آمریکا می گوید: هدف تحریم ها حکومت ایران است نه مردم ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده می گوید :هدف تحریم ها تغییر رفتار رژیم جمهوری اسلامی است و تمرکز آن بر مردم ایران نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده  بامداد چهارشنبه در پاسخ به خبرنگاری گفت:  تمرکز تحریم‌ها رژیم ایران است اگر در ایران مردم سال به سال بیشتر ناامید و سرخورده می‌شوند تنها دلیلش این است که حکومت  ایران تصمیم گرفته است پول و منافع کشور خود و مردم سخت کوش ایران را صرف بی ثبات کردن منطقه کند.

ثروت ایران  را برای ماجراجویی و  حمله به کشورهای دیگر و رفتن به سوریه- عراق و امثال این کشورها هزینه کرده است.

این ها کاملاً مستدل و شناخته شده هستند و اینکه هیچ سودی هم عاید مردم ایران نمی شود و مردم تصمیم گرفته اند که علیه حکومت خودشان دست به اعتراض بزنند.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: ما می‌خواهیم شاهد تغییر رفتار رژیم ایران باشیم و از گفتن آن هم باکی نداریم.

می‌خواهیم آنها  رفتار خود را عوض کنند و مراقب مردم خود باشند و دست از نقض حقوق بشر بردارند و به جای ماجراجویی و حمایت ازتروریسم در جهان  ثروت کشور خود را برای مردم ایران خرج کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده  در پاسخ به سوالی دیگر که پرسیده شد دولت آمریکا چطور می‌تواند از مردم ایران حمایت کند؟ پاسخ داد: یکی از راههایی که می‌توانیم این کار را انجام دهیم این است که صدای آنها و  نگرانی های شان را بازتاب دهیم و نگرانی های خود را نیز از رژیم ایران برجسته کنیم و ما هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهیم.

وزیر امور خارجه هم به صورت جامعی در مورد این موضوع صحبت کرده است تا مردم ایران بدانند ما در کنارشان  هستیم.

روز دوشنبه پرزیدنت فرمان اجرایی بازگشت تحریم های جمهوری اسلامی را که از سه سال پیش توسط باراک اوباما معلق شده بود امضا کرد.

این تحریم ها از ۱۶ مرداد اجرایی شد و شامل بازگشت تحریم خرید دلار آمریکا توسط دولت ایران- تجارت فلزات گرانبها مانند طلا و فروش و تحویل فلزات خام یا نیم ساخته مانند آلومینیوم و فولاد به ایران و برخی داد و ستدهای مالی جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین ارائه هرگونه کالا و خدمات در ارتباط با بخش خودروسازی ایران منع می شود.

وزیر امور خارجه آمریکا اندکی بعد از انتشار  بیانیه پرزیدنت ترامپ در توییتر نوشت: رژیم ایران باید منابعش را برای کمک به مردم ایران استفاده کند نه حمایت از ترور و تقویت رهبران خود جمهوری اسلامی با شرایط اقتصادی سختی حتی پیش از آغاز  تحریم‌ها روبه‌رو بوده است ارزش دلار چند برابر شده و اثرات تورمی موجب اعتراضات گسترده مردم در شهرهای مختلف ایران بوده است

یک دیدگاه

  1. امریکا بگوید یا نگوید لطمه اقتصادی را مردم می بینند و فرزندان و وابستگان رزیم در امریکا و کانادا و اروپا در بهترین مکانهای دنیا در حال گدراندن زندگی هستند و با اعمال تحریمها افراد وابسته به رزیم ایران اقتصاد انحصاری درست کرده و تمام منافع کشور به جیب یک عده خاص سرازیر می شود اقایان تحریم را خود وابستگان رزیم ایجاد می کنند بفهمید اگر اقتصاد ازاد باشد و مردم بفهمند دنیا با مردم ایران راحت مبادلات اقتصادی انجام می دهد دروغگویی رزیم مشخص می شود اکنون در ایران دارو و لوازم پزشکی کمیاب و حتی نایاب است و می گویند امریکا تحریم کرده است در حالی که دولت اقای ترامپ حتی اقای نتانیاهو رسما اعلام کرده اند دارو جزو اقلام تحریمی نیست و تحریم دارو جنایت علیه بشریت است اما دولتمردان ایران با ایجاد تحریم مصنوعی دارو مقصر را امریکا و اسراییل جلوه می دهند تا ایرانیان به این دو کشور بدبین شوند تحریم یک شعار برای محکم شدن پایه های رزیم جمهوری اسلامی شده و با برداشتن تحریمها رزیم ساقت می شود چون مردن اگاه می شوند

Comments are closed.