آمار دولتی از کاهش مرگ و میر و ابتلا خبر می دهد، ولی مقامات محلی چند استان از ادامه وضعیت قرمز سخن می گویند

سخنگوی وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور در گزارش خود پیرامون ابعاد کورونا در ایران، از جمله گفت :  تاکنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. ۳۱۲۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

جهانپور همچنین ادعا کرد که در میان کشورهایی که با کورونا دست و پنجه نرم میکنند، رژیم ایران از نظر شیوه مبارزه و شمار کم قربانیان و مبتلایان، در یکی از بهترین ردیف ها قرار گرفته است.

آگاهان امور این ارزیابی را بی اساس می دانند و می گوید که رژیم با استناد به آمار دروغین و جعلی خود، به اینگونه قضاوت ها می پردازد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه سخنان امروز خود ادعا کرد که هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست اما هشدارها به قوت خود باقی است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که مقامات محلی در چندین استان ایران و از جمله خوزستان، فارس و کرمان می گویند که اوضاع در آن نواحی بد است و شیوع کورونا همچنان با سرعت زیاد ادامه دارد.

جهانپور در عین حال که ادعا کرد وضعیت قرمز در هیچ یک از استان های ایران حاکم نیست، به مردم هشدار داده گفت: وضعیت در کل کشور عادی نیست و مردم باید همچنان  بهداشت فردی، اجتماعی و فاصله گذاری را رعایت کنند.

وزارت بهداشت، اعلام کرد:   تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده  که در شبانه روز گذشته تاکنون ۱۱۶۸ بیمار جدید کشف شده . سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آمار جان باختگان کورونادر ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۵۷۴ تن رسید که از این تعداد ۹۳ تن جدید بود.

سرپرست عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: متاسفانه کنترل و یا کاهش بار بیماری کرونا پیام غلطی است که به مردم رسیده و اگر در برخی شهرها آمارهایی از کاهش کرونا به گوش می‌‌رسد نباید تصور کنیم که به طور کلی بیماری ریشه‌‌کن شده است.

علیرضا زالی در این باره افزود: : شمار مبتلایان به کرونا در پایتخت ۵/۱ درصد افزایش یافته اما متاسفانه وزارت بهداشت ادعا می کند که کورونا  کنترل  شده و آمار جان باختگان کاهش یافته این  پیام غلطی است که به مردم میدهند.باید آمار واقعی را به مردم بگویید تا مردم بدانند که چه خطر بزرگی در انتظارشان است.

زالی تاکید کرد که با وجود انجام ترددهای غیرضروری و تفریحی در سطح شهر و افزایش مسافرت‌ها قطعا با افزایش بار بیماری روبه‌رو خواهیم بود. او گفت که ویروس کرونا فریبنده و خطرناک است، باید تمهیدات بهداشتی با قوت و جدیت همچنان ادامه داشته باشد.