آقای پمپئو، ایرانیان عمل می طلبند!

وزیر خارجه جدید آمریکا در سخنرانی امروز خود درباره سیاست خارجی ایالات متحده چه خواهد گفت؟ پاسخ از هم اکنون بسیار مشخص است. دو موضوع اصلی، دست و پنجه نرم کردن دولت واشنگتن با دو رژیم یاغی است که در گذشته گستاخی های زیاد کرده اند و اکنون باید دم آن را قیچی کرد.

در مورد کره شمالی، واشنگتن به پیونگ یانگ قول داده که در صدد برانداختن رژیم نیست، بلکه یک چیز مهم می خواهد و آن این که کره شمالی همه توانایی های موشکی و اتمی خود را برچیند و بیش از این امنیت کره جنوبی و ژاپن و نیروهای آمریکایی مستقل در خاور دور را به خطر نیاندازد.

ارزیابی می شود که بیشترین بخش از سخنرانی پمپئو درباره خطوط اصلی سیاست خارجی وی، به حکومت ایران خواهد پرداخت. حتی خوب می دانیم که وزیر خارجه جدید آمریکا چه خواهد گفت.

آن چه او خواهد گفت آنقدر تکرار شده که ما آن را از حفظ هستیم. خواهد گفت که رژیم ایران باید برای همیشه از برنامه های اتمی دست بردارد و بازرسی های دقیق و جدی به عمل آید که نتواند مانند کره شمالی در گذشته، سر دنیا کلاه گذارد.

خواهد گفت که رژیم ایران باید برنامه های تولید موشک های بالیستیک را متوقف سازد. اگر ادعا می کند که برای دفاع از امنیت خود به موشک نیاز دارد، برد آن نباید از چند صد کیلومتر فراتر رود. موشک های بالیستیک بیش از یک هزار کیلومتر برد دارند و امنیت کشورهای همسایه را سخت به خطر می اندازند.

رژیم ایران بارها اسرائیل را به حمله موشکی تهدید کرده و گفته است که شهرهای بزرگ این کشور را با خاک یکسان خواهد کرد. اسرائیل زیانی به ایران نرسانده که حکومت قصد نابودی این کشور را دارد – بلکه این تهدیدها به هدف ابراز پشتیبانی ظاهری از منافع فلسطینی ها به هدف به دست گرفتن رهبری جهان اسلام است.

پمپئو خواهد گفت که رژیم ایران باید از فتنه گری در کشورهای همسایه دست بردارد و نیروهای نظامی خود را از سوریه و کشورهای دیگر بیرون برد، از دادن موشک و جنگ افزار به حوثی های یمن دست بردارد، در امور داخلی بحرین دخالت نکند، به سازمان های ترور پول و اسلحه ندهد، همین طور تا آخر …

ولی پرسشی که هنوز جوابش را نمی دانیم این است که آیا آقای پمپئو خواهد گفت که خواهان برانداختن رژیمی است که حاضر نیست هیچ یک از خواسته های ذکر شده را بپذیرد و اجرا کند؟

شعار نویسی مردم ایران بر روی دیوارها، در حمایت از مواضع پرزیدنت ترامپ بر ضد رژیم ایران

بی تردید، گسترده تر کردن تحریم های اقتصادی، منابع مالی حکومت را به تدریج خشک می کند و روزی می رسد که نه تنها پولی برای هدر دادن در سوریه و یمن و عراق و فلسطین باقی نخواهد ماند، بلکه حتی سیر کردن شکم مردم ایران  را نیز دشوار خواهد توانست انجام دهد.

تجربه گذشته ثابت کرده که امور مالی، بزرگترین عامل به خیابان کشیدن مردم بوده است.

و پرسش از شما آقای مایک پمپئو در سخنرانی امروز آن است که وقتی مردم ایران به پا خیزد، دولت پرزیدنت ترامپ، به توصیه شما، چه نوع کمک های عملی در اختیار مردم ایران خواهد گذاشت.

حرف بس است، ملت ایران عمل می خواهد!

 

9 دیدگاه‌

  1. واقعا مردم ایران عمل میخوان با حلوا .حلوا گفتن که دهن ادم شیرین نمیشه .مردم ایران یه لیدر واقعی میخوان که قیام کنند و رژیم ددمنشو پایین بکشند

