“آدینه با منشه امیر”: برنامه ای برای بررسی مهمترین رویدادهای هفته ای که گذشت

در این برنامه هفتگی،خانم نگار نازنین شماری از مهمترین رویدادهای هفته را که به ایران، اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه مربوط می شود، با آقای منشه امیر در میان می گذارد و ارزیابی او را جویا می شود.

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، گفتگوهای برجامی یکبار دیگر بدون نتیجه پایان گرفت و همگان بر این گمان هستند که دیپلماسی توصیه شده از جانب پرزیدنت بایدن به هدف بازگشت به برجام بی نتیجه بوده و شکست خورده است. ولی رهبران آمریکا هنوز حار نیستند به این شکست اعتراف کنند و می گویند که همچنان راه دیپلماسی را ادامه خواهند داد.

در هفته ای که گذشت، در حالی که دولت واشنگتن همچنان راه مسالمت و مماشات با حکومت ایران را می جوید، فاش شد که رژیم ایران قصد سوءقصد به جان جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوران ترامپ را داشته و برای قتل شخصیت های دیگری مانند مایک پمپئو وزیر خارجه دوران ترامپ نیز توطئه چینی می کرده است. ولی معلوم می شود که جناح تروریستی رژیم ایران با شلختگی و و بی لیاقتی این برنامه را تنظیم کرده بود. هفته پیش نیز از خنثی شدن توطئه رژیم برای ترور مسیح علی نژاد پرده برداشته شد.

در روزهای گذشته یک بار دیگر بین ارتش اسرائیل و سازمان های ترور فلسطینی – و این بار با جهاد اسلامی آزادی فلسطین، دست پرورده حکومت اسلامی ایران درگیری مسلحانه رخ داد که ضربه دیگری بر تلاشهای خشونت بار رژیم ایران در منطقه و موشک های ساخت آن وارد آورد.

همچنین در داخل ایران، اوضاع به وخامت بیشتری گرایید و تورم مالی به درجه دهشتناکی رسید.

همزمان، میرحسین موسوی نخست وزیر اسبق که همچنان در حبس خانگی به سر می برد از تصمیم خامنه ای برای منصوب کردن فرزند خود مجتبی به جانشین خود ابراز نگرانی کرد و یادآوری کرد که خامنه ای به آستانه مرگ نزدیک شده و می کوشد فرزند خود را جانشین خویش سازد.

این ها شماری از مطالبی بود که در برنامه این هفته “آدینه با آقای منشه امیر” مورد بحث و بررسی قرار گرفت.