آزاد کردن فروش پهپاد ساخت آمریکا، رقیب جدی برای پهپادهای ساخت اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت پرزیدنت ترامپ به اقدامات تازه ای برای رونق بخشیدن به صنایع هوایی ایالات متحده دست زده که ممکن است یک رقابت جدی برای صنایع تولید پهپاد در اسرائیل باشد. اسرائیل در حال حاضر یکی از کشورهای انگشت شمار جهان است که انواع پهپادهای بسیار پیشرفته را برای کاربرد نظامی، اطلاعاتی و یا هواشناسی و امورد دیگر به کشورهای جهان می فروشد.

تا کنون دولت های ایالات متحده فعالیت صنایع پهپاد سازی خود را محدود می کردند و حاضر به فروش آن به برخی کشورها نبودند، ولی پرزیدنت ترامپ در این هفته، محدودیت ها را باطل کرد و اکنون گفته می شود که صنایع پهپاد سازی آمریکا وارد صحنه می گردد و یک رقیب جدی برای اسرائیل و چین خواهد بود.

رویترز نوشت که بزودی فرمانی از جانب پرزیدنت ترامپ صادر خواهد شد که به موجب آن ساخت چند نوع پهپادهای کشنده و فروش آن به کشورهای دیگر آزاد خواهد شد. فروش این نوع پهپادها حتی به کشورهای هم پیمان ایالات متحده، تا کنون ممنوع بوده و مسلما کشورهای دیگر نیز نمی توانستند آن ها را سفارش دهند.

برخی سازمان های حقوق بشر پیشتر گفته بودند که به کارگیری این پهپادها ممکن است باعث افزایش تلفات غیرنظامی شود و استفاده از آن باید ممنوع گردد.