  2. رژیم مزور ایران با فریب اذهان عمومی و درگیر کردن اعتقادات قاطبه مردم و سوء استفاده از باورهای عامیانه آنان ، نه تنها در ایران بلکه در تمام منطقه ایادی و مزدورانی را گرد خود جمع کرده است ، قطعا هرگونه حمله نظامی موجب تثبیت هر چه بیشتر رژیم خواهدشد و فشار های اقتصادی بر مردم نیز حربه دیگری به دست رژیم می دهد تا احساسات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی ( بخوانید ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی ) عامه مردم را به نفع خود بکارگیرد .
    موثرترین عامل ایجاد تحرک در مردم ایران ، وقوف آنان به فسادهای موجود در حاکمیت ، افشاگری درخصوص حمایتهای مالی رژیم از همپالکی هایش در منطقه در حالیکه مردم ایران در بدترین شرایط روزگار می گذرانند ، تقویت رضا پهلوی به عنوان تنها آلترناتیو براندازی رژیم ، افشای چهره وطن فروش رژیم آخوندی ، تبیین خدمات ارزنده حکومت های پهلوی اول و دوم ، سرکوب جدی ایادی جنایتکار رژیم در عراق و سوریه و لبنان و یمن و نیجریه و بحرین و افغانستان و پاکستان و … و در یک کلام ؛ آگاه سازی توده ها و شعله ور ساختن آتش وطن پرستی ایرانیان است .
    به امید روزی که چهره بشردوست ایرانیان و روحیه صلح طلبی و فرهنگ پربار این کشور بار دیگر به جهانیان رخ بنمایاند .

  3. وقتی اوباما یک هواپیما پول نقد میفرسته تهران و از انطرف اسرائیل از شکاف امنیتی دولت استفاده میکنه و پروندهای قدیمی انرژی اتمی از تهران سرقت میکنه هزاران نقشه و طرح اقای پمپئو هم نمیتونه این جاده طلایی ترانزیت قاچاق از خط خارج کنه، بماند که بر فرض ایران سلاح و تجهیزات به یمن و عراق و سوریه و غیره میفرسته ولی هنوز نتونستید جلوی اینکار بگرید با تمام توان اطلاعاتی خودتون، پس لطفا اینقدر نمایش اجرا نکنید، هدف شما انرژی اتمی و موشک بالستیک نیست همانطور که هدف شرکای ریاکار اورپایی شما اینها نیست! بازار مصرفی ایران بهترین موقعیت برای قراردادهای بلند مدت تجاری استعماری دارد برای شما. شاید متوهمای دنبال رو تلگرامی و خود شیفتهای استاگرامی منتظر ترامپ باشند ولی ایرانی اصیل هرگز به شما خیانتکاران اعتماد نمیکنند.

  4. ای آقایان خودی که چهل سال است در کاخهاتون بی خبر از مردم نشستید و گوشهاتون برای شنیدن حرف مردم کاملا کر شده است.
    من از طرف مردم ایران به شما میگویم حکومتی که سرتا پایش را فساد گرفته رفتنش بهتر از ماندنش است.
    این حکومت در این چهل سال همه چیز مردم را گرفت رفاه, اعتبار, هویت, امنیت, دین و اخلاق… ملت دیگر چیز بیشتری ندارد که به پای شما غارتگران ابله بریزد.
    پس خودتون با زبان خوش گورتون را از این مملکت گم کنید پیش از آنکه سربازهای آمریکایی خاک این کشور را به توبره بکشند و مصیبتی بر مصیبتهای ما ملت اضافه کنند.

  5. خوشبختانه ایرادی که قبلا در سامانه ثبت دیدگاه‌ کاربران بود به خوبی اصلاح شده است.
    تنها یک نکته؛ لطفآ پس از درج هر دیدگاه‌ به کاربر پیام ثبت موفق آنرا ارسال کنید تا کاربر بدلیل عدم اطمینان از ثبت موفق دیدگاه مجددا به اینکار اقدام نکند.

  6. جالبه هر سال عبد پوریم رو جشن میگیرین و به قتل عام ایرانیان افتخار و خوشحالی میکنین .انوقت از دوستی با ملت ایران حرف میزنین!!!!چقد مزحک!گرچه مطمعنم این نظر نشون داده نمیشه…
    ما هر مشکلی هم داشته باشیم،داخلی هستش و به خودمون مربوطه..شما غریبه اید

  7. در صورت امتناع جمهوری اسلامی از مذاکره، از این نظر که مردم ایران امنیت جانی برای ابراز عقیده ندارند، آمریکا و سایر کشورها بهمراه سازمانها و نهادهای بین المللی مقامات و دیپلماتهای ایران را تحریم کنند و از مردم حمایت کنند تا بتوانند به روش صلح آمیز از این دیکتاتوری عبور کنند.
    اما در صورت قبول مذاکره از طرف مقامات جمهوری اسلامی، مذاکرات علنی باشد و شامل رعایت حقوق بشر در ایران و آزادی کلیه زندانیان عقیدتی سیاسی جز شرایط قرار داده شود.

  8. ایرانیان نابودیِ فیزیکی جمهوری اسلامی را می خواھند۰ اگر ملّت اسلحه داشتند، بیگانگان را نابود میکردند۰ نظامی گری خیلی با تروریسم و وحشی گری فرق داره۰

Comments are closed.