آمریکا خطاب به اروپا گفت: روابط تجاری با رژیم ایران برابر است با تحریم های سخت

بازگشت تحریم های ایران بازتاب وسیعی در جهان داشت برخی از آن استقبال کردند همچنین اسرائیل و برخی از آن انتقاد های سخت نمودند همچون اتحادیه اروپا.

چند مقام ارشد آمریکا درباره تلاش های دیپلماتیک برای تحت فشار گذاشتن اروپا بربر سر ایران می‌گوید کنگره و دولت ترامپ هشداری جدی  با این مضمون به شرکای اروپایی دادند: یا به تمام روابط تجاری با رژیم ایران پایان دهید یا طی ماه های پیش رو با تحریم های جدید و سخت رو به رو خواهید شد.

تحریم‌های جدید می توانند بر مناسبات بازار مالی بین المللی و بانک های آمریکایی مرتبط با نهادهای پولی خارجی اثر بگذارد.

دولت ترامپ و بسیاری در کنگره به اتفاق در حال همکاری برای اعمال فشار بر شرکای اروپایی بر روابط مالی جاری ایشان با ایران پیش از بازگشت کامل تحریم های آمریکا هستند.

این فشارها به خصوص  شامل بخش سودآور نفت و نظام بانکی می باشد.

شرکای  اروپایی عمده در ماه‌های اخیر با تحریم های جدید آمریکا مخالفت کرده و یک رشته ملاقات‌هایی با مقامات ارشد ایران داشتند تا تاکتیک هایی را برای پرهیز از تحریم های جدید آمریکا به بحث بگذارند تنش های دیپلماتیک در آستانه تحریم‌های جدید در آبان‌ماه اوج گرفته است.

دولت ترامپ انتظار دارد که تحریم‌ها روابط تجاری اروپا و ایران را فلج کرده و بیش از پیش ذخایر نقدی ایران را زیر فشار بگذارند.

سفیر آمریکا در آلمان می‌گوید: رژیم ایران به استفاده از تروریسم در اروپا به مثابه یک سلاح ادامه می‌دهد. ما باید در کشف  نقشه های آنها و متوقف کردن آنها پیش از موفقیتشان هوشیار باشیم.

سفیر آمریکا در آلمان می گوید: او و دیگر دیپلمات‌های آمریکایی از شرکایمان میخواهیم در متوقف کردن جریان پول به رژیم جمهوری اسلامی کمک نکنند زیرا از آن برای تامین فعالیت‌های مخرب درکارهای  تروریستی استفاده می شود.

۱۰ سناتور آمریکایی اخیراً در نامه‌ای به بریتانیا آلمان و فرانسه نسبت به سرپیچی از تحریم های جدید آمریکا هشدار داده بودند.

منابع ارشد  در کنگره آمریکا می‌گویند :تصمیم روشن است اروپا باید میان ایالات متحده و ایران یکی را انتخاب کند و یک مقام ارشد کنگره هم می‌گوید: جمهوری اسلامی تهدید به توقف صادرات انرژی از خلیج فارس می کند جنگ فعلی را در تمام خاورمیانه رواج می‌دهد به فعالیت‌های تروریستی در جهان و حتی اروپا دست می‌زند و این غیرقابل توجیه و غیرقابل قبول است که اروپایی‌ها جمهوری اسلامی را به ما ترجیح بدهند.

یک دیدگاه

  1. کشورهای اروپائی همان استعمارگران قدیمند که عادت به مکیدن خون دیگران دارند و در این میان چون باید جواب چپول های تنبل و زیادت طلب خودشان را بدهند فقط به کسب پول به هر راه و طریقه ای فکر میکنند و چیزی که در صادرات و کسب منافع اصلا برایشان مطرح نیست مسائل اخلاقی و حقوق بشر هست و چون اخوندها را بهتر میتوانند بچاپند این اراذل و اوباش دزد برایشان بهترین هستند. بیشترین مدافعان ج ا هم چپول های اروپائی هستند که به نان مفت خوردن عادت کرده اند

Comments are closed.