کوشند اعتراض های مردمی را کمرنگ نشان دهند که نمونه آن سخنان وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی بود که گفت: «آن ها تصور می کنند که با یک تجمع دویست نفری، اوضاع در کشور به هم می ریزد». رحمانی، طبق معمول همه سران رژیم، ادعا کرد که اعتراض های مردمی، توطئه بیگانگان است و مردم ایران به دستور عوامل خارجی به خیابان ها آمده اند تا علیه گرانی و دزدی و هرج و مرج اقتصادی و فتنه گری رژیم در کشورهای بیگانه، دست به اعتراض بزنند.

امروز (شنبه) نیز در پنجمین روز از آغاز تظاهرات مردمانی، اوضاع همچنان در بسیاری از شهرهای کشور پرتنش بود و شمار بسیار زیادی از نیروهای حکومتی دیده می شدند که در نقاط حساس مستقر گردیده و رفت و آمد مردم را زیر نظر داشتند و می کوشیدند از به وجود آمدن اجتماعات چند نفره جلوگیری کنند.

از شمار بازداشتی های تظاهرات دیشب در تهران و شهرهای دیگر ایران هنوز خبر موثقی در دست نیست.

علیرغم تلاش گسترده رژیم در فلج ساختن امکانات ارتباط اینترنتی، ارسال ویدئو و خبر از طریق شبکه های اجتماعی همچنان ادامه یافت و رادیو پیام اسرائیل و بسیاری از وبسایت های خبری دیگر، توانستند فیلم های زیادی را در سایت های خود قرار دهند.

رادیو پیام اسرائیل فیلم کوتاهی از سخنرانی بانوی شجاعی را در وبسایت خود قرار داد که در آن وی می گوید که: سران نالایق رژیم تمام ثروت ملی ایران را از پول و آب و برق و غیره دزدیده اند و چیزی برای ایرانیان باقی نگذاشته اند. این بانوی شجاع که بدون روسری، با پوشیدن لباس سپید و کمربند پارچه ای سرخ، شبیه زبان قهرمان ایران باستان بود، از مردمی که در برابرش گرد آمده بودند خواستار شد که همگان به پا خیزند و این رژیم نحس را براندازند.

یک دیدگاه

Comments are closed.