“آمد نیوز”: نایب رییس مجلس روسیه هشدار داد که ایران به شش بخش تجزیه خواهد شد

در گزارشی که در سامانه خبری “آمدنیوز” انتشار یافته، ژیربنفسکی در مقام نایب رئیس “دوما” (پارلمان روسیه) در سخنانی احتمال تجزیه ایران را یک خطر جدی دانسته و از آن ابراز نگرانی کرده است

نایب رئیس مجلس و رهبر حزب دمکرات لیبرال روسیه از عاقبت‌ جنگ‌افروزی‌های جمهوری اسلامی و سکوت مردم ایران در عدم دخالت در سرنوشت خویش را به تصویر کشیده است و گفته است: با جمهوری اسلامی تا نابودی راهی نیست؛ سکوت مردم و عدم دخالت آنان در سرنوشت خویش، کشور را به مرحله‌ی تجزیه می‌کشاند.

در گزارشی که در سامانه خبری “آمدنیوز” انتشار یافته، ژیربنفسکی در مقام نایب رئیس “دوما” (پارلمان روسیه) در سخنانی احتمال تجزیه ایران را یک خطر جدی دانسته و از آن ابراز نگرانی کرده است.

“آمد نیوز” ارزیابی کرد که ژیربنفسکی در سمت نایب رئیس پارلمان روسیه تا کنون بارها، سخنرانی‌ها و اظهار نظرها تند و ناسیونالیستی ایراد کرده و به همین دلیل می توان حدس زد که این سخنرانی دقیق و فرموله شده‌ای که ایراد کرد، حاصل یک جمع‌بندی حکومتی است که او طرح آن را بر عهده گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است که  کانون اصلی این سخنرانی خطر حمله نظامی امریکا و اسرائیل به ایران و اشتباهات احتمالی جمهوری اسلامی است که زمینه آن را فراهم می‌کند. او از توطئه‌های تبلیغاتی می‌گوید که ایران را به کام آن می کشند تا زمینه حمله فراهم شود و در نهایت از تجربه جنگ یوگسلاوی استفاده کرده و ایران را به ۶ منطقه تقسیم کنند.

در پایان گزارش امده است : آیا سکوت مردم، عدم حضور آنان در خیابان‌ها و به دست نگرفتن سرنوشت خویش، ایران را تجزیه می‌کند؟

2 دیدگاه‌

Comments are closed.